kapoentje Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 AFC meten van een satelliet ??? Je bedoelt waarschijnlijk dat je Satlook een AFC heeft.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Nou Sjaak(k), wedden dat als mijn metertje van een paar knaken op maximaal staat, alle andere ook maar denkbare waarden maximaal of minimaal zijn. Ik heb het dus over een analoog metertje. Niet zo´n chinees prul met 5 ledjes en een pieptoontje. Het enigste nadeel van zo´n ding is dat ie niet aangeeft op welke satelliet je aan het africhten bent. Maar een ervaren satellietschotel installateur ziet dat zo, ook zonder zo´n dure meter. Ben je werkelijk dagelijks voor je beroep satellieten aan het africhten, dan is het leuk als je de klant een printout van het meetprotocol kunt geven. Geeft een profesionele indruk, maar je hebt er geen zak aan als je er geen verstand van hebt.
Wielleke. Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 maar je hebt er geen zak aan als je er geen verstand van hebt. ----------------------------------------- Dit is dan ook het voornaamste waar de meest hobbyisten. niet genoeg over nadenken, bij de koop van 'n dergelijke dure meter Gr. Wiel.. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
mifi Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Nou Sjaak(k), wedden dat als mijn metertje van een paar knaken op maximaal staat, alle andere ook maar denkbare waarden maximaal of minimaal zijn. Dat hoeft niet perse zo te zijn. Met name als je de skew aan het afstellen bent en je LNB 'ziet' zowel H als V signalen omdat hij er precies tussenin staat. De signaalsterkte kan dus het hoogst zijn op een skew die maximaal verkeerd is. Met een Dreambox zie je dat overigens wel, dus de combi van een simpel signaalsterktemetertje met een ontvanger die de BER aangeeft, zoals de Dreamboxen, kom je inderdaad een heel eind. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Wielleke. Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Origineel bericht van: Wielleke maar je hebt er geen zak aan als je er geen verstand van hebt. ----------------------------------------- Dit is dan ook het voornaamste waar de meest hobbyisten. niet genoeg over nadenken, bij de koop van 'n dergelijke dure meter Gr. Wiel.. -------------------------------------------------------- En eigenlijk kun je het 'n beetje vergelijken met de koop en het gebruik van 'n Navigatie systeem zoals b.v.b Tom Tom, dat heeft ook totaal geen nut als je het alleen zou gebruiken, in de je bekende woon omgeving. Wat dus door sommige ook wel gedaan wordt. Gr .Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Tijgertje Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Origineel bericht van: Wielleke Origineel bericht van: Wielleke maar je hebt er geen zak aan als je er geen verstand van hebt. ----------------------------------------- Dit is dan ook het voornaamste waar de meest hobbyisten. niet genoeg over nadenken, bij de koop van 'n dergelijke dure meter Gr. Wiel.. -------------------------------------------------------- En eigenlijk kun je het 'n beetje vergelijken met de koop en het gebruik van 'n Navigatie systeem zoals b.v.b Tom Tom, dat heeft ook totaal geen nut als je het alleen zou gebruiken, in de je bekende woon omgeving. Wat dus door sommige ook wel gedaan wordt. Gr .Wiel. Gaat ook niet op deze stelling,Navigatie heeft ook in de directe omgeving zijn nut denk in dit geval maar even aan TMC en aan de Traffic info van TomTom . Groeten Tijgertje.
Wielleke. Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Gaat ook niet op deze stelling,Navigatie heeft ook in de directe omgeving zijn nut denk in dit geval maar even aan TMC en aan de Traffic info van TomTom . ------------------------------------------------- Ik bedoelde de onzin, om in de straat waar je woont met 'navigatie systeem je huis op te moeten zoeken. Of het zou moeten zijn. dat je moet laten zien dat je navigatie in je auto hebt.?? Gr Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
mifi Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Origineel bericht van: Wielleke Gaat ook niet op deze stelling,Navigatie heeft ook in de directe omgeving zijn nut denk in dit geval maar even aan TMC en aan de Traffic info van TomTom . ------------------------------------------------- Ik bedoelde de onzin, om in de straat waar je woont met 'navigatie systeem je huis op te moeten zoeken. Of het zou moeten zijn. dat je moet laten zien dat je navigatie in je auto hebt.?? Gr Wiel. Dementie? m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
smoking Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Informatie over onze basistarieven voor Installaties per uur 48 Euro Excl Btw + Reiskosten 0.60 Euro exclusief BTW per kilometer. Het laten africhten door iemand met prof materiaal is inderdaad noodzakelijk als je het onderste uit de kan wil halen . Ik wou dit ook doen , zelf plaatsen , zelf uitrichten met een compas en satfinder . En dan daarna iemand laten komen om het handeltje perfect af te regelen . Nu het na 5 maand feiloos draait denk ik dat ik me 48€ per uur ga sparen . Ps , dat zijn de tarieven waar ik m'n setje heb gekocht . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
TokeMUp Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Origineel bericht van: smoking Informatie over onze basistarieven voor Installaties per uur 48 Euro Excl Btw + Reiskosten 0.60 Euro exclusief BTW per kilometer. Het laten africhten door iemand met prof materiaal is inderdaad noodzakelijk als je het onderste uit de kan wil halen . Ik wou dit ook doen , zelf plaatsen , zelf uitrichten met een compas en satfinder . En dan daarna iemand laten komen om het handeltje perfect af te regelen . Nu het na 5 maand feiloos draait denk ik dat ik me 48€ per uur ga sparen . Ps , dat zijn de tarieven waar ik m'n setje heb gekocht . Ik doe het voor minder mvg
Ventura Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Vandaag weer een maat uit brand geholpen met zijn schotel. Had problemen met Astra1, 2, en 3 op een triax 88cm schotel. Probleem was bij regen dat de Astra 2 soms uitvalt. Hij liet aan mijn zien met zijn digisat pro meter dat alle LNB'a op maximale signaal sterkte stond. Ik met mij Satlook digital NIT achter de diseqc aangesloten en wezen meten. Ik zie op de bekende frequentie zoals bij BVN, BBC, en regionale zenders. In het spectrum analyse mode met de functie span max/span mix een vreemde grafiek. Bijna helemaal een recht lijn met daarna de kleine "bultjes" ipv van mooie "berg parabolen". Het klopt inderdaad als ik mijn "marker" op A1 op frequentie 12515H en 12574H, dat het op maximale signaal sterkte is. Ik heb zijn schotel nu een beetje verdraaid zowel in horizontale richting al mede verticale richting zodat ik nu wel de mooie "berg parabolen" zie in het spectrum analyse modem. Daarna de de signaal kwaliteit per LNB afgeregeld op maximale haalbare kwaliteit. Zo zie men weer dat kwaliteit beter is dan kwantiteit.
smoking Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Voorlopig is het niet nodig . Mvg vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Henksat Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Ik was al langer op zoek naar een goede opvolger van mij huidige Satlook Mark-3 meter, ik had ook al een Digital Nit Micro maar die vond ik tegenvallen vanwege de slechte afleesbaarheid bij helder weer. Nu heb ik de laatste tijd veel goede recensies gelezen over de Trimax SM2200, KLIK , zeker gezien prijs/kwaliteit zou dit een hele goede meter moeten zijn. Inmiddels is er ook de SM2500 met een betere/snellere processor welke nodig is voor de spectrum weergave. Sinds vandaag ben ik in het bezit van de Trimax SM2500, aangeschaft bij de NL importeur voor Nederland van deze meters. Na een uurtje of wat spelen ben ik echt onder de indruk van deze meter. Hij is zelfs als kleine TV te gebruiken met een verbluffend strak beeld en goed geluid. Maar het ging om de meter, eigenlijk is het een draagbaar ontvangertje met beeld en hele nauwkeurige, volgens de gebruiksaanwijzing geijkte waardes. Ik moet zeggen dat zowel de Signal/Quality meting heel goed en zeer bruikbaar is, ook de BER meting is uitstekend. Ik ben aan het testen geweest hier op de bestaande installaties, en had een proefopstelling gemaakt voor te testen. De software is up to date, alle gangbare satellieten staan voorgeprogrammeerd, evenals een zenderlijst welke ik direkt verwijderd heb omdat er wereldwijde zenders in zitten, deze heb ik vervangen door FTA zenders van de meest gebruikte satellieten hier. Kortom, voor iemand die vaak schotels afsteld en een meter zoekt, dit is zeker een aanrader. Echt goedkoop is ie niet, de consumentenprijs zal zeker op €650.00 komen. Meer INFO Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
andre123 Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Hoi Henksat ik hoop niet dat je dat betaald hebt ik heb hem gezien voor Trimax SM 2500 Spectrum Analyzer/Signal Finder $489.00 = € 382.93 gr
Henksat Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Maak je niet druk, heb hem tegen inkoop en de BTW is aftrekbaar. Hoef ik hem ook niet voor uit de USA te laten komen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen