Ga naar inhoud

Nucleaire energie, willen we dat wel..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: omehenk
ja ik ben wel voor kern energie heeft toch geen co2 uit stoot en dat afval in oude zout mijnen dumpen ,en wat het miljeu betreft daar geven ze in den haag niks om hoor daar worden ze pas waker as de drek knie hoog in de ridderzaal staat ,voor hun is miljeu iets om de mensen weer geld uit hun zak te kloppen energie belasting ,kwartje van kok ,verpakings belasting enz enz ja en wie gaat erin de kou en in het donker zitten ike in ieder geval niet gooi s avonds nog wel een blok hout in de kachel eigen haard is goud waard
s6 groeten uit de lampestad

Volg je het nieuws wel een beetje?
De Duitsers zitten nu flink in de problemen met een lekkende zoutmijn vol nucleair afval.
Volgens mij zijn er ook maar weinig mensen die de "links" lezen aan heb begin van deze topic, das jammer want dan zou men zijn mening kunnen baseren op feiten.

• Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Citaat:
Stel de EU maakt een wet dat binnen 2 jaar geen auto meer met

verbrandingsmoter nieuw op de weg mag komen.

Gisteren toevallig een stukje op Discovery gezien over een elektrische sportwagen, het vermogen van dat ding was vergelijkbaar met een 300PK V6 verbrandingsmotor. Nu moet ik toegeven dat ik niet meer weet wat de actieradius van dat ding was maar dat was volgens mij niet onacceptabel.

De prijs van dat ding was dat nog wel :D

Maar er worden er dan ook maar 25 van gebouwd.

Wat ik wil zeggen is, waar een wil is, is een weg.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Marco275
Citaat:

Waar een wil is is niet altijd een weg.

Hiervoor heb je geld nodig ,de potjes bij GM Ford BMW zijn
leeg !! ,geen geld einde verhaal.
Gast Agent Mike
Geplaatst:

Gisteren toevallig een stukje op Discovery gezien over een elektrische sportwagen, het vermogen van dat ding was vergelijkbaar met een 300PK V6 verbrandingsmotor. Nu moet ik toegeven dat ik niet meer weet wat de actieradius van dat ding was maar dat was volgens mij niet onacceptabel.

dit lost het probleem op van het niet meer nodig hebben van brandstof op aardoliebasis, maar deze auto heeft electricteit nodig.. waar komt dat vandaan???
Gast Agent Mike
Geplaatst:
Origineel bericht van: satcat
Ik zou zeggen lees eens rustig de draad door.
Er zijn nog niet eens alle mogelijkheden belicht.

Met kernenergie kom je onherroepelijk met milieu-rampen in aanraking,of we nu willen of niet.

Misschien dat dit meer jouw taal is.

absoluut niet.
ik geloof ook zeker dat in de toekomst er schonere alternatieven zullen bestaan. maar deze alternatieven zijn op dit moment nog niet voldoende om de gehele bevolking te voorzien in haar electriciteits behoefte.
de alternatieven zullen eerst werder ontwikkeld moeten worden en daar schort het ook aan. wellicht wordt het tegen gehouden door de oliemaatschappijen of beseft de mens zelf niet hoe belangrijk dit is.

maar tot dat moment hebben we wel energie nodig..
Geplaatst:
Origineel bericht van: Agent Mike
Ik zou zeggen lees eens rustig de draad door.
Er zijn nog niet eens alle mogelijkheden belicht.

Met kernenergie kom je onherroepelijk met milieu-rampen in aanraking,of we nu willen of niet.

Misschien dat dit meer jouw taal is.

absoluut niet.
ik geloof ook zeker dat in de toekomst er schonere alternatieven zullen bestaan. maar deze alternatieven zijn op dit moment nog niet voldoende om de gehele bevolking te voorzien in haar electriciteits behoefte.
de alternatieven zullen eerst werder ontwikkeld moeten worden en daar schort het ook aan. wellicht wordt het tegen gehouden door de oliemaatschappijen of beseft de mens zelf niet hoe belangrijk dit is.

Exact! Maar als de mensheid maar genoeg onder druk komt te staan zal de ontwikkeling versnellen.

Echter om het hiaat op te vangen zal tijdelijke kernenergie waarschijnlijk onontbeerlijk zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

In frankrijk zullen de investeringen van 5 a 6 miljard per kerncentrale toch ook op een manier terug gehaald worden?

De EDF heeft zojuist de cijfers bekendgemaakt: 45,6 miljard euro winst over de eerste 9 maanden van dit jaar...

Bron: EDF
Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
Het is onzin dat de centrales altijd het zelfde vermogen levert.

De stroom generator moet met een constant toerental draaien anders
klopt de frequencie niet (50 Hz)

Dus op de generator zit een toeren regelaar zakt het toerental
wordt een klep verder open gezet en b.v. een brander hoger gezet.

Neemt de afnama af stijgt het toerental en de regeling werkt
de andere kant op.

Bij windmolens is het een ander verhaal die kennen geen regeling
die kennen maar twee standen draaien of niet draaien.
Ze geven ook de windmolens in noordduitsland de schuld van
de stroom blackout daar een jaar of wat geleden.

Ja precies, had ik in mijn vorig post ook proberen uitleggen, maar dat gedeelte is verdwenen, een heel verhaal over droopregeling, eiland bedrijf etc. maar jou uitleg klopt als het grote opwekkers betreft. (ik ben project manager bij een bedrijf wat besturingssystemen op (kleine) gas/stoomturbines en generator bekrachtiginen/beveiligingen installeert dus weet wel ongeveer hoe dit werkt)

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:

dit lost het probleem op van het niet meer nodig hebben van brandstof op aardoliebasis, maar deze auto heeft electricteit nodig.. waar komt dat vandaan???

Uit het stopkontak :D
Geplaatst:

De beste manier om de ontwikkeling van b.v. zonnepanelen te versnellen is door er veel van te kopen. Als niemand ze koopt stopt ook niemand geld in de ontwikkeling.

Van mij mag de overheid zo tijdelijk 1-5% extra optellen bij het "hoge" BTW-tarief voor de ontwikkeling en subsidie van zonnepanelen. Dan gaan we in no-time net zo hard als Duitsland. Energie is toch iets waar we in zullen moeten investeren, vroeg of laat. Dan liever nu.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Citaat:

Actieradius is 251 mijlen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
Citaat:

Waar een wil is is niet altijd een weg.

Hiervoor heb je geld nodig ,de potjes bij GM Ford BMW zijn
leeg !! ,geen geld einde verhaal.
potjes van de amerikaanse auto industrie worden gevuld door Obama heeft hij vorige week gezegd en dat moet worden besteed aan verdere ontwikkeling van electrische /hybriden auto s

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:
Origineel bericht van: gigantaandemuur
potjes van de amerikaanse auto industrie worden gevuld door Obama heeft hij vorige week gezegd en dat moet worden besteed aan verdere ontwikkeling van electrische /hybriden auto s

En dat is nu net de slechtste vorm van staatsteun die er bestaat.
Er zijn in de wereld al zat automobielfabrikanten. De meeste van die fabrikanten hebben hun winst gebruikt om zuinige auto's te ontwikkelen en hebben deze reeds in de verkoop. GM niet, die hebben met de vette winsten alleen hun zakken gevuld en produceren nu auto's die niemand meer wil hebben.

Dat mismanagement moet je niet gaan belonen, maar failliet laten gaan. Dat is kortstondig even jammer voor de werknemers. De failliete productielijn zal vervolgens worden opgekocht door een fabrikant die wel netjes heeft geïnvesteerd en hop, meer werk, een beloning voor goed management en geen belastinggeld wat in een bodemloze put verdwijnt. Nederland heeft dat leergeld ook betaald met de RSV affaire: Wiki RSV debacle
Geplaatst:

Of je krijgt als overheid zoveel invloed met de financiele steun en stuurt zo t oude bestuur naar huis.

Een dergelijk iets zal moeten beslist door de aandeelhouders.

Oude bedrijf GM kreeg als ik Obama was ook niks.

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664

En dat is nu net de slechtste vorm van staatsteun die er bestaat.
Er zijn in de wereld al zat automobielfabrikanten. De meeste van die fabrikanten hebben hun winst gebruikt om zuinige auto's te ontwikkelen en hebben deze reeds in de verkoop. GM niet, die hebben met de vette winsten alleen hun zakken gevuld en produceren nu auto's die niemand meer wil hebben.

Dat mismanagement moet je niet gaan belonen, maar failliet laten gaan. Dat is kortstondig even jammer voor de werknemers. De failliete productielijn zal vervolgens worden opgekocht door een fabrikant die wel netjes heeft geïnvesteerd en hop, meer werk, een beloning voor goed management en geen belastinggeld wat in een bodemloze put verdwijnt. Nederland heeft dat leergeld ook betaald met de RSV affaire: Wiki RSV debacle

Met de zelfde argumenten kan je ook de steun aan banken
veroordelen.
Dadelijk komt b.v. essent nuon philips enz wat dan ?
Ik zou zeggen iedereen steun of niemand ,anders geeft het
oneerlijke concurentie.
Het is mis gelopen door de ontbrekende kartel controle cq macht
overheersende positie.
kpn nuon essent enz enz hadden al lang opgesplits moeten worden
zoals at&t in de USA eind jaren '90.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen