Ga naar inhoud


[TF7700hdpvr] Diverse problemen, wie kan mij helpen ?


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben sinds enkele maanden in bezit van een 7700hdpvr, maar ik kan er niet goe mee uit de voeten. Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik had een 4000pvr, waarmee ik geen enkel probleem had.

 

De 7700HDPVR vertoont het volgende gedrag.

 

Bij het opstarten verschijnt altijd even de boodschap “niet of gecodeerde uitzending”. Dat deed mijn vorige TF (TF4000PVR) ook, maar de TF7700 blijft regelmatig in deze status hangen, zodat ik opnieuw moet opstarten.

 

Het zappen naar een andere zender duurt erg lang, 6 seconden. Dat gebeurt alleen bij het overschakelen naar een gecodeerde zender. Het overschakelen gebeurt in zichtbare stappen, waarbij ook weer de boodschap “niet of gecodeerde uitzending” verschijnt. Direct na het overschakelen bevriest het beeld regelmatig om na enkel seconden weer verder te gaan.

 

Na het opnemen timer-driven opnemen van een programma vanuit standby modus keert het systeem niet in de standby modus terug.

 

Maar het grootste probleem is nog het gedrag bij het opnemen en afspelen. Wanneer een programa wordt opgenomen moet ik het apparaat niet meer bedienen. Doe ik dat wel, dan gaat het kennelijk van een “decoderen” modus in een “niet-meer-decoderen” modus. Het resultaat is minimaal tweeledig: het is niet meer mogelijk om het programma dat wordt opgenomen tegelijk ook af te spelen (was met de TF4000PVR gen enkel probleem), en bij het afspelen van de opname op een later moment doen zich verschijnselen voor als het schijnbaar willekeurig bevriezen en niet meer loskomen van het beeld, het volledig wegblijven van beeld, etc.

 

Ik heb uiteraard de meest recente firmware geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Wie heeft voor mij de gouden tip(s)?

 

Overigens is het systeem erg rumoerig: ingeschakeld produceert het een constante bromtoon, lijkt de harde schijf die resonantie veroorzaakt. Wordt dit herkend?

 

Bedankt voor jullie hulp.

 


Geplaatst:
Origineel bericht van: MattieR
Wie heeft voor mij de gouden tip(s)?

Welkom op het bord en veel leesplezier.

Als je t.a.v. jouw vraag de gouden tip wilt hebben, nou die kan ik je geven.
Lees op dit forum eerst de al veelvuldig en uitgebreid besproken aan jouw vraag gerelateerde problemen met de daarbij al dan niet functionerende aangedragen oplossingen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Nou, één cam is genoeg hoor. :D

 

Vreemd, want dit is juist een van de cam's die geen problemen geven bij die ontvanger. Je weet zeker dat je er een nieuwe softwareversie in hebt? Die problemen lijken namelijk een beetje op hetgeen we hadden toen die Topfield net uit was (1 jaar geleden al weer).

 

Geplaatst:

Ik heb deze info afgelezen van het scherm. Hij is nog in de staat waarin ik hem - op advies van de vakhandelaar - heb gekocht.

Ik zag hier ergens een opmerking over een cas(?) parameter die op disabled zou moeten staan. Zou dat van toepassing kunen staan? Heb daar wel naar gekeken maar kan niet ontdekken hoe dat moet worden veranderd. Er staat nl. helemaal geen waarde achter die parameter.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bigbrothers2000
Gouden tip , net als mij doen verkopen dat ding en een tf5000pvr masterpiece kopen, lekker soepel en snel en beter ,
mvg

Je zwamt als een kip zonder kop.
Sinds wanneer ga je een TF5000PVR vergelijken met een HD ontvanger.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik zou in ieder geval beginnen met de allerlaatste firmware erop te plaatsen. Kun je vinden op www.i-topfield.com. Zet het op een usb stick (fat geformatteerd) en volg de instructies. Wat de cam betreft, je gaat naar de info van de cam en je kijkt naar het onderste lijntje CPS dat kun je veranderen van enabled naar disabled. Een andere gouden tip, mocht je de euvele moed gehad hebben om de mediahighway in te schakelen, zet die ook maar op uit want die functie werkt nog niet echt zoals het hoort en zorgt voor meer problemen dan plezier. Dat gebrom is een andere zaak. Is dat een geluid dat uit het toestel komt of door de luidsprekers komt. In het eerste geval kan er inderdaad een mechanisch element niet vast genoeg zitten. In het tweede geval heb je ergens een kortsluiting in één of ander circuit. Dus in beide gevallen naar de hersteldienst voor de garantie is verstreken.

Geplaatst:

Bedank voor je suggesties. Heb meteen gecheckt en helaas (voor mij) zijn al deze punten al volgens jouw voorstel ingesteld.

En de firmware heb ik vorige week ge-upgrade.

Geplaatst:

website bestaat schijnbaar niet, lege pagina dus.

Geplaatst:

wat? www.I-TOPFIELD.COM lukt bij mij zonder probleem. Nu vat het eigenlijke probleem betreft en alles is volgens actuele updates, dan zou ik het toestel terug binnenbrengen en het de dealer laten oplossen. Het geluid dat het toestel voortbrengt bv is niet echt koosjer, er kunnen dus meer problemen in die doos zitten dan wat het nu tentoonstelt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: RUF
wat? www.I-TOPFIELD.COM lukt bij mij zonder probleem.

Dat klopt, deze link functioneert ook wel maar de vorige door jouw opgegeven en ogenschijnlijk zelfde link functioneert niet.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...