Ga naar inhoud

Download van nieuwe software wil niet lukken, wie helpt ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Op kanaal 498 staat download. Maar als ik doe zoals Cannal Digitaal aangeeft gebeurd en helemaal niets. Zelfs geen beeld. Hoe kan dit? Doe ik wellicht iets verkeerd??

Groet

Marij

• Moderator
Geplaatst:

Marij bak,

Nee, je doet niets verkeerd.

Dit kanaal wordt door Canaldigitaal gebruikt, om software te kunnen versturen naar sommige ontvangers.

Deze software kan dan de ontvanger upgraden en van nieuwe functies voorzien.

Vergelijk het maar met de maandelijkse update van microsoft voor je computer.

De software in de betreffende ontvangers weet automatisch dit kanaal te vinden en eventueel de software te downloaden en te installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo,

Dank voor je antwoord. Maar is dat dan ook voor oudere ontvangers geldig??

Groet

Marij

• Moderator
Geplaatst:

Tot zover mij bekend, wordt dit alleen gebruikt door Canaldigitaal gecertificeerde ontvangers.

Hiermee wordt dan bijvoorbeeld de kanalenlijst aangepast.

Andere fabrikanten hebben ook, of een download frequentie, of een internet download, waarna je zelf de software kunt aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een Philips ontvanger maar staat niet op de lijst van Canaal Digitaal als goedgekeurd. Dus dan heb ik wellicht pech. Maar ik heb enige tijd geleden een duo LNB op de schotel laten zetten en toen ging het wel. Met enige tijd bedoel ik dus 2 maanden geleden.

Ben benieuwd!!

Groet

Marij

Geplaatst:

Ik kreeg van CD de volgende email:

Geachte abonnee,

Onlangs hebt u zich via de CanalDigitaal site ingeschreven om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond uw ontvanger.

Het blijkt dat bij gebruik van de optie “snelzoeken zenders” niet alle zenders ingeladen worden. Dit wordt veroorzaakt door de verouderde software die zich in de ontvangers bevindt. Fabrikant Strong (die ook verantwoordelijk is voor de software van het merk Rebox) heeft voor beide merken aangegeven dat rond oktober/november een beperkte software-oplossing voorhanden is. Philips heeft aangegeven niet met een software oplossing te komen. Wilt u met ingang van 1 oktober toch uw zenderlijst vernieuwen, dan dient u handmatig zenders toe te voegen. Uw ontvanger blijft verder functioneren.

CanalDigitaal betreurt het dat u met de optie “snelzoeken zenders” uw ontvanger niet meer kunt gebruiken zoals u gewend bent. En komt daarom met een speciaal vervangingsaanbod: de gecertificeerde Thomson TS4H ontvanger

De fastscan functie werkt hier nog steeds (na een korte onderbreking). Ik heb CD hier over vragen gesteld, oa of dit te maken heeft met gewijzigde certificerings beleid, maar heb helaas nog geen antwoord gekregen.

Onlangs was ik de optie 6 snel kanalen installeren kwijt. Door naar het download kanaal te gaan vond de ontvanger weer de software voor deze functie.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen