Ga naar inhoud


Prijs stijging door hoge dollar


Gast Testertje

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk is de tijd van dalende prijzen van met namen satelliet ontvangers even voorbij.

Er wordt als oorzaak de stijgende dollar aangegeven dat de Satelliet ontvangers in prijs zullen stijgen.

Uiteraard begrijp ik dat als er duurder word geïmporteerd ook de verkoop mee omhoog gaat

Wat mij opvalt is dat de ook de Dreambox met 10/20% stijgt.

Waar word de Dreambox nu eigenlijk gemaakt binnen de EU zou dit geen reden van stijging mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Testertje
Waarschijnlijk is de tijd van dalende prijzen van met namen satelliet ontvangers even voorbij.
Er wordt als oorzaak de stijgende dollar aangegeven dat de Satelliet ontvangers in prijs zullen stijgen.
Uiteraard begrijp ik dat als er duurder word geïmporteerd ook de verkoop mee omhoog gaat
Wat mij opvalt is dat de ook de Dreambox met 10/20% stijgt.
Waar word de Dreambox nu eigenlijk gemaakt binnen de EU zou dit geen reden van stijging mogen zijn.

De DM800 wordt in Taiwan gemaakt, de DM8000 in Nederland. Maar het feit is wet dat veel van de onderdelen die er in zitten wel in Azie geproduceerd worden en die maken ook een deel van de prijs uit.
Verder zal je nooit exact achter de prijs strategie van een bedrijf als DMM komen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dalende prijzen nou vergeet dat maar.

Als de euro erg hoog staat ten opzichte van de dollar

wil dat zeggen dat amerikaanse goederen goedkoper worden.

Dat klopt ook want de prijzen op amerikaanse sites zijn een stuk lager dan hier.

Als je aangeeft dat je in Nederland woont of een ander europees land word je

automatisch omgeleid naar een andere site van die zelfde winkel met daar de europese prijzen.

En zo zijn die goedkope dollars weer dure dollars die je portemonee uitvliegen.

 

 

 

post-8198-1318259974,7897_thumb.gif

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Prijzen blijven hoog, welke reden ze er ook voor moeten verzinnen.

Hoge olieprijs? Benziene duur. Olie prijs omlaag: Shell 70% winststijging... Schandalig.

 

Hoge dollar koers: Harley's duur. Sterk gedaalde dollar koers: Harley's blijven even duur, inflatie wordt zelfs gecorrigeerd.

 

Uit eindelijk gaat het er alleen om dat onze knip leeg moet. Met welke leugen ze dat moeten verklaren maakt niet uit.

 

Ik snap niet dat dit zo door kan blijven gaan... Ergens moet het toch een keer ophouden? Maar dat punt ligt waarschijnlijk pas ergens bij de 3000 euro voor een DM8000...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hogere koers van de Dollar is van zeer tijdelijke aard, de nagenoeg failliete munt (Staatsschuld meer van 10.000 miljard dollar, begrotingstekort 2.000 miljard dollar, need I say more!)

 

Alles wat Willem Middelkoop voorspelde, nee ik moet zeggen analyseerde in onder andere zijn boek "Als de Dollar valt" komt uit.

 

Het is te hopen dat de Euro de rol van wereldmunt overneemt, gelukkig zijn er steeds meer landen die in Euro's betalen een betaald willen worden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...