Ga naar inhoud


[DM7025] JTag of voeding?


Gast EggertStip

Aanbevolen berichten

Gast EggertStip

Hallo allemaal,

Lees wel regelmatig mee maar heb me nu pas geregistreerd.

Ik heb een DM7025 en die vertoonde sinds een tweetal weken kuren. Elke keer als een video-opname moest plaatsvinden liep de box vast en moest ik hem opnieuw opstarten.

Ik heb dit geprobeerd op te lossen door Gemini 3.8 voor de DM7025 te flashen en zo met een schone lei opnieuw te beginnen.

Dit leverde me ook niet echt een gewenst effect op want na 5 minuten in standby ging de dreambox 'uit' en kon ik hem alleen weer geheel opnieuw opstarten via de knop op de dreambox.

Echter, gisteravond wou deze helemaal niet meer opstarten.

En dan bedoel ik dus dat het schermpje wel op licht maar dat er geen dreambox logo komt.

Geprobeerd met DreamUp te connecten maar deze komt niet op. de box krijgt ook geen ip-adres. Via nulmodemkabel ook geen contact.

 

Nu lees ik op diverse fora dat het aan twee dingen kan liggen:

1. De bootloader is corrupt en moet met een JTag of Cas2 weer op gang gebracht worden.

2. De voeding is kapot.

 

Bovenstaand verhaal bekeken, wat is dan het meest logisch?

Ik heb er een 300GB harde schijf in zitten afkomstig van ***geen-reclame***.nl. Dus zou een DM geschikte HD moeten zijn.

Wel Flashte ik altijd via de WebInterface van de 7025, ik hoorde gisteren dat deze de flash niet erased zodat het ook kan dat mijn flash geheugen knettervol zit. Is het inderdaad onwenselijk via de web-interface van de 7025 te flashen?

 

Graag hoor ik jullie advies om mijn box weer op gang te krijgen, ik zit volgens mij net niet meer in m'n garantieperiode.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op sat4all !!

 

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat de voeding het begeven heeft. Schroef de 7025 maar open en controleer de condensators op lekkage c.q. bolle condensators.

 

Als proef op de som, kun je hardeschijf eens loskoppelen en kijken dan hij dan wel opstart.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast EggertStip

Hoi!

 

Bedankt voor het welkom!

 

Als je onder loskoppelen verstaat het losmaken van de voeding kabel naar de harde schijf en het losmaken van de IDE kabel dan kan ik je vertellen dat dit niet geholpen heeft.

Als ik hem er helemaal uit moet schroeven dan moet ik dat vanavond nog even proberen smile

 

Maar zal hem sowieso even controleren op lekkage c.q. bolle condensators, das geen gek idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast EggertStip

opstarten met alleen de harde schijf heeft geen enkel geluidseffect tot gevolg...

Morgen maar eens langs de winkel, zag dat de aanschafdatum toch 6 december 2006 was, dus een nieuwe voeding moet er in zitten smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast kathrein

reken aar dat de voeding stuk is heb ik ook gehad met een 7025 de grote elco is stuk dat is zekker als je die vervangt ben je klaar sux6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...