Ga naar inhoud


Vraagjes over de 9000/Cuberevo


TL@

Aanbevolen berichten

Het mainboard van de 7025 is onovertroffen goed, maar je hebt gelijk dat er in het begin een brakke voeding in zat.

Dat is echt al lang verleden tijd met de komst van de DM7025+.

Er is met zekerheid geen betere SD twintuner dan de DM7025+.

natuurlijk, als je het beeld van een SDTV met een HDTV zender geaat vergelijken, gaat de 7025 het natuurlijk afleggen, maar alle nederlandse zenders (standaard SDTV pakket), zien er op een 7025 net zo goed uit als op een IPBox 9000 (zelf uitgebreid getest).

De beeldkwaliteit van de DM800HD is minimaal even goed als de IPbox 9000, die voor een eenvoudige ST thomson 7xxx twin tuner ook behoorlijk aan de prijs is. Op basis van die chipset kan je voor 1/3 van die prijs al een twin tuner kopen, die dan overigens geen netwerk heeft.

De gebruikte CPU in de 800/8000 is van broadcom en is veel krachtiger, beter en........ tja, fors duurder.

Hier wordt gesugereerd dat de hardware van de DM800HD niet in orde was, maar ook dat is onzin. De DM800HD had een software probleem. Weet je wel.... diezelfde problemen die DGstation al van het eerste tot het laatste model steeds heeft, alleen is het software probleem van de DM800HD al lang opgelost en heeft DGstation zelfs de bugs nog niet uit hun 4 jaar oude modellen.

Iedereen zijn eigen keuze (en die respecteer ik ook) maar geen appelen met peren vergelijken of onzin verkopen!

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou dat de sd kanalen net zo goed zijn op een 7025 is naar mijn mening zeker niet zo.Ik vind het beeld op de ipbox9000 toch een stuk beter.(ook zelf getest en zie nog regelnmatig het verschil)

 

En ja er zijn nog kinder ziektes op de ipbox9000 maar ik kan wel gewoon tv kijken en daar voor heb ik hem gekocht.

 

En je kan als fabrikant ook in 2006 al nieuwe ontvanger aankodigen en in 2008 is hij nog niet te koop.

En dan onder tussen de prijs steeds iets hoger maken.

 

Ik wilde ook een dm8000 ,Maar zelfs als ik de ipbox9000 niet had zou ik nu al afgehaakt zijn.

 

800 euro vond ik al erg veel ,maar het word steeds gekker en niet mooier.

Jammer is dat de ipbox geen 4 tunners aan kan ,Maar kan altijd nog een extra ipbox kopen en dan is de prijs nog steeds lager.

 

Ik had nog me twijfels in het begin toen ik hem net gekocht had ,Maar ik ben steeds meer overtuigt dat dit de beste keuze was/is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk mensen ,dat de 7025 meerdere opnames (6) ineens kan dat klopt,maar dat is enkel de verdienste van CCcam,gbox en mgcamd kunnen er maar max 2 !

Dat CCcam niet op de ipbox loopt is enkel en alleen omdat CCcam voor de dmm boxen is gemaakt,meer wil ik daar niet over kwijt!

Omwille van deze redenen wordt Incubus cam nu enkel voor de SH4 toestellen ontwikkeld. Ik heb deze hier op m'n 9000 lopen en kan enkel zeggen dat die voor een alfa versie reeds erg goed loopt.

Ik heb hier zowel de 7025+ als de 9000 naast elkaar staan ,en ik kijk enkel met de 9000 omwille van de superieure beeldkwaliteit,en dan heb ik het over de sd kanalen want de 7025 kan geen hd en dus geen vergelijk!

Wat Tox vertelt is dus Bull shit of hij heeft een hdmi kabel van erg slechte kwaliteit aan z'n 9000 hangen!!!

Trouwens de test in Tv Totaal sprak toch ook over een uimuntende beelkwaliteit,of niet soms ?

Voor wie dus twijfelt tussen een 7025 en de 9000....

Wat de 8000 betreft kan niemand daar een eerlijk oordeel over vellen,want die is er na al die tijd nog steeds niet!

Dat hij goed zal zijn twijfel ik niet aan,maar of het beeld even goed zal zijn moet nog worden uitgewezen...als ze dezelfde tuners als die van de 800 gebruiken dan weet ik het antwoord nu reeds....

 

Groeten

Spiderman

 

DMM en 9000 fan....dus niet bevooroordeeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kijk mensen ,dat de 7025 meerdere opnames (6) ineens kan dat klopt,maar dat is enkel de verdienste van CCcam,gbox en mgcamd kunnen er maar max 2 !

Dat CCcam niet op de ipbox loopt is enkel en alleen omdat CCcam voor de dmm boxen is gemaakt,meer wil ik daar niet over kwijt!

Dat is dan maar goed ook, want als ze zulke grote nonsense verkoopt, kan je inderdaad verder maar beter zwijgen.

De juiste verklaring zou moeten zijn:

"Kijk mensen ,dat de 7025 meerdere opnames (6) ineens kan dat klopt en dat komt omdat er in de 7025 voldoende demux devices aanwezig zijn om dat mogelijk te maken. Het een en ander heeft niets met de extra mogelijkheden van de softcam te maken, maar eerder met de beperkingen van enkele softcams. Het is namelijk wel degelijk de receiver die dat (mede) mogelijk of onmogelijk maakt en niet de cam!!! Een DM600PVFR kan het namelijk om wille van zijn CPU beperking niet"

Citaat:
Wat Tox vertelt is dus Bull shit of hij heeft een hdmi kabel van erg slechte kwaliteit aan z'n 9000 hangen!!!

Omdat jij denkt dat kwaliteitsverschil tussen een standaard en een "top" HDMI kabel, verschil in beeldkwaliteit veroorzaakt, hecht ik aan jouw mening over beeldkwaliteit al geen enkele waarde meer. :D

Wat WEL verschil in beeldkwaliteit kan maken, is de uitermate slechte RGB ingang op een groot aantal HD-ready en Full HD TV's. Omdat "toch niemand meer RGB scart" gebruikt (lijkt zo'n TV fabrikant te denken) douwen we geoon rotzooi in die TV, als het beeld via HDMI maar goed is. Mijn Full HD Plasma heeft WEL een goede RGB input en dan is er geen verschil in kwaliteit op SDTV zenders tussen de DM7025+ en de 9000 die ik letterlijk naast elkaar op dezelfde TV getest heb.

Citaat:
Trouwens de test in Tv Totaal sprak toch ook over een uitmuntende beelkwaliteit,of niet soms ?

Ja, lekker objectief die testen in Totaal TV, LOL. Alle bugs die tot op de dag van vandaag nog steeds in de 9000 zitten, zijn ze kennelijk vergeten in dat "testbericht".

Citaat:
Voor wie dus twijfelt tussen een 7025 en de 9000....

Wat de 8000 betreft kan niemand daar een eerlijk oordeel over vellen,want die is er na al die tijd nog steeds niet!

Dat hij goed zal zijn twijfel ik niet aan,maar of het beeld even goed zal zijn moet nog worden uitgewezen...als ze dezelfde tuners als die van de 800 gebruiken dan weet ik het antwoord nu reeds....

LOL, jij weet wel hoe je iemand aan het lachen moet krijgen he?

Een goede tuner geeft beter beeld dan een "dove" tuner?

Laat me niet lachen man, jij maakt met je opmerkingen wel erg duidelijk dat je er echt helemaal geen kaas van hebt gegeten:-)))

Ik heb de DM800HD zelf en de DM8000HD PVR al zien werken, ook in vergelijking met een DM7025+ en DM800HD. Ik weet dus WEL waarover ik praat. Ook de IPbox 9000 heb ik zelf redelijk uitgebreid een paar dagen getest en was er absoluut niet over te spreken. Let wel, dat is MIJN mening. Die is niet "fout", of niet "goed", maar is gewoon MIJN mening, net als jij waarschijnlijk ook een eigen mening hebt.

het enige verschil tussen JOU en MIJ is dat jij je mening kracht bij wilt zetten door middel van regelrechte onzin en ik dat gewoon met goede argumenten doe:-)))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic...

Als ik uw felle reacties lees,dan weet ik dat m'n opmerkingen terrecht zijn,want anders zou je niet zo geprikkeld reageren!!!

 

Waarom doe jij toch steeds je best om andere receivers zo de grond in te boren...eigen belang misch

 

PS ben benieuwd hoelang m'n reactie hier gaat blijven staan zonder dat ze verwijdert wordt....

 

Gegroet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit pas op het board en weet nu al wat er loos is , ik heb een cube revo 9000

en een abcom ipbox 910 beeld is beter als de 800 met mgcamd en geen enkel probleem met verschillende opnames op de 9000 .

 

Maar ja dat kan je 'm niet wijs maken denk alleen maar aan de dreambox , zal mij weer benieuwen als de 8000 uikomt met wat voor hardware gebreken er aan zitten .

 

ppaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat:

Ik heb de DM800HD zelf en de DM8000HD PVR al zien werken, ook in vergelijking met een DM7025+ en DM800HD. Ik weet dus WEL waarover ik praat. Ook de IPbox 9000 heb ik zelf redelijk uitgebreid een paar dagen getest en was er absoluut niet over te spreken. Let wel, dat is MIJN mening. Die is niet "fout", of niet "goed", maar is gewoon MIJN mening, net als jij waarschijnlijk ook een eigen mening hebt.

het enige verschil tussen JOU en MIJ is dat jij je mening kracht bij wilt zetten door middel van regelrechte onzin en ik dat gewoon met goede argumenten doe:-)))

 

Ik heb net es jou testbericht opgezocht en je hebt me ook aan het lachen gebracht....blijkbaar zijn we beiden lolbroeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ron; en over voedingen heb ik het niet gehad boot 45 lag niet aan de voeding,maar het waren slechte soldeer verbindingen die ik zelf over gesoldeerd heb want hij draait nog steeds op de oude voeding.,wat het beeld betreft vind ik de ip toch een tik beter dan de 7025, en wat de 800 beteft daar was toch aan de tuners gesoldeerd? en er waren ook slechte soldeer verbindingen

 

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druiloortje, mijn reactie was FEL omdat jij mijn beweringen BULLSHIT noemde terwijl jouw beweringen juist aantoonbaar "bullshit" zijn.

Door mij ongefundeerd van alles te beschuldigen blijft jouw bericht wel staan, maar jij niet. Jij hebt nu een ban, waar je ook zelf overduidelijk om vroeg door je onfatsoenlijk te gedragen en de sfeer op dit forum opzettelijk negatief te beinvloeden.

@bully, ik heb jou niet aangesproken, dus heb geen idee waarom je jezelf aangesproken voelt.

Ik heb het geen moment over jouw Dreambox gehad die kennelijk gebreken toont waar geen ander last van heeft. Ik heb over jouw problemen nog nooit een ander zien schrijven.

De alleeerste (zeer kleine) oplage DM800HD had inderdaad zoals zovele electronische apparatuur een hardware "patch" die ook prima werkte maar bij ik geloof 1 of 2 forum leden losliet. Die problemen zijn wederom door de fabrikant meteen opgelost, wat je van DGstation nogmaals niet kunt zeggen. Die vechten nog steeds met bugs van hun oude modellen, laat staan dat ze hun nieuwe modellen onder controle krijgen.

Er wordt mij voorgeworpen dat ik commerciele belangen bij een Dreambox zou hebben. Die heb ik NIET en wil ik ook niet hebben. Ik heb een baan, huisje, boompje beestje en een HOBBY. Als ik mijn hobby zooi beter vind dan jullie zooi, mag ik dat toch wel ongestraft zeggen of niet?

De eerste de beste die mij dus nogmaals ongefundeerd beschuldigd is meteen en definitief ex-lid van dit forum. Ik heb dit nu wel genoeg moeten pikken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
@bully, ik heb jou niet aangesproken, dus heb geen idee waarom je jezelf aangesproken voelt.
Ik heb het geen moment over jouw Dreambox gehad die kennelijk gebreken toont waar geen ander last van heeft. Ik heb over jouw problemen nog nooit een ander zien schrijven.

Ron


@Ron,

Ik heb wel een idee waarom bully2 zich aangesproken voelt.
bully2 heeft het over zijn Dreambox 7025.
Door "re: bully2" te gebruiken geef je aan te reageren op bully2.
Jouw reactie, die net als bij bully2 over de Dreambox 7025 ging,
staat daarbij ook nog eens meteen onder de posting van bully2.

bully2 kun je volgens mij dan ook niet kwalijk nemen dat hij
in de veronderstelling was dat jouw reactie aan hem gericht was
terwijl die (waarschijnlijk) bedoeld was voor het Sat4all lid spiderman
die alweer zo'n 5 postings eerder in het topic iets gepost had.
Met "@spiderman" of een soortgelijke aanhef had dit misverstand
denk ik voorkomen kunnen worden.

Je bent daarnaast in de veronderstelling dat de Dreambox 7025 van bully2
gebreken vertoonde waar geen ander last van heeft gehad en waar
je nog nooit iemand over hebt zien schrijven.
Toch heeft hierover wel degelijk al iemand (behalve bully2) eerder
op het Sat4all board geschreven, namelijk het Sat4all lid ppaap.

Zie ook het topic [7025] na reboot, bootloader fout in het display cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm

vraag me wel af wat dit nog allemaal met de hoofd treath

te maken heeft Vraagjes over de 9000/Cuberevo !!

 

is wel leuk leesvoer maar dat was het dan ook

gelukkig heeft btw iedereen zijn eigen mening / favoriet

maar het heeft wel allemaal niks meer met het onderwerp te maken

 

dus dan maar eens een vraag

wie weet wanneer incubus wordt geupdate ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij vraagt zelf duidelijk:

 

"8. Ik was oorspronkelijk van plan een DM8000 te kopen maar die gaat mijn budget eigenlijk te boven, zijn er nog andere alternatieven die ik zou moeten overwegen?"

 

Daar geef ik antwoord op. Dus niet off-topic, geheel in tegenstelling tot jouw vraag waar in dit topic niemand op gaat antwoorden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Hij vraagt zelf duidelijk:

"8. Ik was oorspronkelijk van plan een DM8000 te kopen maar die gaat mijn budget eigenlijk te boven, zijn er nog andere alternatieven die ik zou moeten overwegen?"

Daar geef ik antwoord op. Dus niet off-topic, geheel in tegenstelling tot jouw vraag waar in dit topic niemand op gaat antwoorden.

Ron


@Toxic,

Iedereen weet dat jij een verfijnd DM aanhanger bent, jou "voorkeur" voor deze bak is dan ook niet onlogisch!! Wel is het erg jammer dat jij met je uitlatingen over DGS continu de discussie aangaat die je niet dient te voeren, jij dient als "moderator" van deze site een objectief beeld te hebben om onnodige discussies, zoals nu, te voorkomen. Ik heb mensen gebanned zien worden door het voeren van dit soort discussies.

Dreambox en Relook (ABcom) zijn 2 verschillende bakken, ieder met hun eigen aanhang. Laat eenieder nu in zijn waarde wink en houd op over het gezever van die bak is goed en die niet. Beide hebben hun mankementen en voordelen.

ps. dit is mijn MENING wink

cheers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eigen mening over een product mag iedereen hebben. Oók een moderator!

Het gaat er om hoe je die verkondigd (netjes of door iemand anders te beledigen, zoals eerder) en als dat netjes gebeurt, wordt je met 100% zekerheid niet gebanned en dat is met 100% zekerheid in het verleden ook niet gebeurt.

Als je echter met normale argumenten niet kunt "winnen" en dan gewoon andere leden of moderators gaat beledigen en beschuldigen....... tja, dan ben je wel snel ex-lid.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier dan om het beledigen van / of winnen van discussies?? Het gaat erom of de IP9000 een goede twintuner zou zijn d8 ik, met de specs zoals in de eerste post gevraagd!!

 

Citaat:
1. Werkt TVV op deze box zonder een cam (dus rechtstreeks in de kaartlezer)

2. Zijn opgenomen programma's opgeslagen op de harde schijf nog geëncrypteerd of niet meer zodat ik via de PC aankan.

3. Werkt cardsharing, zowel lokaal als over inet?

4. Hoeveel programma's kan ik gelijktijdig opnemen (HD en SD, geëncrypteerd, zelfde transponder of niet, voornamelijk de zenders van TVV want ik ga geen andere smartcard gebruiken en BBC welke FTA is)

5. Kan ik DivX bestanden op de box zetten via ethernet of USB-stick en afspelen? Met ondertitels (.srt maar ook .idx) en werkt XVid ook?

6. Kan ie hidef Matroshka x264 bestanden afspelen?

7. Is er buiten het uiterlijk nog een verschil tussen de Cuberevo en de IPBox 9000?

8. Ik was oorspronkelijk van plan een DM8000 te kopen maar die gaat mijn budget eigenlijk te boven, zijn er nog andere alternatieven die ik zou moeten overwegen?

9. Kan ik DVD-speler aansluiten op de box (intern of via USB)?

 

 

Al deze vragen zijn beantwoord en dan laait er weer eens een discussie op over DMM ?? Daar ging deze post toch niet over ??

 

Enige punt waar ik het met je eens ben is dat de twintunerfunctionaliteit met gebruik van de huidige softcams NIET goed functioneerd wink Maar dit probleem is bekend bij DGS en zal asap worden opgelost....

 

grtz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...