Ga naar inhoud


[Scena5] Zapt traag


Gast woutervg

Aanbevolen berichten

Ik ben nu ruim een week in het bezit van de Scena 5. Behalve dat ik de EPG niet mooi vormgegeven vind ben ik erg tevreden met deze ontvanger. Hij geeft mooi beeld en het opnemen werkt perfect. Het enige wat mij opvalt is dat de zapsnelheid bij gecodeerde zenders nogal laag is. (Canal Digitaal icm een Aston cam) Is dit iets dat aan mijn ontvanger / cam ligt of ervaren anderen dit ook?

 

Onderwerp aangepast!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het mooi vinden van vormgeving is natuurlijk toch een wat subjectief iets. Ik vind wel dat het EPG-scherm erg smal is: voor een goede leesbaarheid en een grote hoeveelheid data had het scherm best breder mogen zijn (zoals bij de 7000 ook het geval is).

Ik gebruik Scena met de Matrix Revolutions (UCAS 3.1) en ik vind de zapsnelheid goed. Het zappen tussen ongecodeerde HD zenders duurt langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij duurt ned1 - ned2 3,5 sec. en van HD naar HD 5 sec.

Hoop maar dat er snel een nieuwe firmware komt die wat sneller werkt met de Aston module.... (en die het mogelijk maakt zenders vanaf de computer in te voeren zodat ik ITVHD kan ontvangen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben erg blij qua zaptijd met de nieuwe firmware. Het is wel jammer dat ik sinds de nieuwe firmware niet meer tussen de horizontale en verticale frequenties kan schakelen met de ontvanger die is verbonden aan de sat-out van de Scena 5. Als de Scena 5 is uitgeschakld op een verticaal kanaal kan ik op mijn tweede ontvanger ok alleen verticale kanalen bekijken. Vorheen was dit niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je dan de Scena wel stand-by laat staan? Dat is een voorwaarde voor het gebruiken van de doorlus.

Het duurt altijd even voordat de Scena de doorlus "vrijgeeft" aan de andere ontvanger. Verder gebruikt de Scena af en toe (en ik weet niet wanner) zelf de antenne, om naar EPG data en firmwareupdates te zoeken. In die periode kan de doorlus ook alleen maar "meekijken" naar dezelfde LNB-instellingen die de Scena gebruikt.

Probeer het nog eens een paar keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...