maja Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 De reden is dat op bepaalde programma's films e.d. rechten zitten. Als bijv. de Orf die over heel Europa zou uitzenden. Moeten zij daar meer rechten over betalen.
alpinopet Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: maja Ik vind eigenlijk dat het coderen van publieke kanalen verboden moest worden door de EU. Commerciële kanalen die mogen van mij gerust gecodeerd worden. Wij willen toch met zijn allen naar een Europa. Dat zal wel anders worden als je ook de kijk- en luistergelden voor al die landen moet betalen. Er zitten landen genoeg tussen waar ik gratis nog niet eens wil kijken. Prijzen moeten redelijk zijn maar ik ben een voorstander van pay for view. Groet, alpinopet -------------------- DB500, TP-4000PVR, TF6000COK en weinig tijd
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Hou zit dan dan met ARD, ZDF, RTL,SAT.1, Pro7 etc.? Die zijn toch ook free to air over heel Europa.
pukje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Hou zit dan dan met ARD, ZDF, RTL,SAT.1, Pro7 etc.? Die zijn toch ook free to air over heel Europa. Ik dacht dat D,A en CH gemeenschappelijk inkopen en zelf synchroniseren waardoor de andere landen de film niet kunnen volgen.
stauffie Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: Neptunus Ik vind eigenlijk dat het coderen van publieke kanalen verboden moest worden door de EU. Commerciële kanalen die mogen van mij gerust gecodeerd worden. Wij willen toch met zijn allen naar een Europa. je kunt in nederland nog niet eens een tv vlaanderen premiere orf srg smartkaart kopen op een normale manier. Hoezo verenigd europa?????
Ambrina Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 ""Ik dacht dat D,A en CH gemeenschappelijk inkopen en zelf synchroniseren waardoor de andere landen de film niet kunnen volgen. """" Voor ORF geldt dat inderdaad voor SF niet die coderen omdat ze veelvuldig twee kanaaltoon uitzenden, en de rechten over de orginele versie is veel duurder, vandaar die codering. Wat ORF betreft ik meen gelezen te hebben, dat alleen de ORF Premiere kanalen (gewoon premiere maar dan voor de Oostenrijkers) de codering omgoooien, maar kan me vergissen. Hoe dan ook het is Jammer Schade Europa alles ist vorbei DM 8000 DM 7020 DM 600 Popcorn A120
pukje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: stauffie je kunt in nederland nog niet eens een tv vlaanderen premiere orf srg smartkaart kopen op een normale manier. Hoezo verenigd europa????? Ik stoor mij er ook aan dat ik geen ned1,2,3,rtl4,5,.. enz mag ontvanger terwijl ik 4 km van de Nederlandse grens woon en in Nederland belasting betaal M.b.t EU ze zijn bezig een europees auteurs recht te maken en wel zo als je in Ned de buma/strema en hoe ze ook mogen heten het recht hebt om uit te zenden dan geld dat voor heel europa. Zo is er in engeland een auteursrecht firma die goedkoper is als die van Nederland dus nu betalen ze die engelse firma voor de europeese rechten.
TokeMUp Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Verenigd Europa er zijn er al zoveel die dat geprobeerd hebben. de Cesaar, de Leon, den Dolf, ... zoveel meenings verschillen. Kijk naar België, zo een klein landje en zelf daar zijn er teveel meenings verschillen. Mijn gedacht teveel politiekers. Ik ben uiteraard ook voorstander om al de PO's van Europa gratis te ontvangen. Sterker nog, ze moeten in de Must Carry! Als Belg kan Ik eender waar in Europa gaan wonen, maar mijn staatszender ontvangen dat kan niet vanwegen rechten. Waar zijn mijn rechten? mvg
Ambrina Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Waar over de grens een maat van mij woont in Neerpeld en die kan digitenne van KPN gewoon ontvangen (wel met buitenantenne) en mijn zus in Kleve (D) ontvangt alles van de zender Nijmegen DM 8000 DM 7020 DM 600 Popcorn A120
pukje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: TokeMUp Sterker nog, ze moeten in de Must Carry! Als Belg kan Ik eender waar in Europa gaan wonen, maar mijn staatszender ontvangen dat kan niet vanwegen rechten. Waar zijn mijn rechten? mvg In Nederland is het nog sterker ,ik ben Nederlander ik betaal via de Nederlandse belasting luister-kijkgeld maar mag niet kijken.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Wij willen toch met zijn allen naar een Europa. Ehh stauffie..Eén Verenigd Europa..? Jullie hebben toch zelf tegen een verenigd Europa gestemd in Nederland? 61,6% heeft tegen en 38,4% heeft voor de EU Grondwet gestemd. Ik snap het even niet. Die grondwet mocht er niet komen en nu zit iedereen te huilen.
Gast TonySoprano Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Hahahaha Dacht je dat dit soort zaken in die grondwet werden geregeld??? Kom nou....dat soort zaken staat toch ook niet in onze grondwet?
pukje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: Ambrina Waar over de grens een maat van mij woont in Neerpeld en die kan digitenne van KPN gewoon ontvangen (wel met buitenantenne) en mijn zus in Kleve (D) ontvangt alles van de zender Nijmegen Ik woon in Dilsen (bij Geleen over het water en je bent er) Maar met DVB-T lukt het niet meer omdat Roermond uit de lucht gegaan is
Wielleke. Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik snap niet waarom de ORF de codering gaat omgooien. Het is toch een publieke omroep, het is toch hartstikke mooi als de mensen in het buitenland ook mee kijken. Ja, zeg dat maar tegen de Nederlandse omroepen. Die geven het grote voorbeeld. Die zijn namelijk heel erg blij als er in het buitenland wordt meegekeken. Vooral nederlanders in het buitenland worden er toe aangemoedigd om mee te kijken. --------------------------- Kijk jij dan ook mee.??? Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Erik Slagter Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: TonySoprano Hahahaha Dacht je dat dit soort zaken in die grondwet werden geregeld??? Kom nou....dat soort zaken staat toch ook niet in onze grondwet? Dan heb je de EU-grondwet niet begrepen. Zeker ook "NEE" gestemd... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten