Ga naar inhoud

4 ontvangers schakelen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Wat heb ik nog nodig: Ik heb één schotel met één LBN, één kabel naar binnen, en op 4 kamers een TV met een ontvanger.

Nu heb ik een splitter van 1 naar 4 nodig,wat voor iets kan ik daarvoor kopen en waar.

Met dit kan ik maar in één kamer tegelijk kijken.

Ik ben maar een leek, maar denk dat dit een goede manier is.

Heeft iemand een ander of beter idee om op vier plaatsen te kunnen kijken?(via één kabel)

mvg

werver

Geplaatst:

Ja dat heb ik gelezen, maar dat is voor mij niet duidelijk.

Kan ik die vier schakelen naar de kabel van de schotel, en is dat de manier?

Geplaatst:

1 ontvanger bedient de LNB op de schotel, wat gaat er gebeuren denk je als er 4 ontvangers gaan vegte om die eene lnb te bedienen? Neem een Quad LNB en 4 kabels met 4 ontvangers.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

.Anders moet je op alle 4 de kamers naar de zelfde zender kijken, dan bijvoorbeeld met een ant.verst. op de hf uitgang vd box.voor 4 toestellen.Splitter heeft geen zin.zeker niet via 1 kabel.je hebt nl. voor iedere tv een settopbox nodig wil je een andere zender kunnen zien.Je hebt een hoge en lage band en ook horizontaal en vertkaal polaristie, dit alles word door één ontvanger geschakeld daar om kan dat niet.

Geplaatst:

Mijn bedoeling is dat ik maar in één kamer tegelijk kijkt, dus dat er in de andere kamers dus geen beeld hoeft te zijn.

mvg

werver

Geplaatst:

Ik dagt dat je zei die andere draad gelezen te hebben? daar word jou oplossing besproken.

Geplaatst:

Een videozender met infrarood retour dan heb je maar 1 schotel en 1 ontvanger nodig.

En die kan je dan bedienen bij de tv waar je op dat moment zit te kijken

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Bedankt voor al de antwoorden, maar ik wordt daar geen wijs uit.

Wat ik wil is dat aan de kabel van de schotel een verdeler komt, zodat ik die om kan schakelen naar de kamer woor ik ga kijken, dus dan zijn de andere niet aan de kabel aangesloten.

Dus maar één tegelijk. De andere oplossingen komen misschien wel als ik mij wat meer verdiept heb in dit gebeuren.

Ik zij al ik ben nog een leek op dit gebied.

Ik ben over gegaan naar sat. omdat ik er één op mijn camper heb, en een abonnement op de kabel en de sat dat wordt mij te veel.

mvg

werver

Geplaatst:

Je hebt handmatige schakelaars voor wat je wilt maar je moet dan ook je sat ontvanger meenemen naar de kijkplaats, als dit geen probleem is, is z'n schakelaar een oplossing.

Geplaatst:

hallo zwerver wat jij bedoeld dat is een switch ik heb er een liggen voor 2satelieten en 6 ontvangers speciaal voor een huis met veel kamers of een flat misschien wil je deze wel overnemen gr

Geplaatst:

Ja jojio dat heb ik nodig, is hij handgeschakeld, en wat kost hij.

gr werver

Geplaatst:

Waarom in dit geval geen meervoudige splitter gebruikt?

In de bijlage een 6 voudige met gelijkstroomdoorlaat op alle takken.

Vast aansluiten en je kunt overal kijken zonder problemen zolang je maar één ontvanger gelijktijdig inschakelt.

Als je de beperkingen kent kun je zelfs op alle 4 gelijktijdig naar verschillende Ned zenders op Astra 19.2 kijken. De zenders moeten wel op dezelfde sat, in dezelfde band zitten en dezelfde polarisatie hebben.

Ik heb er nog een liggen, pm mij maar als het interresant is.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Ja dat lijkt mij wel intresant, wat kost zo'n splitter?

gr

werver

Geplaatst:

Ik meen dat ik ze in de tijd dat ik teste met 4 GPS ontvangers tegelijk, fl 12,50 betaald heb. Ik zie ze nu te koop voor € 6,25.

PM mij maar, dan stuur ik je dat ding wel op. Over de prijs worden we het wel eens.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen