Ga naar inhoud

polarisation probs

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zou de oorzaak ervan kunnen zijn dat de schotel niet waterpas staat?

Geplaatst:

Welke satelliet wil je ontvangen? En wat voor een schotel heb je?

Geplaatst:

telstar 12<BR>80cm schotel<BR>het is zo dat AF EN TOE eens vanzelf de verticale terugkomen, met een signaal rond de 18-19%<BR>terwijl horizontale altijd signaal 50% + hebben

Geplaatst:

je krijgt hier ook nooit een antwoord op een vraag met enige betekenis frown.gif" border="0

Geplaatst:

@xsound,<BR>Het is wel zo dat de horizontaal gepolariseerde kanalen sterker doorkomen dan de vertikale.<BR>Hieruit kan je misschien afleiden dat je schotel niet 100% staat uitgericht of dat de diameter een beetje krap is.1M wordt aangeraden voor telstar 12. wink.gif" border="0

Geplaatst:

@ukkiepukkie: het was ook zo toen het splinternieuw was die lnb<P>@big jhnon: dat de horizontale sterker doorkomen merk ik ook op astra enzo, maar wat ik raar vind.. soms heb ik beeld, en soms niet, soms nog binnen dezelfde 10min(dus aan het weer ligt het niet) als je er eens naartoe zapt. Soms gaat het signaal zelfs naar 40-45% voor paar sec, dan terug naar 30 enzo...<P>iemand nog suggesties?<p>[ 13-10-2001: Message edited by: xsound ]

Geplaatst:

ik heb al een tijdje het probleem dat ik alleen de horizontale kanalen ontvang en soms maar(als ik geluk heb smile.gif" border="0) de verticale met een zeer laag signaal<BR>ik heb nu <A HREF="http://www.netcentral.co.uk/satcure/polar.htm" TARGET=_blank>http://www.netcentral.co.uk/satcure/polar.htm</A> <BR>eens gelezen, maar versta echt niet waar die het allemaal over hebben<BR>ik zou graag eens weten of er nog mensen zijn met dit probleem, en of iemand weet of dit op te lossen is, en aan wat dat dit ligt

Geplaatst:

@Xsound,<P>Heb je dit probleem ook op andere satellieten. Probeer dit eens bijv. op de Astra alleen al om te testen.<BR>als dit zo is check je LNB met een andere.<BR>nog steeds problemen hierna ook met een andere LNB, dna moet het probleem in je tuner zitten die omschakeld van Horizontaal naar verticaal.<BR>stuur anders even een PM als je dit uit gaat voeren.<BR>P.S welke ontvanger gebruik je.<BR> smile.gif" border="0

Geplaatst:

ik heb een humax 5400 (paar maanden oud)<BR>op de astra heb ik dit probleem niet echt<BR>de verticale kanalen hebben wel minder signaal, maar uitvallen doen ze nooit<BR>ik den dat het gewoon aan die lnb ligt<P>een tip: die grundig lnb's zijn echt bucht!

Geplaatst:

Als de schotel op astra staat, verdraai dan de LNB een klein beetje in de houder, je zult merken dat dit een verbetering geeft.<BR>Ik heb dit zelf ook als tip gekregen, en werkte 100% bij mij! Succes!<BR>paul

Geplaatst:

Bij Nilesat (7 West) zijn de verticale<BR>signalen sterker dan de horizontale.<P>Hiervoor is de reden gewoon dat de <BR>verticale signalen met een grotere<BR>signaalsterkte worden uitgezonden <BR>dan de horizontale.<P>Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet<BR>altijd aan de afstelling van de schotel/lnb<BR>hoeft te liggen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.