Ga naar inhoud


Waarmee en hoe te beginnen met kathrein UFS 910


simbad

Aanbevolen berichten

Na jaren een humax 5400 te hebben gehad , krijg ik binnen een paar dagen mijn Kathrein 910 satontvanger binnen .

 

Heb een draaibaar schotel en qua kaarten gebruik ik een XCAM met canal digitaal kompleet pakket.en hou van expirementeren met Emu's.

 

Heb al wat afgelezen hier op het forum ,maar ik weet niet echt waarmee ik moet beginnen ,om ook andere zenders dan alleen op de astra en hotbird ,dan bedoel ik turksat en sirius enz. te ontvangen en ook met licht.

 

Ik geloof dat ik om te kunnen draaien (diseqc 1.2)eeen plugin moet laden ,kan ik dat nu met de org. firmware of moet ik daarvoor wat anders laden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als eerste natuurlijk van alles lezen over deze kathrein. Daarna gewoon gaan beginnen om deze kathrein te flashen. Moet er wel bij zeggen dat er soms wat tegenslagen zijn om de kathrein te flashen. Ik heb zelf zo'n ontvanger, maar heb hem nog niet stabiel gekregen ( oorzaak: te weinig tijd ).

 

Ik zeg altijd: Oefening baart kunst.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag over enigma is deze dezelfde als voor de dreambox, waarom ik dit vraag is dat ik wel mijn settingslijst converteren kan naar enigma dreambox via ftp.

Moet indien dit met elkaar compatible is ook de settingslijst van Pet kunnen converteren of zit ik helemaal fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even simpel gesteld:

 

Enigma 1 = dreambox besturings-systeem voor oudere dreambox types

Enigma 2 = dreambox besturings-systeem voor nieuwere dreambox types ( dm 800, 8000 en 7025 )

neutrino = dbox II besturingssysteem

 

Dus met enigma 2 lijkt het alsof het een dreambox 800 is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet met enigma beginnen ( en ook niet eindigen hahah ). De ontwikkelingen zijn positief, maar ik vind de software niet goed genoeg op dit moment. De beeldkwaliteit over scart met name ( hdmi kan ik niet beoordelen ). Ook is het installeren een hele hapening, alles moet precies kloppen anders werkt het gewoon niet ( usb stick ). De stabiliteit is ook nog niet 100%.

 

Maar wat niet is kan nog komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ,ik heb ´m nog niet binnen had deze wel verwacht ,vorige week zaterdag besteld .

 

Ik heb het ook gelezen dat enigma nog niet helemaal stabiel is ,daar wacht ik nog wel even mee ,het is een soort grafische schil speciaal voor de kathrein die om linux heen zit als ik het goed begrepen heb.

 

AAF 2.0c is niet de laatste versie (AAF2.0e toch) is deze de stabielste ??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee,

 

de image die team ducktales heeft gemaakt is een gelijkaardige als de dm800 maar dan met aanpassingen.

De aaf2E is gemaakt op de orginele soft van kathrein dus niet diegene waarover nu veel te doen is.

 

als je gaat experimenteren zou ik je toch aanraden om via BA te werken...

is altijd veiliger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas pakket vandaag gemist ,morgen proberen ze nog een keer en dan heb ik´m.

 

Ben in de tussentijd bezig geweest met de setingslijst ,ben nu zo ver dat ik de settingslijst in Dreambox edit 3.0 geladen krijg alleen niet gesorteerd.

Iemand zou moeten proberen hiermee deze in de Kathrein te krijgen ,zou moeten lukken volgens een draadje hierboven wie wil proef konijn zijn ?

Het zijn wel 5600 tv kanalen en 1400 radio kanalen ,dit is de lijst van PET van 21 maart 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...