Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn laptop (Fujitsu Siemens M 7400, met Centrino) heb ik het probleem dat Windows Media Player geen geluid geeft.

Het is een laptop van een paar jaar oud, en hij draait onder Windows XP home edition.

Het vreemde is dat alleen WMP geen geluid geeft, QuickTime doet het bijvoorbeeld wel goed, de systeemgeluiden komen goed door, en ook het programma Media Player Classic geeft het geluid weer zoals het behoort.

Ik kreeg het probleem in WMP10, heb deze versie gedeïnstalleerd, waardoor WMP 9 er automatisch opkwam, ook die gaf geen audio, vervolgens heb ik 10 er weer opgezet, geen audio.. en vandaag heb ik WMP 11 geïnstalleerd. Nog steeds geen audio.

Via google zie ik dat dit probleem diverse malen is opgelost omdat bleek dat men ongemerkt "mute" had ingeschakeld, ook dat heb ik dus uiteraard gecontroleerd.

Ik heb nog gekeken of er codecs zouden kunnen missen, maar volgens Microsoft komen alle benodigde codecs automatisch mee met de download van de installatie, en dat heb ik meerdere keren gedaan, zonder succes.

Hardwarematig heb ik ook geen fout kunnen vinden, en ook het koppelen van losse speakers heeft geen wijziging opgeleverd. Komt iemand dit probleem bekend voor??

T B

Geplaatst:

Origineel bericht van: TangoBravo
maar volgens Microsoft komen alle benodigde codecs automatisch mee met de download van de installatie

Tja, als microsoft het zegt... :D :D

Installeer toch maar een codecpack.

>>klik<<

Dan ben je zeker dat er uit die hoek geen problemen zijn.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik geloof Microsoft altijd meteen, die hebben toch het beste met ons voor ?? :D :D laughlaugh

Ik had vanmiddag al een ander codec-pack geïnstalleerd, ACE Mega Codecs, dat hielp niets, bovenstaande ook erbij gehaald, helaas geen (hoorbaar) effect.

Ik heb ook de drivers gecontroleerd, de laatste versie van de site van de fabrikant gehaald en geïnstalleerd. Ook niets.

Ik blijf het vreemd vinden dat het enige weigerende programma Windows Media Player is, waarvan ik nu 3 verschillende versies heb getest, en die doen het alle drie niet. Elk ander programma dat geluid moet laten horen doet het goed.

Het zal wel iets heel kleins zijn...

T B

Geplaatst:

Oplossing is simpel. Mediaplayer niet meer als standaard instellen maar een andere, wel werkende, player als DEFAULT zetten.

Laat MS het toch bekijken met hun MP ;-)

whistle

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen