Ga naar inhoud


Muizen op de vliering


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Fred_M
Ik heb ze ook gehad en ik heb via internet een apparaatje gekocht dat een ultrasoon geluid genereert met een modulerende frequentie.
Er zijn veel meningen hierover, maar bij mij heeft het gewerkt :-)


Dus de muizen wonen er nog en jij bent verhuisd??? wink

Groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik woon aan een bosrand en in de buurt van boerenvelden.

Dus dat is heel normaal.

 

ja maar niet prettig, daar muizen ook ziekten kunnen verspreiden waar zelfs de mens ernstig ziek van kan worden en erger.

hanta virus

 

als je aan de slag gaat met lokken vangen en vergiftigen laat je dan door een kammerjäger goed voorlichten met wat en hoe.

voor je het weet ben je steeds meer aan het lokken die allemaal bij Drs. Ijzerbout komen tafelen.

 

chiao

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De enige muizenval, die op kaas en jenever werkt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De vliering is niet echt begaanbaar. Over de dwarsbalken liggen wat planken om naar een raam te komen voor de schoorsteenveger.

Dat is de uitgang naar buiten.

En daar maak ik ook gebruik van om naar mijn schotels te komen.

Voor de rest liggen er alleen van die gele isolatie matten op de vloer met aan één kant aluminium folie.

 

Van de vliering lopen langs de schoorsteen naar beneden 2 afvoerbuizen van ca 4-5 cm doorsnee waar ik alle coaxkabels door heb gevoerd naar beneden de kelder in voor verdere distributie. Ik kan me voorstellen dat ze hierdoor naar boven zijn gekropen. Maar dan moeten het wel acrobaten zijn.

 

De keutels zijn vers want ze zijn zacht en het stinkt naar echte stront.

 

Mijn kat is buiten wel aktief wat muizen betreft want hij vangt er veel. Laatst had ie zelfs een eekhoorn te pakken.

 

Ik ga maar wat muizenvallen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muisbestrijding is een vak apart... daar kun je via Google veel over vinden. Maar zoals hierboven al geschreven is, je moet eerst even iets te weten komen over welke soort het is. Daar kun je achterkomen door lokmiddelen. Worden de lokmiddelen gebaseerd op zaadjes e.d. niet aangevreten dan heb je grote kans op spitsmuis. Die komen helemaal niet op jouw voedsel af, dat zijn insecteneters (die in Nederland nog beschermd zijn ook!).

 

Die willen wel reageren op o.a. een stukje spek dus dat zou je eventueel in je val kunnen proberen.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaan ze tussen het rietdak en de binnenplaten zitten (heb geen echte vliering) en ik hoor ze dus 's nachts boven m'n hoofd rondrennen als het graan en de mais weer van de akkers gehaald zijn. Ik zet de vallen dus op de wandel-/keutel-routes via een paar mini-luikjes. Functioneert prima.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred, om muizen te bestrijden moet je geen vergif gebruiken.

 

Vergif zien muizen en ratten als voedsel en als de een er al aan kapot gaat komt de volgende weer binnen.

 

Vergif heb je ook niet nodig. Wat je moet doen is de toegangswegen blokeren en dat kan je prima doen met purschuim. Vreemd genoeg vreten muizen zich overal doorheen maar van purschuim moeten ze niets hebben.

 

Om een muis te vangen kun je het beste lijmplanken maken. Gewoon een gladde bladzijde uit een magazine en daar een streep lijm over trekken. De lijm verspreidt zich over het vel en als de muis erin loopt zit hij vast en sterft omdat hij zich compleet in de lijm draait.

 

Als je dat te wreed vindt dan kan je muizenvallen gebruiken maar ook hier geldt geen voedsel of vergif erop. Muizen lopen altijd langs plinten. Als je muizenvallen met de `opstapkant`tegen de muren plaatst heb je altijd bingo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik denk dat het muizenprobleem zich vanzelf heeft opgelost.

 

Hoe komen die muizen op de vliering? Via het dak ? Lijkt me onmogelijk. Ze zouden dus langs het huis, de regenpijpen dat zijn er 6 in het totaal op het (schuine) dak moeten klauteren. Of een andere weg die ik niet ontdekt heb.

 

Als het ratten zijn, dan kan ik me voorstellen dat ze via het riool op het dak komen. Er zitten 4 dikke ontluchtingsbuizen van de afvoer op het dak. Dat zijn 4 kleine schoorsteenjes. Die afvoeren zijn er om klokkende geluiden in de afvoer tegen te gaan. Misschien zijn ze daar doorgekomen.

 

Het is een vrijstaand huis.

In de kelder zijn er verschillende wegen voor een muis naar binnen. Ontluchtingsbuizen etc. Openstaande ramen om te luchten, noem maar op. Kelderraamschachten. En de afvoer voor de wasdroger.

Een hele enkele keer is er wel eens een muisje gezien en gevangen. Maar dat is hooguit één of twee keer per jaar en altijd in de zomer. Dan staan hier de ramen wel eens los.

 

Blijven die twee afvoerbuizen naar boven waar mijn coax kabels etc. doorlopen. Van de kelder naar de vliering. Dat zou kunnen.

Daar pur in te spuiten vind ik lastig omdat ik er nog wel eens mee bezig ben.

 

In de zomer had ik veel last van wespennesten op het dak. En er zijn veel wespen via spleten tussen de op elkaar liggende dakpannen naar binnen zijn gekomen. Er liggen dus veel wespenlijken en daar liggen ook de keutels. Ga er dit weekend wel even met de stofzuiger op.

Vermoedelijk hebben de muizen zich aan die wespenlijken te goed gedaan. En zijn weer weg of door honger dood gegaan.

Ik heb nooit een muis gehoord of gezien op de verdiepingen boven de kelder.

Oh ja, de kat neemt er wel eens een mee naar binnen en laat hem dan weer los. Die muizen gaan dan onder een kast of zo zitten en vangen ho maar. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor ons oog meestal als "glad oppervlak" uitziet is voor dat kleine knaagdier een prachtige klimwand

en 't zijn meesters in freestyle klimmen.

 

ik had er eens een op 4 hoog

 

als je een van de bouwbesluit regels er op toepast mag een voeg en of kier niet groter dan 1cm zijn, dus muis wering.

 

gaatjes vullen met PUR is een gotspe in de bouwkundige wereld

(alhoewel iedereen in de praktijk dat wel doet) geen discuzeur daarover aub

 

heb jaren terug eens een foto van je zolder gezien ( toen je in aanbouw was) en herinner me talloze punten van aandacht voor verbetering.

was als ik me niet vergis een niet geïsoleerd dak met isolatie in de vliering balklaag (waarover ik geloof ik zelfs nog een opmerking geschreven heb)

 

chiao

 

 

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zijn vallen beschikbaar die meerdere muizen levend vangen: Ketch-All en Die Dohmen Falle (en anderen). Online vanaf 10 dollar (maar in Nederlandse webshops eerder 30 euro).

 

Deze kastjes werken met een schoepenrad, dat dus doordraait als er een muis overheen loopt.

 

Als je ze gevangen hebt, ver van de bewoonde wereld vrijlaten (waar ze meestal van honger omkomen: het zijn huismuizen, nietwaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...