Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Hallo Members<P>Ik heb deze vraag in het verleden gesteld maar ontevreden reacties<P>Ik heb een offset schotel 85cm draaibaar Regio M-limburg ontvang 48east tot 45 west<BR>welke satellieten ik niet doorkrijg op digitaal vlak is:<BR>26,0 east.<BR>21,5 east.<BR>16,0 east.<BR>04,0 West.<BR>07,0 West.<P>4 en 7 graden west begrijp ik nu..<BR>op analoog gebied heb ik geen problemen met de bovenste drie posities.<P>Georgian tv op 16 east ontvang ik als enigste<BR>digitale.<P>Wie kan mij goed helpen hiermee?<BR>Gr.Silvester
Gast Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Voor 16° en 7° west is de schotel wel wat nipt bemeten. Voor 4° West is hij helemaal te klein. Maar voor 26° en 21° Oost zou het moeten lukken. Mogelijk staat hiervoor de azimuth van de schotel niet goed afgeregeld.
Gast Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 beste satman<BR>Op 26 east ontvang ik analoog redelijk tot goed af en toe wat spikes,verder niets <BR>het is jammer dat ik pi6alk op 16 east niet ontvang analoog op dit satje ontvang ik uitstekend, een paar losse feeds op dvb gebied ontvang ik ook af en toe wat wegvallen de enige zender die goed doorkomt is Georgian tv. vreemd hoor..<BR>gr.silvester
codeman2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 zoals satman al zei , op 16° is je schotel te klein en gregorian tv geeft een sterk singaal en daarmee heb je die en een paar feeds.<BR>je zegt ook op 26° wat spikes te hebben , maar voor digitaal mag je al ten eerste analoog geen spikes hebben of je kunt het vergeten.<BR>dus de boodschap is bijregelen zoals satman zei.<BR>de mooiste test is draai maar eens verder naar turksat 42° oost en je zal zien dat je geen beeld hebt , wel als je hebt bijgeregeld.<BR>ik hoop dat het iets duidelijker is voor jou.<BR>groeten
Gast Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Hallo steven94<BR>Het gekke is ik ontvang de turk uitstekend no problems ???.<BR>Greetz Silvester
codeman2001 Geplaatst: 7 oktober 2001 Geplaatst: 7 oktober 2001 @silvester,<P>je ontvangt alleen niet de opgenoemde satteliet possities niet.<BR>ik zal even uitleggen waarom.<BR>26° heb je een schotel van minimaal 1 meter nodig.<BR>21° 1.2 meter voldoed.<BR>7 graden west 1.2 meter schotel<BR>4° west ook 1.2 meter en de rest weet je wel.<BR>heb je ook op 43° west FOX SPORTS.<BR>groeten
Gast Geplaatst: 7 oktober 2001 Geplaatst: 7 oktober 2001 Oke bedankt, weet nu wat ik moet doen..<BR>43 west inderdaad ook ja.<P>Greetings Silvester
Aanbevolen berichten