Ga naar inhoud

astra sat zoeken??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi ik weet dat dit een stomme vraag is maar , na zeker 50 schotels afgestemt te hebben op astra 19o oost , heb ik hier in adam moeite om m te vinden , met satfinder ,en meter in het menu van nokia 9302s , ps wat reageren die meters langzaam van die deco's , dat was met analoog niet , dus misschien maar gaan zoeken met analoge set?? iemand anders nog een goede tip voor het vinden van astra??? p.s met satfinder vind ik wel andere sats maar blijkbaar geen astra....<BR> shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0

Geplaatst:

er is nog ander apperatuur om astra te vinden , bevoorbeeld met een kompas of koop en Satlook (is wel duur) of op je ouderwedse manier met een analoge ontvanger , maar met een satfinder kun je toch vinden.<BR>als je de astra niet vind stem dan even af op hotbird en verdraai je schotel 3 a 4 mm en je hebt astra.<BR>de meters op die digitale ontvangers blijf er van af , je hebt er alleen meer tijdsverlies mee.<BR>groeten

Geplaatst:

nog een stomme vraag : hoe werkt een kompas??<BR>p.s bij die satfinder zit ook een kompas....<BR>ik weet dat de pijl altijd naar het noorden wijst , dus aan de andere kant zit het zuiden dus de astra , maar dan precies???<BR>kompas op de schotel liggen??<P> rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Tip,<BR>"Spiek" eventjes in buurt naar andere schotels kijk in welke richting deze staan en je hebt globaal je kijkrichting te pakken.<BR>werk nu verder met je satfindertje wat echt supersimpel is, luiter naar het pieptoontje als er enig verandering van toon is kom je bij een sat. kijk nu naar de ontvangst-sterktebalk via je ontvanger en ga net zolang door tot je de juiste hebt.<BR>succes in 15 minuten.<BR>suc7 (eentje meer) wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.