Ga naar inhoud

Gemakkelijke twin ontvanger voor ouder gebruikers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Eerst bedankt voor de reactie, Maar denk dat ze daar gaan voor passen, vermoed dat de dreamboxen iets te duur zullen zijn.

Het opnemen zal waarschijnlijk wel in deze volgorde gebeuren zoals je hier neer zet maar der zullen ook wel eens opnamen gebeuren rond andere transponders

Toch bedankt

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

Even een andere vraag zijn het al sat gebruikers? Zo nee, begin dan eens met een simple/ goedkope box om ze te laten wennen en dan later uitbreiden met een twin of extra tuner. Ik smeer iedereen een Dbox1 aan, lekker goedkoop en veel mogelijkheden. Een demo setje (alleen kabels en lnb nieuw) kost dan minder dan €50.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

ja hebben nu een philips 2211 maar willen een ontvanger waar mee kan worden opgenomen.

Homer

Ps bij tv-vlaanderen zeggen ze dat de philips 7005 zelfs met cam van tvv op latere tijd problemen kan gaan geven, dit in verband met de software van de chipkaart.

Help

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

blushEven vloeken in de kerk blush

Is het geen idee voor deze mensen om kabel te nemen met een HD-decoder met harddisk?

Geen gedoe met "moeilijke" ontvangers e.d.

Zo en nu maken dat ik weg kom :D

Geplaatst:

Ik zou het nog veel erger maken, als men niet bereid is te leren ermee om te gaan dan gaan ze maar naar een aquarium kijke of zo, die ouwe van mij presteerde het altijd om anderen te laten tanken omdat het z'n gedoe is bij het benzine station... nou ik heb'm 1 keer laten lopen met z'n gedoe gezeur en meteen afgelopen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat nodeloze gemakzucht.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ja de Kabel, voor hun geen optie! Kostprijs voor het aanleggen van een tvkabel om en bij de 3000 euro!!! ja ze wonen nu eenmaal ver van de weg op en bergheuvel. Ja terug even naar het onderwerp, vindt het toch raar dat tvv de ontvanger van cd afkeuren terwijl ze bij c*rdwr*ter wel als cd en tvv gekeurd staan even als de topfield 5000cd.

Homer

Geplaatst:

zoals we hier zitten denk ik dat 90% van de forumleden met een niet cd gecertificeerde ontvanger al jaren een prima ontvangst hebben....je moet niet zo zwaar tillen aan dat "cd-goedgekeurd"....

Geplaatst:

zal toch een moeilijke beslissing blijven, laat het toch aan hun over hoor. als er dan iets mis is ben ik het.

Toch allen bedankt voor de vele info.

Homer

Geplaatst:

beste,

Om maar even te laten weten vermoed ik dat de keuze van het koppel op een lemon 070 pvr 160gb gevallen is! Misschien de vraag welke cam past daar het beste bij, de verkoper zei iets van de aston dual 2.19 die sneller is en het gebruik van de pip functie mogelijk maakt, of de keuze van de tvv cam die volgens hem trager is. verschil 45euro meer voor de astoncam.

Heeft die een meer waarde of nie.

Homer

Geplaatst:

Ik gebruik de Inverto met een Aston.

Deze combinatie werkt goed. De vraag is maar of het noodzakelijk is om PIP te kunnen spelen.

Persoonlijk heb ik deze functie nog nooit gebruikt. Daarnaast dient ook de vraag te worden gesteld of de zapsnelheid ook belangrijk is. Hoe is het profiel van die mensen ? Zappen zij continu de hele zenderlijst op en af, of kiezen zij meestal vooraf hun programma's ?

Kijk eens op het Inverto-forum om te zien welke CAM's er gebruikt worden in combinatie met de Inverto. Er zitten ongetwijfeld nog compatibele CAM's bij die niet zo duur zijn als de Aston.

De Lemon is identiek aan de Inverto.

Geplaatst:

hallo,

Bedankt voor de reactie, even een vraagje lees dat de inverto= lemon soms eens rare kuren heeft! klopt da.

Homer

Geplaatst:
Origineel bericht van: Homer
hallo,

Bedankt voor de reactie, even een vraagje lees dat de inverto= lemon soms eens rare kuren heeft! klopt da.

Homer

Dat klopt, maar ik denk dat het toestel enkele jaren geleden iets te vroeg op de markt gegooid is. Inmiddels is het wel uitgerijpt en zijn er een aantal bugs weggewerkt door middel van software updates.
Ik zie nog maar weinig klachten op het Iverto-forum. Dat is wel anders geweest.
Van mijn toestel ben ik echt tevreden, maar ik moet er wel aan toevoegen dat ik niet het uiterste verg. Zo gebruik ik niet zoveel functies, zodat ik uiteraard niet alle bugs kan tegenkomen.
Of er nu echt geen betere toestellen op de markt zijn, weet ik niet, maar als ik terug een PVR-ontvanger zou moeten kopen, zou ik waarschijnlijk wel opnieuw voor de Inverto gaan.
Succes.
Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Ik zou het nog veel erger maken, als men niet bereid is te leren ermee om te gaan dan gaan ze maar naar een aquarium kijke of zo, die ouwe van mij presteerde het altijd om anderen te laten tanken omdat het z'n gedoe is bij het benzine station... nou ik heb'm 1 keer laten lopen met z'n gedoe gezeur en meteen afgelopen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat nodeloze gemakzucht.

------------------------------------------------------------
Het is niet dat ik mij persoonlijk aangesproken voel, Al ik ben bijna 67. Maar als mijn zoon zo over mij zou denken als jij, zoals je praat over die (ouwe), kreeg hij van mij 'n trap onder zijn (reed.) ( om bij jou termalogie te blijven.( Sorry hoor maar dat wou ik even kwijd.
Gr Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Geplaatst:

A das goe nieuws, wel zal dan toch de lemon 070 worden, dit waarschijnlijk met de aston dual cam.

Toch wel leuk dat er hier mensen zijn die je willen helpen met zo'n zaken.

Dus bedank voor alle info en tot sats

Homer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen