Ga naar inhoud


DM8000 te duur, te laat.. HTPC-tje bouwen :)


tfh

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik bij iemand een HTPC gezien welke hij gebruikte voor zijn satelliet ontvangst. Hij had hier o.a. VDR op draaien in combinatie met CCcam en het zag er allemaal mooi uit. Omdat de DM8000 toch wel dicht bij aan het komen was, heb ik toendertijd besloten te wachten, maar hoe meer er over bekend wordt, hoe meer het mij tegen staat...

 

* Lelijke Pianolak

* Prijs 999 euro voor een kale doos

* Het bedrijf wat er achter zit

 

Ergo, toch maar zelf die HTPC gaan bouwen.

 

Inmiddels heb ik de volgende configuratie bij elkaar bedacht:

 

* Antec Fusion Remote behuizing met AB. Zou lekker stil moeten zijn

* 400Watt stille voeding

* AMD64 x 2 4850+, daar deze max 45 Watt slurpt

* 2 GB intern geheugen

* BluRay DVD-Drive

* 30GB Solid State disk (+inbouw kit)

* DVB-S2 kaartje

* En evt. een Extension HD van Reel Multimedia

 

Dit zou de set worden:

 

http://www.file-hunter.com/htpc.jpg

 

En daar dan evt die ExtensionHD bij en wellicht nog een andere CPU koeler om het lekker stil te houden. Wat denken jullie? Goed idee? Zou ik nog iets moeten wijzigen of heb je een ander helder idee?

 

Ik hoor het graag!

 

TFH

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien moeten jullie beide ietsiepietsie verder kijken dan jullie neusje lang is?:-))

We hebben daar al maanden een apart forum voor.

Hij is bij deze naar het juiste forum verplaatst.

Maak je borst overigens maar nat. Voordat je met deze hardware iets gebouwd hebt dat ook maar een heel klein beetje in de buurt komt van een DM8000HD ben je wel een paar weekjes of maandjes verder en heb je nog steeds maar een single tuner die een stuk minder gebruiksvriendelijk is en op sommige vlakken iets meer, maar op een aantal vlakken ook zeker minder kan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream-on
Dat idee had/heb ik ook al! smile
welke besturing wil je erop draaien? ik kwam deze tegen: linuxMCE
http://video.google.com/videoplay?docid=...&q=linuxmce

Heb er al een topic mee gestart in de linux sectie maar daar komt weinig commentaar. Misschien dat we elkaar hier kunnen helpen?


Ik zie jou iets schrijven over lampen aan en uitschakelen. Ik hoop dat het toch voor jou geen zwaarwegend argument is om een HTPC te bouwen want daar heb je echt geen HTPC voor nodig en ook geen Dreambox.
Ik doe dat overigens wel al maanden met mijn DM7025, want de ronaldd image heeft heyu als extra download en met een simpel scriptje en een cronjob kan alles automatisch bestuurd worden.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Misschien moeten jullie beide ietsiepietsie verder kijken dan jullie neusje lang is?:-))
We hebben daar al maanden een apart forum voor.
Hij is bij deze naar het juiste forum verplaatst.
Maak je borst overigens maar nat. Voordat je met deze hardware iets gebouwd hebt dat ook maar een heel klein beetje in de buurt komt van een DM8000HD ben je wel een paar weekjes of maandjes verder en heb je nog steeds maar een single tuner die een stuk minder gebruiksvriendelijk is en op sommige vlakken iets meer, maar op een aantal vlakken ook zeker minder kan.

Ron


Voor sat is single tuner OK voor mij. Maar ik ben wel van plan er nog DVB-C aan toe te voegen, wat gelukkig ook kan.
Enigma(2) zal ik wel moeten missen. Maar ik het het zien draaien en ik moet zeggen dat het er goed en stabiel uitziet. Sommige zaken zijn beter geregeld bij Enigma, maar een HTPC heeft ook zo zijn voordelen. En tja, het is een hobby he? Dus het mag tijd kosten. We hebben (gelukkig) ook nog analoge en digitale kabel, dus zolang ik met mijn hobby-project bezig ben kan de vrouw (en kind) gewoon TV kijken wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in ieder geval heel veel succes dan. Je zult het nodig hebben.

Aan het einde van de rit ben je overigens ook zomaar 1000 euro kwijt, maar dan heb je ook wel een strak stukkie hardware staan:-)

Wat ik overigens niet begrijp is dat je jezelf druk maakt over "lelijke pionolak" terwijl je wel een foei lelijke desktop behuizing pakt voor je HTPC.

 

Ron

post-237-1318259968,36_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk maar waar je van houdt. Ik heb op dit moment een Marantz DVD Speler en Receiver staan, in hetzelfde zwarte geborstelde aluminium. Dus die (voor jou) lelijke Antec Fusion gaat daar wel mooi bij passen. Kunnen ze alle 3 samen even lelijk zijn wink

En ja.. Het gaat veel werk zijn en wellicht dat ik mezelf af en toe wel even zal vervloeken, maar so be it wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is nu wel het enige waar moeder de vrouw niet over klaagt, de mooie behuizing.

Ik ben zéér tevreden over deze behuizing, blijft goed koel, vrij stil en genoeg plaats om alles in te bouwen wat je nodig hebt.

Dit zijn de spullen die er bij mij inzitten.

 

QuadDragon1.jpg

 

Wat je hierboven mist is de Technotrend S23650CI.

connectS23650CI.jpg

Ik heb het project even stil gelegd daar ik wat zit te stoeien met een Topfield HSCI 7700 die ik in een pakket heb bijgekocht.

 

Naar mijn inziens is het beeld wel iets beter met de HTPC.

Ik heb wel wat problemen met de stabiliteit maar aangezien ik hetzelfde probleem heb met de Topfield vermoed ik dat het elders aan ligt.

Bovendien schijnt de CI lezer ook niet alle cams even goed te verteren, maar wanneer een cam al dan niet werkt is mij soms ook een raadsel.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TFH smile

 

Ik zou voor de time being, de mobo's met ATI chipset even links laten liggen. Diverse personen hebben uiteenlopende problemen gehad om dit stabiel aan de gang te krijgen.

 

Persoonlijk gezien, zou ik dit aanpassen naar een Asus M3N78-VM.

 

In theorie, zou de kast geen probleem moeten zijn (LCD panel + Remote). Maar 100% zeker weten doe ik dit niet. De Remote receiver schijnt MCE compatible te zijn, dus dat wordt ondersteund. Maar de Remote zelf, kan een mogelijk probleem vormen.

 

De rest ziet er allemaal puik uit smile En voor de time being lijkt mij een eHD niet perse nodig. De laatste tijd lijken de software-gebaseerde oplossingen voor H264 streams nu veel sneller te zijn dan voorheen (SMP ondersteuning lijkt te werken) waardoor je CPU dit zou moeten trekken.

 

En ik zou dus niet de TT 3650 gebruiken ivm brakke ondersteuning onder Linux. Maar de door jouw gekozen DVB-S2 kaart doet het 100% (heb hem zelf namelijk ook).

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dit is de bestelling geworden:

 

- Antec Veris Media Fusion Remote Black

- Moederbord AMD Asus M3N78-EM AM2+ (GeForce8300)

- Processor AMD Athlon 64 X2 4850E AM2 box

- OCZ Core V2 Solid State Disk 30GB OCZSSD2-2C30G

- Corsair 2x1024MB DDR2 800 TWIN2X2048-6400

- 446006 - GR HDD adaptor 2,5" to 3,5" PA-197

- Zalman 500W ZM500-HP voeding

 

Dit ga ik dadelijk allemaal afhalen (530 euro)

 

En dan bij een andere winkel:

 

* BluRay drive 79 euro

* DVB-S2 kaart 89 euro

 

Dit wordt morgen bezorgd.

 

Dus bij elkaar zo'n 700 euro. Van het weekend de spullen maar eens in elkaar schroeven. xUbuntu 8.04.1 heb ik inmiddels ook al gedownload en jouw handleidng ligt geprint en al klaar smile

 

In mijn achterhoofd hou ik nog rekening met de volgende zaken:

 

* Stillere CPU koeler

* Extra afstandsbediening

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NOVA kaart heeft een remote. Met deze remote kun je zo wie VDR bedienen. Ik hoop dat de remote bij de Antec behuizing MCE compatible is, dan verwacht ik geen problemen.

 

Je kan mij altijd bereiken via PM in geval van problemen wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
De NOVA kaart heeft een remote. Met deze remote kun je zo wie VDR bedienen. Ik hoop dat de remote bij de Antec behuizing MCE compatible is, dan verwacht ik geen problemen.


Ach, en anders is een extra MCE compatible remote zo besteld wink

Citaat:

Je kan mij altijd bereiken via PM in geval van problemen wink

Dat zal ik ook zeker niet nalaten. Bedankt voor het aanbod wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mensen een HTPC zie bouwen gebruiken ze bijna altijd een AMD processor. Is hier een speciale reden voor? Is een intel hier minder geschikt voor of gaat het meer om kosten aspect?

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "maar 45 watt" moet je wel nog even een beetje relativeren he.

Het mainboard zelf, voeding, drives e.d. gebruiken ook stroom en zit je bij normaal gebruik als mediacenter toch al snel op een gemiddeld gebruik van zo'n 65-75 watt, tegenover een goede settopbox die in standby < 1 watt en bij daadwerkelijk gebruik slechts +/- 25 watt gebruikt waarmee het gemiddelde over 24 uur op zo'n 7 tot 12 watt komt.

Dat is jaarlijks een besparing van zo'n 50watt continue, ofwel een doorsnee gloeilamp die dag en nacht brand.

Ga dat uitspreiden over 5 jaar, tel er al je componenten en materialen bij op en je hebt niets bespaart tegenover de aanschaf van een DM8000HD en heb nog functionaliteit moeten inleveren ook:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...