Ga naar inhoud


ASTRA 1M klaar voor lancering


MR_B

Aanbevolen berichten


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1M Astra-satelliet met succes gelanceerd

 

Baikonur / Kazachstan: In de nacht van donderdag 06 November 2008 (21:44 CET klok) werd vanuit de ruimte station Baikonur (Kazachstan) van de satelliet Astra 1M, de Luxemburgse satelliet operator SES Astra, met een draagraket van het type Proton Breeze M, het consortium ILS, met succes in zijn baan worden gebracht.

 

SES Astra Astra 1G satelliet verhuist van 19,2 graden oosterlengte tot 23,5 graden oosterlengte

 

De commerciële exploitatie van de Astra-satelliet 1M beginnen naar verwachting in januari 2009. Het gebruik van nieuwe satelliet kan de 19,2 ° Oost satelliet Astra 1G is de tweede belangrijkste orbitale positie 23.5 graden Oost te verhuizen naar het aanbod van SES ASTRA op de orbitale positie van 23.5 graden Oost blijven uitbreiden, zodat Betaler verder.

 

De Astra-satelliet vloot brengt kwalitatief hoogwaardige radio-en tv-aanbod in meer dan 117 miljoen huishoudens in heel Europa.

 

 

Bron: www.ses-astra.com

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: meijelsat
1M Astra-satelliet met succes gelanceerd

Baikonur / Kazachstan: In de nacht van donderdag 06 November 2008 (21:44 CET klok) werd vanuit de ruimte station Baikonur (Kazachstan) van de satelliet Astra 1M, de Luxemburgse satelliet operator SES Astra, met een draagraket van het type Proton Breeze M, het consortium ILS, met succes in zijn baan worden gebracht.

SES Astra Astra 1G satelliet verhuist van 19,2 graden oosterlengte tot 23,5 graden oosterlengte

De commerciële exploitatie van de Astra-satelliet 1M beginnen naar verwachting in januari 2009. Het gebruik van nieuwe satelliet kan de 19,2 ° Oost satelliet Astra 1G is de tweede belangrijkste orbitale positie 23.5 graden Oost te verhuizen naar het aanbod van SES ASTRA op de orbitale positie van 23.5 graden Oost blijven uitbreiden, zodat Betaler verder.

De Astra-satelliet vloot brengt kwalitatief hoogwaardige radio-en tv-aanbod in meer dan 117 miljoen huishoudens in heel Europa.


Bron: www.ses-astra.com



Hoogwaardige satelliet voor de 19,2 positie, maar een tweede handsje voor de 23,5 positie.
De 1G is al 11 jaar oud en heeft nog een verwachte levensverwachting van 4 jaar:
http://www.ses-astra.com/business/de/satellite-fleet/satellite-list/astra1g/index.php
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Zou het nu ook weer mogelijk worden dat de regionalen weer op 19.2 te ontvangen zijn? Ik vrees van niet, waarschijnlijk vanwege deze populaire positie en bijbehorende hoge transponderhuur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik acht de kans klein... sterker nog.. het zou mij niets verbazen al ze meer nederlandse zenders gaan verhuizen naar 23.5 Oost.

 

Commercieel gezien zou ik dit niet eens een slechte zet vinden! Met een beetje mazzel kunnen ze door deze besparing ook nog wat meer bandbreedtekopen voor hogere bitrates en meer kanalen!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MTV Networks, RTL Nederland, BVN en nog wel meer omroepen gaan echt niet weg van de 19,2 graden.

SBS en consorten zullen ook eerder samengaan met de Duitse broertjes en zusjes van Prosiebensat1, die tegenwoordig dezelfde eigenaar hebben, op de satelliet.

Deze eigenaren zijn juist nu bezig met een kostensparende operatie in Duitsland. Zo willen zij het hoofdkantoor verplaatsen van Berlijn naar München, ontslagen worden bovendien niet uitgesloten. Het samenvoegen van de zenders op dezelfde satelliet(positie) zal dan alleen maar goedkoper worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

SBS en consorten zullen ook eerder samengaan met de Duitse broertjes en zusjes van Prosiebensat1, die tegenwoordig dezelfde eigenaar hebben, op de satelliet.

Los van de CDS transponders. zou geen slechte move zijn. Daar hoeven ProSieben en RTL samen maar 1 analoge transponder voor in te leveren. Zou inderdaad zeer kostenbesparend voor hen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

eind 2009 wordt de Astra 3B geschoten voor 23.5E laugh

 

dus 23.5E wordt voor Ses-astra ook steeds interesanter?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
eind 2009 wordt de Astra 3B geschoten voor 23.5E laugh

dus 23.5E wordt voor Ses-astra ook steeds interesanter?


Voor Ses-Astra misschien, maar is dat ook voor RTL Europa, Prosiebensat1 en MTV Networks het geval?
MTV NL zal echt niet als enige MTV zender verkassen naar 23,5. Dit geldt ook voor de andere grotere concerns.
BVN zal het ook niet doen met een kleinere bereik in Europa.

Ses Astra was ook voor Entavio project, en we weten inmiddels hoe het daar mee is afgelopen.
Ja de Nederlandse publieke landelijke en regionale zenders kunnen dan worden weggeschoven naar de 23,5. Maar dan blijft het dus nog steeds zo dat de Nederlanders en Vlamingen op twee posities zijn aangewezen.
De Duitse publieken blijven gewoon op de 19,2 zitten. Ik geef eerder Nederland 1,2 en 3 op dan deze zenders. Al het interessante is dan toch nog steeds te zien op BVN. Het voordeel is dat je ook niet meer omkomt van de irritante grote hoeveelheid reclame, van de NPO zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN zit ook nog op de Hotbird 13E?

 

volgens mij is de Hotbirds op 13E een Tikkeltje groter dan van de Astra's op 19.2E?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN zit al op de Astra 3 23.5° oost. Wel versleuteld in het kabel deutschland pakket. zonder EPG.

 

Volgens mij zitten ze enkel op de Astra 1 omdat daar het canal Digitaal pakket op zit. Dus is er nu geen rede meer om daar nog te blijven. Enige rede dat ze daar nog blijven is om geen kijkers te verliezen. Mijn gedacht.

 

Dus als ze ooit gaan besparen bij BVN denk Ik wel dat ze naar Astra 3 zullen uitwijken.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
BVN zit al op de Astra 3 23.5° oost. Wel versleuteld in het kabel deutschland pakket. zonder EPG.

Volgens mij zitten ze enkel op de Astra 1 omdat daar het canal Digitaal pakket op zit. Dus is er nu geen rede meer om daar nog te blijven. Enige rede dat ze daar nog blijven is om geen kijkers te verliezen. Mijn gedacht.

Dus als ze ooit gaan besparen bij BVN denk Ik wel dat ze naar Astra 3 zullen uitwijken.

mvg

Volgens mij waren de plannen juist om mogelijk op den duur van de Astra te vertrekken. De Hotbird footprint dekt alles al wat de Astra dekt, en meer. De Nederlandse kijkers maken voor BVN niet zoveel uit, ze zijn uiteindelijk gericht op het buitenland. Al zal het CDS waarschijnlijk na zo'n beslissing vrij staan om zelf de transponderkosten te betalen om BVN op Astra te houden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: TokeMUp
BVN zit al op de Astra 3 23.5° oost. Wel versleuteld in het kabel deutschland pakket. zonder EPG.

Volgens mij zitten ze enkel op de Astra 1 omdat daar het canal Digitaal pakket op zit. Dus is er nu geen rede meer om daar nog te blijven. Enige rede dat ze daar nog blijven is om geen kijkers te verliezen. Mijn gedacht.

Dus als ze ooit gaan besparen bij BVN denk Ik wel dat ze naar Astra 3 zullen uitwijken.

mvg

Volgens mij waren de plannen juist om mogelijk op den duur van de Astra te vertrekken. De Hotbird footprint dekt alles al wat de Astra dekt, en meer. De Nederlandse kijkers maken voor BVN niet zoveel uit, ze zijn uiteindelijk gericht op het buitenland. Al zal het CDS waarschijnlijk na zo'n beslissing vrij staan om zelf de transponderkosten te betalen om BVN op Astra te houden.


Als de HB aantrekkelijk is, dan betekent het een verlies van de Astra. Dit betekent een verschraling van het aanbod op de Astra satellieten. Dat is juist minder aantrekkelijk voor Ses Astra.
Maar goed, het was niet alleen BVN waar ik het over had, ook MTV Networks, RTL en Prosiebensat1/SBS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...