Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar aanleiding van een ontvangstprobleem dat ik heb met E- Entertainment (zie thread over tvvlaanderen), heb ik vastgesteld dat bij de meeste zenders van CDS en TVVlaaneren de ecm-pids bestaan uit 1 Irdeto en 2 Seca's (6a en 6c), of 2 Seca's (6a en 6c) of slechts 1 Seca (TVVlaanderen of CDS exclusieve zenders)

Bij Ketnet vind ik één Irdeto en 3 Seca's (6a, 6c en 6d)

Bij E Entertainment gaat dit niet meer op en komt het volgende te voorschijn

0585 Irdeto 622

0642 Seca 006a

0656 Seca 006c

070A Seca 006a

071E Seca 006c

0728 Seca 006d

maw 6 ecm-pids waarvan tweemaal 006a en tweemaal 006c

Mijn ontvangers (Xtreme en Maxdigital met interne cam) hebben geen moeite met Ketnet of de andere zenders, maar blijkbaar wel met een zender met 6 ecm-pids, waarvan blijkbaar er twee dubbel voorkomen.

Ik vraag mij af wat het nut kan zijn van deze dubbele nummering.

Weet er daarnaast iemand wat het nut is van de 006d ?

Blijkbaar wordt deze dubbele Seca nummering ook gebruikt bij NASN wat bij iemand anders hetzelfde probleem geeft als bij mij met E Entertainment (zie thread tvvlaanderen)

Met een Aston-cam komt de zender wel door, maar die veroorzaakt dan weer een regelmatige freeze op mijn Xtreme.

Ik dacht dat het misschien nuttiger was de vraag hier opnieuw te stellen dan over het technische aspect van de codering in de thread van TVVlaanderen verder te gaan.

Greets

Geplaatst:

@Paullo,

Citaat:
Met een Aston-cam komt de zender wel door, maar die veroorzaakt dan weer een regelmatige freeze op mijn Xtreme.

Kan het zijn dat je een EMU hebt draaien waar de zelfde provider ID's in staan met verkeerde/verlopen key's, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Neen, op mijn Xtreme draait geen EMU-software

Geplaatst:

@Paullo,

Of misschien 2 kaarten gelijktijdig in de ontvanger, een voor Nederlandse en een ander voor de Belgische provider, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

@Paullo,

Waar ik aan zit te denken, TV VLAANDEREN 006C, 006C zou dan 2 keer voor kunnen komen n.l. de 006C op de Nederlandse kaart waarna er gezocht gaat worden tussen de twee verschillende kaarten, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

006A is provider Canal Digitaal

006C is provider TV Vlaanderen

006A en 006C zenden zowel Seca 2 als de nieuwe Merlin codering uit.

006D is mij op dit moment onbekend, maar kan goed ook al Merlin zijn.

Regards,

Geplaatst:

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik heb maar één kaart, nml een TVVlaanderen-kaart.

Alle zenders van het basispakket en het Thema-pakket komen zonder probleem binnen, bhv dus E Entertainment.

Als er gekeken wordt naar de ECM-pids blijkt dit de enige zender te zijn waarbij er de voormelde dubbele vermelding is.

Iemand anders schreef dat hij een identiek probleem had met NASN en ook daar komt blijkbaar die dubbele vermelding voor.

Met een Aston-cam ontvang ik hem wel.

Ik kan mij enkel maar inbeelden dat het probleem komt door die dubbele vermelding van 006A en 006C, waardoor de interne kaartlezer blijkbaar in verwarring komt.

Blijft dan - zoals gezegd - de vraag naar het waarom van die dubbele vermelding op die twee zenders.

006D zou voor Télésat zijn.

Greets

Geplaatst:

Dit komt ook op de mtv kanalen voor.

namelijk is 1 id de seca2 en de andere de seca3 codering. 006a cds, 006c TVV en 006d is telesat(start dec, voor de kerst nog)

Iedergeval bij de mtv kanalen weet ik dat er nieuwe encoders staan, dit is gekomen i.v.m. de seca upgrade van Cyfra(op de hotbird) en Numerique france(canal+ frankrijk).

Ze hebben toen ook meteen de andere providers die in seca uitzenden ge-upgrade

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen