Ga naar inhoud


Ziggo analoog en digitaal


RikH

Aanbevolen berichten

Als ik het digitale startpakket (smartcard) bij Ziggo bestel, kan ik dan zowel digitaal (met decoder die ik al heb) als analoog blijven kijken? Wij hebben meerdere tv's in huis maar momenteel slechts 1 decoder. Wil niet dat dadelijk alleen digitaal en dus 1 tv overblijft.

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar hoe zit het momenteel? Analoog en digitaal of als ik digitaal bestel verdwijnt analoog dan. Kan ik mij trouwens niet voorstellen want kijk nu analoog en digitale ontvanger ontvangt gewoon alle zenders. Kan alleen niet kijken omdat ik nog geen smartcard heb.

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij wordt er nog steeds iets niet verteld aan de klant door de kabel maatschappijen

nu heb je tegelijkertijd nog analoog en kunt dus ook andere tv toestellen gebruiken in huis zonder decoder

maar wat als straks het analoge aandeel verdwijnt

 

hoeveel receivers kun je gelijktijdig aansluiten <tov> hoeveel hebben dan ook echt beeld (smartcard is toch voorwaarde per receiver)

 

stel je stapt over en neemt tevens een HD pakket, dan is dat HD pakket toch enkel op de bijbehorende HD-receiver te ontvangen en nergens anders in huis (dat wordt niet met enige nadruk uitgelegd op al die kabelaars hun home-pages)

 

de kosten vallen NU enkel daardoor gunstig uit voor kabel tov satelliet omdat er nog analoog bijgemengd is in je aansluiting

 

maar dat zal echt wel binnen een of twee jaren veranderen als analoog verdwijnt.

 

een multifeed en een multiroom ontvangstinstallatie is dus niet per definitie digitaal en dus appels en peren qua kosten.

 

chiao

 

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd..

 

en als je dan maar 3 smartcards mag hebben heb je al een probleem als je 3 koters hebt wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En op je digitale ontvanger zit een antenne doorlus mogelijkheid, althans bij mijn Samsung 270 wel cool


Hallo,

Wel een doorlus optie maar geen optie voor beeld van de Digitale doos.

Als het analoge beeld stopt, zullen ze wel Ned 1, 2, en 3 en de regionale zenders FTA moeten gaan maken, of zoiets, lijkt mij.
Heb je nog steeds een sterk gestripte versie van wat je nu kunt ontvangen, maar het abbo bedrag zal dan ook omlaag moeten!

Ik hoop dat de Opta dan eindelijk zijn tanden heeft laten zien en de max. 4 Euro, voor de doorgifte van het standaard kabel pakket, een feit zal zijn.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba

Hallo,

Wel een doorlus optie maar geen optie voor beeld van de Digitale doos.

Als het analoge beeld stopt, zullen ze wel Ned 1, 2, en 3 en de regionale zenders FTA moeten gaan maken, of zoiets, lijkt mij.
Heb je nog steeds een sterk gestripte versie van wat je nu kunt ontvangen, maar het abbo bedrag zal dan ook omlaag moeten!

Ik hoop dat de Opta dan eindelijk zijn tanden heeft laten zien en de max. 4 Euro, voor de doorgifte van het standaard kabel pakket, een feit zal zijn.


En waarom zou dat moeten? Kabelboeren zijn geen nutsbedrijven. Daarvoor heeft de publieke omroep en regionale omroep hun eigen zenders FTA in de ether. Nu zijn die zenders toch ook niet FTA analoog? Ziggo en UPC zorgen echt wel dat de Nederlander flink betaalt voor hun diensten met de semi monopolie positie.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

dreeke,

 

de publieke zenders hebben geen eigen zenders in de lucht. De enige zenders in de lucht met TV signaal zijn de zenders van digitenne en mag jij eens gaan raden van wie dat is ...

 

juist .. KPN.

 

dus de enige manier om de nederlandse publieke zenders te ontvangen is via 1 van de 3 commerciele aanbieders nml KPN, Ziggo/UPC en Canal Digitaal.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Origineel bericht van: Hoeba

Hallo,

Wel een doorlus optie maar geen optie voor beeld van de Digitale doos.

Als het analoge beeld stopt, zullen ze wel Ned 1, 2, en 3 en de regionale zenders FTA moeten gaan maken, of zoiets, lijkt mij.
Heb je nog steeds een sterk gestripte versie van wat je nu kunt ontvangen, maar het abbo bedrag zal dan ook omlaag moeten!

Ik hoop dat de Opta dan eindelijk zijn tanden heeft laten zien en de max. 4 Euro, voor de doorgifte van het standaard kabel pakket, een feit zal zijn.


En waarom zou dat moeten? Kabelboeren zijn geen nutsbedrijven. Daarvoor heeft de publieke omroep en regionale omroep hun eigen zenders FTA in de ether. Nu zijn die zenders toch ook niet FTA analoog? Ziggo en UPC zorgen echt wel dat de Nederlander flink betaalt voor hun diensten met de semi monopolie positie.

Hallo,

Waarom zou dat moeten?

Waarom hebben we een economische crisis? Door een graai cultuur die de regelstjes naast zich neerlegde?!
Een parralel die hier ook te trekken is.
Na de analoge etheruitschakeling heeft men zich moeten houden aan vrije doorgifte van een aantal kanalen. De enige die dat "strikt" doet is KPN met Digitenne.

De graaicultuur zie ik hier ook, alles voor de aandeelhouder zodat je bonus als bewindvoerder nog hoger afgedwongen kan worden. Neelie en de Opta hebben al gewaarschuwd dat de kabel concurrentie zal moeten dulden, of dit vanzelf tot verlaging van de kostprijs zal leiden betwijvel ik. Alleen een prijs prestatie verhouding die redeljk is en van boven opgelegd zal een faire concurrentie te weeg brengen, ben ik bang, voor een zeer lange overgangsperiode.

Die graaicultuur voor beeld, zie ik ook in het verpleeghuis van mijn moeder, De Prinsenhof in Leidschendam.
Daar hebben ze een aansluiting van Casema(zoals het toen heette) tot de deur. Hierna zorgt het huis voor aansluitingen op de kaners in het huis.
Het tarief was een paar euro lager als dat van de Casema, logisch want je kan alleen TV kijken en radio luisteren. De mogelijkheden van telefoon en internet zitten niet bij zo'n "tot aan de deur" aansluiting.
Wat gebeurd er na de laatste zenderwisseling? Blijkt de bekabeling in het gebouw te storen op enkele zenders, en volgens de Casema niet volgens hun norm aangelegt. De storing is nu opgeheven en alle zenders beschikbaar, maar de prijs gaat nu omhoog naar bjna het volledige Casema, nu dan Ziggo, tarief.
Dus wel "bijna" volledig tarief, 14.40 Euro, maar niet de mogelijkheid voor telefoon, internet en andere technische diensten via die kabel.
Als reden wordt dan opgegeven dat het verschil vroeger uit AWBZ gelden werd verdisconteerd, wat nu door de gebruiker zal moeten worden opgehoest.

Dit alles ook nog eens door een centrale cliëntenraad goedgekeurd.

Pure afzetterij volgens mij, te meer daar er wordt gedreigd een eventuele individuele Digitenne ontvanger niet op de kamer toe te zullen staan.....!



Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
dreeke,

de publieke zenders hebben geen eigen zenders in de lucht. De enige zenders in de lucht met TV signaal zijn de zenders van digitenne en mag jij eens gaan raden van wie dat is ...

juist .. KPN.

dus de enige manier om de nederlandse publieke zenders te ontvangen is via 1 van de 3 commerciele aanbieders nml KPN, Ziggo/UPC en Canal Digitaal.

Hein


Onjuist. Eén multiplex is van de publieke omroep (NOS) en is in beheer gegeven aan de KPN met als voorwaarde dat de zenders zonder codering worden uitgezonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...