Ga naar inhoud


Internet abonnement per maand beschikbaar?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Over enkele maanden bereik ik de pensionsgerechtigde leeftijd en zal mijn zakelijke KPN (ex Planet) op ISDN-2 gebaseerde ADSL abonnement door mijn werkgever worden beëindigd.

Het afsluiten van een nieuw privé Internet abonnement is op zich geen kunst maar ik heb toch nog wel een paar vragen waarop ik zo snel geen antwoord heb kunnen vinden.

 

Omdat ook de bij KPN gecontracteerde ISDN2 verbinding wordt beëindigd en ik verder niet over een vaste telefoonverbinding beschik vraag ik me af hoe een Internetverbinding in mijn woning kan worden aangelegd / in bedrijf worden gesteld terwijl een ISDN of PSTN verbinding ontbreekt.

 

Verder ben ik regelmatig voor lange tijd niet op mijn huisadres aanwezig. Als ik nu voor een jaarabonnement zou kiezen dan betekent dit dat ik wel voor 12 maanden betaal maar misschien 6 maanden thuis ben en dan ook maar in deze periode effectief gebruik kan maken van het Internet.

Kan iemand mij vertellen of er abonnementen zijn waar ik alleen het gebruik betaal of alleen die maanden betaal die ik ook daadwerkelijk aanwezig ben en gebruik van maak.

 

Ook een Laptop Internet abonnement zou een optie kunnen zijn maar volgens mij is dit nogal prijzig en ook op een jaarabonnement gebaseerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Nederland heb ik een lijntje van mijn buren, en daar betaal ik ook voor. Want voor een vast abo is het voor mij ook te duur, want ik ben er alleen in de zomer, en af en toe een weekje tussendoor.

@ Ome Merde,

Dat van Alice klopt inderdaad, ik kan zo je abo stopzetten, maar wil je weer aangesloten worden rekenen ze 65 euro of zo iets, en op moment van aanvraag moet je nog eens 3 weken wachten, dat zei Alice tenminste toen ik er naar informeerde.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
In Nederland heb ik een lijntje van mijn buren, en daar betaal ik ook voor....

Ik denk dat ik daar ook voor ga want mijn buurman heeft dit ook al aan mij voorgesteld.
Moet dan alleen wat aan de ontvangstkwaliteit verbeteren maar daar heb ik eerder al een vraag op het WiFi forum gesteld.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vast lijntje van mijn boven buurman, alleen heeft die een brakke router, waardoor ik zo af en toe mijn verbinding kwijt ben. Dus heb ik zijn router via een schakelbaar stopcontact aangesloten die ik via een afstandbediening kan uit- en aanschakelen vanuit mijn beneden woning. Waarna de router weer gewoon zijn werk doet.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel prima WiFi spullen maar mijn buurman niet, dus daar moet ik wat verbeteren.

Verder levert meer vermogen nauwelijks wat extra`s op omdat de andere partij, mijn buurman dus, dan ook meer vermogen moet zenden want anders schiet het niet op.

Daarnaast ben je toch ook wel gehouden aan de maximale in Nederland toegestane zendcapaciteit van 100mW.

 

Overigens zal ik voor mijn ontvangst waarschijnlijk gebruik maken van een NanoStation 2 omdat daar de WLAN adapter al is ingebouwd en de data direct vanuit de NanoStation 2 (zie bijlage) via UTP bekabeling naar mijn LAN gaat.

 

 

ns2_datasheet.pdf

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit dus een maand geleden zelf gehad, bij KPN kun je dus geen lijn aanvragen zonder abbo.

Wellicht heb je geluk en kun je nu je de lijn al hebt deze al om laten zeten naar analoog (is goedkoper dan de lijn opzeggen en dan weer een nieuwe aan te moeten vragen)

 

Waarom omzetten?

 

Als eerste gaan veel abonnementen tot 20 MB, behalve op ISDN daar kun je nl. niet sneller dan 8Mb.

Verder is de keus tussen de verschillende providers veel beperkter op ISDN. (hier kon ik maar kiezen uit 4 providers die natuurlijk allemaal hetzelfde kosten)

 

Overleg echter wel vooraf hoe e.e.a loopt met je bestaande ADSL lijn, immers ook die zal op dat moment aangepast moeten worden en vaak krijg je dan te horen dat eerst je ADSL afgekoppeld moet worden, dan je lijn pas omgezet kan worden en daarna de ADSL er weer opgezet kan worden.

Heel wat geregel en gedoe dus en trek er maar 2 maand voor uit voordat het geregeld is.

 

Het kan ook anders, nl. een extra analoge lijn aanvragen (kost 45 euro en duurt ongeveer 2 weken) met bijv. belbudget (9,95 per maand) zodra die binnen is adsl aanvragen en 4 weken later is die ook in de lucht.

Zodra je dit in orde hebt kan je werkgever de ISDNlijn opzeggen en zit jij geen moment zonder telefoon of internet.

 

Later kun je het belbudget opzeggen en evt. overstappen naar bellen + internet

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...