Ga naar inhoud

Welke schotel voor Sirius?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag een schotel plaatsen voor ontvangst van Sirius, evt. later wil ik hem ook draaibaar maken als ik op andere sats nog iets leuks ontdek op Lyngsat. <P>De footprint hier <A HREF="http://www.nsab.se/satellites/sirius2cov.html" TARGET=_blank>http://www.nsab.se/satellites/sirius2cov.html</A> is niet duidelijk, welke maat schotel is nu vereist in midden Nederlad?<P>En welk merk schotel is het best, of maakt het amper uit? Ik dacht iig beter een aluminium, dan roest ie niet wink.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi,<BR>Zelf gebruik ik voor de Sirius een funke 95cm aluminium schotel,en tot hiertoe steeds perfekte ontvangst gehad op deze satelliet.<BR>Indien je later wil overgaan op draaibaar, kan je deze schotel hiervoor perfekt gaan gebruiken,er bestaat zelfs een polarmount voor gebruik met deze schotel in combinatie met een pistonmotor. wink.gif" border="0

Geplaatst:

64 cm triax geeft ook al beeld , maar het moet niet hard regenen , dus 80cm moet voldoende zijn. laugh.gif" border="0 <P><BR>groetjes peter

Geplaatst:

Hello,<BR>Hoe kleiner de diameter van schotel ,hoe meer belang je moet hechten aan het gebruik van een kwaliteits LNB,goede coax kabel en een perfekte uitrichting van deze schotel. wink.gif" border="0

Geplaatst:

Ik heb een 80 cm. schotel, merk naamloos en prima ontvangst van de Sirius. Hangt er al 2 jaar en nog geen spoor van roest. Gewoon na dat hij afgesteld was alles met teflon ingespoten. Ook met regen valt storing wel mee. Kleiner zou ik niet gaan. smile.gif" border="0

Geplaatst:

ik ben geen held in het afstellen van<BR>een schotel(te weinig geduld)maar met <BR>80 heb ik hem 100% en geen last van<BR>regen enz. maar volgens tabel is 60<BR>voldoende,maar ik denk dat je hem dan niet<BR>100% procent krijgt.<P>groeten j wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.