Rungkut Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Wie heeft er goede tips m.b.t. het laten plaatsen van een draaibare schotel door een schotelleverancier. Eventuele namen van goede bedrijven in de omgeving van Amsterdam mogen via de interne mail.
aaannk Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Hallo, Je moet het natuurlijk zelf weten maar een draaibare schotel zelf installeren is mij zelfs gelukt.was/ben een nitwit op dat gebied. voordeel als je het zelf doet en je er een beetje in de materie verdiept dan weet je dat als er problemen met de schotel zijn die dan waarschijnlijk zelf op kunt lossen. Zonder weer de proff. installateur er bij te moeten halen met voorrijkosten etc. Kijk op het sat4all-forum draaibare schotel plaatsen op de boerenmanier, kan je veel aan hebben, de keus is aan jou! Mvg Wiljo
rommelaar Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Inderdaad kun je met lezen al heel veel verder komen. Je kan het beter eerst zelf proberen.Lees hier eens http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=662918 succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Rungkut Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Een aantal jaren geleden zelf gedaan, resultaat redelijk. Later door een vakman met apparatuur nog eens laten overdoen (het afstellen etc.) Gelijk veel meer sats.... Ook heb ik voor dit soort mechanische dingen niet veel geduld.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Als je een draaibare schotel wilt laten monteren door een installateur dan kan dat behoorlijk in de papieren lopen. Om een schotel echt goed te monteren en vooral goed af te stellen gaat er veel tijd in zitten. En dat is duur. Het mechanische instellen is ook voor een monteur tijdrovend. Omdat alles snel moet gaan zal hij er niet dezelfde "liefde en toewijding" voor opbrengen, tenzij je bereidt bent hiervoor te betalen. Ik heb er een paar dagen voor nodig gehad om mijn schotel van 1,20 mtr met positioner boven op de nok van het dak kompromisloos af te richten ( ). Om de Clarc Belt van 45° west naar 57° oost perfect te volgen moet je veel geduld opbrengen. Dan het geneuzel met je ontvanger. De zenders en satelliet posities in stellen. Dat is iets waar je dag in dag uit veel tijd in steekt. Tenzij je met voorgekauwde settings van een ander tevreden bent met duizenden dia telefoonsex kanalen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen