Gast jnimos Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 hallo, ben een paar dagen in het bezit van linksys network storage nslu2. met filmware Firmware Version:V2.3R63 unslung. het apparaat ziet wel me harde schijf 1 tb ntfs. maar kan geen instellingen veranderen om het te delen met me dreambox. krijg een warning tekst te zien. en kan dan niks instellen. zie foto. iemand een idee?
Ome Merde Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 nieuwe schijf ? wel ext3 geformateerd (kan de nslu2 voor je doen) ? merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 ntfs kan op de andere usb poort wel OOk gelezen worden, maar men kan geen shares en of rechten op het ntfs formaat aanmaken hang die disk effe aan de pc en verwijder de partitie zonder formateren hang je hem terug aan de nslu2 en laat 'm formateren met standaard instellingen dan kun je er weer dat mee wat je wilde doen. overigens is de firmware 63 niet aan te bevelen unslung firmware is te prefereren. chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Ome Merde Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 hij is al unslung, zie linkerbovenhoek van het screenshot tis nog vroeg, het zij je vergeven merDe deze ruimte is te huur
Gast jnimos Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 nou , ik heb hem zo gekregen dat het werkt.formatteren ext3 alleen hoe kan ik me schijf benaderen om alles terug te zetten. via de verkenner zie ik hem niet. en kan windows wel met ext3 om.
Ome Merde Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 zet hem in dezelfde werkgroep als je netwerk en hij is zichtbaar, of start -> uitvoeren -> \\ip.adres.van.dreambox merDe deze ruimte is te huur
Gast jnimos Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 nou het draait goed. alleen vind ik het vervelend als je via je de pc de harde schijf wil benaderen steeds een wachtwoord moet invoeren. is er een optie om dat uit te zetten?
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 als je even nadenkt over (benaderen=aanmelden) de Rechten van een share op de NSLU2 dan wordt het misschien duidelijk dat je users kunt aanmaken (via webinterface van NSLU2) ik heb middels het administrator paswoord op de NSLU2 een user aangemaakt die exact overeenkomt met de inlog account van de PC, waarna je die user in de group administrators zet. (let op hoofdletters en vreemde tekens voorkomen) je kunt dat ook eens testen met een nieuwe windows user en die ook op de NSLU2 zo aanmaken alsook groepsrechten geven. hier is dat zo qua namen en rechten op elkaar aangepast opdat alles zonder extra aanmeldingen werkt. heb je meerdere personen in huis rondlopen die gebruik maken van de NAS kun je dat ook op die manier uitbreiden en beveiligen. chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen