Duwgati Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Zoals ik in een vorig topic over de Gregorian gelezen heb, lijkt het erop dat dat de ultieme schotels zijn. Maar misschien is er inmiddels iets veranderd of zijn er beperkingen aan dit type schotels waar ik niet mee wil leven.<BR>Wat ik wil is in principe simpel:<BR>- vaste schotelopstelling<BR>- maximaal rendement van de schotel<BR>- maximaal aantal satellieten ontvangen<P>Kom ik meteen bij de volgende vraag:<BR>Astra, Eutelsat en Hotbird wil ik sowieso, maar welke satellieten zou ik nog meer kunnen ontvangen met een vaste schotelopstelling en hoe groot zou de schotel daarvoor dan moeten zijn?<BR>Ga er gemakshalve maar even van uit dat geld geen rol speelt, al ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar een schatting van de kosten voor een dergelijke opstelling.<P>Ben benieuwd<BR>Groeten<BR>Duwgati
borsjea Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Duwagati,<BR>Veel satelieten met een vaste scholtel dan zou je een toroidal kunnen overwegen.<BR>Maximaal 10 sattelieten.<BR>Meer info inclusief de test uit Tele International Satelliet kan je vinden op de website van wavefrontiers <BR><A HREF="http://www.wavefrontier.com" TARGET=_blank>http://www.wavefrontier.com</A>
Gast Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Koop nooit een Wavefrontier schotel! Ik heb er nog 1 liggen. Deze is 55cm. Tel maar eens op wat je allemaal nodig hebt, dan kan je dus beter een draaibare kopen! Plus dat dit ding totaal geen opbrengst heeft in de hoeken! Ik weet niet hoe de 90cm uitvoering is. Mn leverancier heeft er nog wel 1 liggen. Ik zal ns vragen wat ie ervan vind. Geef mij maar 2 keer een 80cm, 1 op astra/Hb en 1 op Sirius/thor.<BR>Werkt perfect. En is een stuk goedkoper
Duwgati Geplaatst: 25 september 2001 Auteur Geplaatst: 25 september 2001 @Borsjea,<BR>Ik had dat artikel over die Wavefrontier al gelezen, maar ik had ook diverse reakties gelezen van mensen die zeker niet allemaal erg positief zijn over die schotel.<BR>De reaktie van Satwilly duidt daar trouwens ook op.<BR>En 10 lnb's mag theoretisch leuk klinken, maar dat kun je volgens mij sowieso niet halen. Daarvoor staan de satellieten denk ik veel te ver uiteen. Maar misschien (hopelijk zelfs) vergis ik me.<P>@Satwilly,<BR>Ik wil geen draaibare meer. Mijn huidige opstelling is draaibaar, maar het maakt me gewoon teveel herrie en het is veel te traag naar mijn zin. Vooral omdat ik veruit de meeste tijd op Astra of Hotbird doorbreng. Dus ik wil zoveel mogelijk satellieten zonder "tijdverlies" tijdens het zappen. <BR>Daarom de vraag wat is realistisch gezien nog haalbaar?<BR>En misschien moet ik inderdaad naar 2 schotels. Wie weet.<BR> <BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 @Duwgati: <P>Ik heb precies hetzelfe traject achter de rug. Om gek van te worden. Ik heb nu de bovenstaande opstelling met een Quad LNB voor Astra en een Twin voor HB. (dan kan het meissie ook zappuh als ik zit te hobbieen)<BR>Sirius/Thor beide met een twin, alleen maar 1 uitgang benut(momenteel). De rede was dat er niet meer kabels door het gat in de muur konden...<BR>
Gast Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Weet niet wat je nu als draaibaar hebt maar anders een schoteltje erbij met een dual feedje erin voor Astra/Hotbird. Ben je van het meeste gedraai af en wil je toch eens een exoot ontvangen dan kun je altijd nog draaien met de andere schotel.<P>groeten,<P>Zeeman.
Duwgati Geplaatst: 25 september 2001 Auteur Geplaatst: 25 september 2001 @Zeeman,<BR>'k heb nu 'n Triax 1m met actuator besturing. Werkt perfekt en is stabiel. Alleen heb ik de actuator losgekoppeld en een 2e lnb met diseqc gemonteerd. Bevalt me veel beter zo qua zappen. <P>@Satwilly,<BR>Da's toch geen probleem, baksteentje eruit, past er meteen zoveel door dat gat dat er nog een paar schoteltjes bijkunnen Of vindt 't meissie dat niet leuk? <P>Ben nu alleen aan het kijken of er nog een andere oplossing is om wat meer satellieten te ontvangen zonder meteen weer terug naar draaibaar te gaan.<BR>En dan zou ik meteen een schotel willen met een beter rendement, want als de atmosferische omstandigheden maar een beetje slechter worden, dan heeft m'n Hummie moeite met schakelen tussen Astra en HB. Te weinig signaal.<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 26 september 2001 Geplaatst: 26 september 2001 Hallo,<BR>Werk momenteel met 3 vaste schotels die staan opgesteld op galva palen die uit de grond rijzen.eentje steekt 1.2m,1.8m,2.4m uit de grond dit alles gecamoufleerd in een wilde heg.3 schotels van 95cm staan uitgericht naar de voor mij belangrijkste satellieten nml.Astra-hotbird-Sirius dit alles via een DiSEqC switch 1/4 geschakeld aan de ontvanger.Deze methode laat een perfekte ontvangst toe op al deze 3 satellieten en schakelen tussen deze 3 gebeurd vingervlug...Heb ondertussen ook een channelmaster 1.2m en de bedoeling is dat ik deze(nog steeds niet kunnen afstellen)ga gebruiken om op andere satellieten feeds te gaan bekijken...
Sjaak Geplaatst: 26 september 2001 Geplaatst: 26 september 2001 Heb zelf 1 vaste voor A+HB en een draaibare op 1 ontv.(hum),ben ik zelf heel tevreden over <BR>Mischien dat sommige willen weten hoe ik het heb aangesloten zie hieronder.<P>vaste schotel lnb1/2 op diseqc switch, uitgang diseqc switch op ingang 1 van 12v relais, draaibare schotel op ingang 2 en de uitgang op de lnb in van de Hum, relais aansluiten op 12v uitgang (hum)<BR>Instellingen hum sat 1 Astra diseqc a sat 2(12v uit) HB diseqc b (12v uit)<BR>rest diseqc1.2 12v aan Voordeel lekker snel zapen voor 3 satellieten en als je zin en tyd hebt kan je er 30 bekijken<BR>Sjaak <p>[ 26-09-2001: Message edited by: Sjaak ]
Gast Geplaatst: 27 september 2001 Geplaatst: 27 september 2001 ik heb een bisat van visiosat klein en fijn<BR>werkt beter dan een traix 80 met 2 koppen<BR>en is een stuk stabieler<BR>groeten , j<P><BR>moet hier ook zo'n vlotte tekst komen?
Gast Geplaatst: 27 september 2001 Geplaatst: 27 september 2001 Duwgati ;<P>Wat dacht je van je vaste schotel behouden, een 4 voudig Diseqc switchje ertussen en de derde uitgang op een tweede vaste schotel of met een dualfeed op een draaibare schotel via uitgang 4 vna de disecq switch.<BR>Dit alles is zeer simpel in te stellen plus bijkomend voordeel is dat je met 2 schotels 4 sats tegelijk kunt zien, dus met die draaibare kun je met een kleine draai steeds 2 sats zien mits ze maar 6 graden uit elkaar staan.
Gast Geplaatst: 28 september 2001 Geplaatst: 28 september 2001 Ik wil zelf naast mijn schotel voor HB/Astra een tweede schotel plaatsen. In eerste instantie vast voor de Sirius, later wil ik hem evt. draaibaar maken. <P>Wat voor formaat kan ik het beste nemen? En zijn er nog satellieten de moeite waard waarvoor ik een 2e LNB op die schotel kan plaatsen? Thor is allemaal Conax dacht ik, zijn daar al hobby oplossingen voor?
Gast Geplaatst: 28 september 2001 Geplaatst: 28 september 2001 bigfoot<BR>ik zou toch zeker niet onder 80 gaan zeker<BR>als je hem later draaibaar wilt maken.<BR>groeten j
Duwgati Geplaatst: 28 september 2001 Auteur Geplaatst: 28 september 2001 Ik krijg in ieder geval erg veel interessante opties aangereikt zo. Ik denk dat ik maar eerst eens voor mezelf moet gaan bepalen welke satellieten ik nou echt perse erbij wil hebben. Dan kan ik mijn keuze daarop afstemmen.<BR>Bedankt alvast zover voor alle suggesties.<BR>Bye<BR>Duwgati
Aanbevolen berichten