Ga naar inhoud


Signaal verzwakt, Genk DVB-T kanaal 25


meijelsat

Aanbevolen berichten

Ik woon in Nederlandse Limburg dorp Meijel 25 KM noordoosten van België en al 4 jaar DVB-T. Eerst 2 tv + 9 radio zenders (alleen in België UHF kan.25 voorheen kan 41), nu heb ik 36 tv + 18 zenders met Free to air en geen abonnee via Digitenne.

 

3 November tv zenders uit Genk schakel van Genk kan 41 naar kan 25 digitaal. Ik ben beetje bang. Ik vraag: Hoe kan dat signaalsterkte is nu 60 a 70% (voorheen was 80%) hoe kwam dat dat signaal verzwat Als mooi weer of mist, dan krijg ik storing van sterke Duitse DVB-T zenders

 

B Genk 25 506.000

D Dortmund 25 506.000

 

kun je mischien een oplossing over dit problemen?????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


De antenne gericht op Duitsland zou je naar Wesel kunnen richten in plaats van naar Langenberg. Daar zitten ook de 5 transponders op. Zend met 50Kw uit van west tot noord-oost. Dus die zou je moeten kunnen ontvangen. Is van jouw 58 Km verwijderd. Heeft geen frequenties die door België (Genk) noch door Nederland (Roermond) worden gebruikt. Op de dag van vandaag tenminsten.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frequentie is een stuk lager geworden 41 => 25. misschien je antenne (versterker) buiten deze frequentie (25) gevallen.

 

last van interferentie met Duitsland, zelfde frequentie.

mist en regen zouden eigenlijk geen invloed hebben op deze frequenties, maar ik had hier ook last van. Trouwens in eindhoven is genk goed te ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dvbtbuster

Ik woon in Maaseik (B) sinds de omschakeling op 3 november van kanaal 41 (waar ik een signaal van 100% had) heb ik sinds de omschakeling naar kanaal 25 ( een signaal varierend van 20 tot 60 %). Dit houdt in dat het beeld zelfs bij normale weersomstandigheden blokken geeft en ik zelfs signalen ontvang van 0 %.

Ik heb de buitenantenne gericht pal op Genk, helaas geen beter resultaat.

Voor zender Nederland (100%) en Duitsland (80%) met een andere antenne die vertikaal gepolariseerd is, is er geen probleem.

 

Mijns inziens is er duidelijk iets mis met het DVB-t signaal van de zender Genk op kanaal 25.

Of heeft iemand anders betere ervaringen ???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dvbtbuster

Ja, inderdaad Genk is horizontaal gepolariseerd, maar Nederland en Duitsland zijn vertikaal gepolariseerd.

Daarom heb ik ook twee antennes.

 

En mijn antenne stond en staat horizontaal voor zender Genk, alleen is het signaal veel zwakker sinds de omschakeling naar kanaal 25.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...