Albert_H Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 Ik zie net dat ik de verkeerde prijs gepakt heb. De prijs voor deze 6 voudige splitter is nu € 7,50. Deze splitters geven wel signaalverlies, dit is, in dit geval, op te vangen met een inline versterker. Maar als je het onderste uit de kan wilt hebben blijft een quad LNB met 4 kabels het beste, daarna een goede coax schakelaar en dan deze oplossing. Ook het met de hand ompluggen van de f connector vanaf de LNB is natuurlijk een mogelijkheid. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast werver Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 Als er signaalverlies is kan ik beter een hand geschaketde nemen, ik moet toch ook de kaart van het abonnement meenemen naar de andere ontvanger. Toch nog heel erg bedankt voor de hulp, wanneer ik wat meer over deze materie weet kan ik altijd nog wat anders doen. gr werver
Albert_H Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 Het uitgangspunt was dat er steeds maar één ontvanger aanstaat. Dan werkt het goed. Ik schreef ook, "als je de beperkingen kent". Als je alle ontvangers op horizontaal in de bovenband houdt kun je bijna alle Ned zenders op 19.2 onafhankelijk van elkaar bekijken. Als je tenminste meerdere CD kaarten hebt of op een of andere manier aan cardsharing doet. En, omdat horizontaal voorrang heeft boven verticaal en de bovenband boven de onderband, kan een ontvanger die verticaal of de onderband kiest het signaal niet wegschakelen. Alleen het mengen van de 22KHz signalen kan problemen geven. Als deze in tegenfase komen kan de LNB naar de onderband terug vallen. Met twee ontvangers viel dat echter bij mij erg mee. Ik heb een tijdje zo gewerkt en weinig problemen gehad. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast werver Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Wij zijn nog maar met 2, dus is dat geen probleem. Ik heb iets gevonden waarvan ik denk dat de oplossing is voor mij. Een sat verdeler 4-split demping sat <14 dB, demping ant < 14dB, Freq. bereik S-2400MHz.En dan plaats ik daarvoor een Lijnversterker 47-2400MHz, uitgang 108 dBuV,afschermmaat 90Db, Versterker 14-20dB. Zou dit de oplossing moeten zijn. getekend een leek. gr werver
Albert_H Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Maar Sjaak(k), nu met een, voor mij althans, goede reden, nl het opheffen van demping in de verbinding tussen de LNB en de ontvanger. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast werver Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Beste sjaak, ik begrijp dat je dit niet de oplossing vindt, maar met één schotel en één kabel en wanneer wij maar één TV tegelijk aan hebben staan, wat is dan de simpelste en goedkoopste oplossing volgens jou? Ik wil later wel eens wat anders gaan proberen. Ik zit in een hele lange boerderij, dus nogal een lange kabel, die ga je niet zo snel verdubbelen tot b.v. 4. Ik wil eerst deze instalatie laten werken zodat ik de kabet er uit kan gooien. gr werver
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 nl het opheffen van demping in de verbinding tussen de LNB en de ontvanger. Die demping hoeft niet opgeheven te worden omdat er ruim voldoende reserve is. De ontvanger doet het net zo goed met of zonder demping, tenzij je onder de ruisdrempel van de ontvanger komt. Je zet in je waterleiding toch ook geen extra pomp omdat de druk aan de kraan in de keuken wat minder is dan de druk van het water bij binnenkomst in je huis bij de hoofdkraan.
Gast werver Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Dus als ik het goed begrijp moet ik alleen een splitter 1/4 te plaatsen, en het verlies daar merk ik niets van. gr werver
Gast werver Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Hier nog een laatste berichtje, het is mij duidelijk dat dit een site is voor freeks, wanneer je met een simpele vraag komt dan krijg je meestal het advies wat je niet moet doen, maar een duidelijk antwoordt(duidelijk vooor een leek)krijg je niet, ik kreeg b.v. een antwoordt "daar is tie weer",dat lijkt er meer op "hou op met die domme vragen, Die mensen moeten eens terug denken aan de tijd dat ze zelf begonnen zijn. Of weten zij het antwoordt ook niet. Ik heb 2 HTS diploma's, wat ik geleert heb is dat door zogenaamde domme vragen ik heel veel geleerd heb. Neem dit van mij aan,"ER ZIJN GEEN DOMME VRAGEN", er zijn wel domme antwoorden. Nog bedankt voor de mensen die mij echt hebben willen helpen. Met de vriendelijke groeten werver
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 werver...niet bij de pakken neer gaan zitten. Wat je niet weet is dat het thema Sjaak(k) en inline versterkers heel gevoelig ligt. Je wilt 4 ontvangers aansluiten op één single LNB? Er staat maar één ontvanger tegelijk aan. Er is geen inline versterker voor nodig, tenzij je extreem lange kabels gaat gebruiken..! Ik heb wel eens een lengte van 100 mtr. geprobeerd en het werkte allemaal prima zonder versterker. Toch raad ik je van je idee af. De ontvangers sturen allemaal signalen naar de LNC en die signalen moeten hun weg terug vinden door de verdeler. Dus moet die verdeler op alle 4 uitgangen DC terug voeren naar de LNC. Heb je een verdeler die DC doorlaat, dan gaat het theoretisch werken maar staat er ook maar één ontvanger teveel aan ergens in het huis kan er gedonder van komen. 12volt en 18volt komen bij elkaar en wie weet hoe de stromen gaan lopen. Het is dus een echte afrader. Er is één goede oplossing zoals Sjaak(k) al zei: Neem een quad LNC met ingebouwde switch en je probleem is opgelost....en alle 4 de ontvangers kunnen onafhankelijk van elkaar tergelijkertijd kijken. Satelliet en kabel distributie zijn nu eenmaal heel verschillend. We zijn wel degelijk een board voor leken. De freaks maken het juist leuk en interessant.
Albert_H Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Werver. Met de splitter van het merk dat ik in een vorige post aangeef gaat het prima werken mits je de beperkingen kent. Als je altijd maar één ontvanger aan hebt staan is er geen enkel probleem. Of je een versterker nodig hebt is puur afhankelijk van het signaal wat je LNB levert en hoeveel verzwakking je hebt in je systeem. Ik zou hem er in dit geval meteen bijnemen. De 12 tot 14dB verlies in de splitter is daarmee opgeheven. De angst voor verkeerde stromen door die 12 - 18V van verschillende ontvangers als er toevallig toch twee gelijk aanstaan is bij het gebruik van de aangegeven splitters geen probleem omdat deze geen stroom terug in de ontvangers toelaten. Er kan geen stroom van de ene uitgang naar een andere uitgang lopen door de blokkering in de splitter. Er kan alleen stroom van de uitgangen naar de ingang lopen. Als je een ander merk of type koopt check dit dan even met een voltmeter. Als er één ontvanger aangeschakeld is mag er op de andere uitgangen geen spanning staan. Gewoon proberen en kijken hoe het werkt. Ik heb van deze schakeling veel plezier gehad in mijn testopstellingen alhoewel het duidelijk is dat het beter kan. Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Ik zei dat ik me voor kon stellen dat een inline versterker zin heeft vanaf ongeveer 50 mtr. Niet dat het absoluut nodig is. Maar de hele inline versterker discussie ging erover dat je bij gebruik van zo´n versterker meer zenders zou ontvangen bij gebruik van een (te) kleine schotel op zwakke transponders. Wij waren het er allebei over eens dat dit absolute onzin is.
Gast werver Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Allemaal nog bedankt voor het berichtje, het is voor mij nu wel duidelijk. Ik begin toch met de verdeder die ik genoemd heb, dat is voorlopig voor mij voldoende. Nu kan ik mijn kabel opzeggen. Het was voor mij niet de bedoeling om vervelend te doen, maar ik had de indruk dat mijn vragen te dom leken, Sorry. met vriendelijke groet werver
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen