Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een pc met daaraan een Multipro. Deze zit op de RS232 en heeft daarnaast (voeding) verbindingen met toetsenbord en muisaansluiting. Nu heb ik een tweede Multipro en die wil ik om com2 zetten. Alleen..... waar haal ik voeding vandaan? Iemand een tip?

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:

heb je al eens het multipro kastje zelf open gehad?

(ik wel om de chip te upgraden mbv duwgati's site)

volgens mij kun je de muisaansluiting (waar je de spanning haalt) gewoon doorlussen van printplaat mpro1 naar printplaat mpro2.

maar duwgati zou daar wellicht veel eenduidiger antwoord over kunnen geven, met al z'n kennis.

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
heb je al eens het multipro kastje zelf open gehad?
(ik wel om de chip te upgraden mbv duwgati's site)

volgens mij kun je de muisaansluiting (waar je de spanning haalt) gewoon doorlussen van printplaat mpro1 naar printplaat mpro2.

maar duwgati zou daar wellicht veel eenduidiger antwoord over kunnen geven, met al z'n kennis.

chiao

Nee hoor, da's teveel eer. Electronica is niet echt mijn ding. Spanning zul je zo wel krijgen op allebei je MP's, maar of je op die manier voldoende 'vermogen' uit je seriële poort haalt om ze beide gelijktijdig te kunnen laten functioneren weet ik niet.
Anderzijds is het waarschijnlijk wel voldoende om 2 kaarten tegelijk uit te lezen en dat zal vermoedelijk ook wel de bedoeling zijn.
Geplaatst:

Ik ga er eens 1 openschroeven.

Sinds m'n eerste post heb ik me inmiddels gerealiseerd dat ik de programmer sowieso niet kan gebruiken. Ik heb hem nodig om een 6 mhz irdeo te lezen en dat gaat niet lukken. Daar ben ik al eens eerder op vast gelopen. Softwarematig op phoenix 6 mmhz gezet en vervolgens in fedoro of ubuntu op de 3.58 stand werken..... frown

Eigenlijk blijft aleen de Smargo dan over, die hoeft ook geen losse voeding....

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

Geplaatst:

nou dat laatste wil ik wel even relativeren

ook de smartmouse (de helft zo goedkoop/duur t.o.v. de smargo) werkt ook aan een cardserver als de usbserieel, ftdi-sio en pl2303 gebruikt worden.

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

jep, ik was wat kort door de bocht......

Willem mag ik ook niet vergeten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen