Ga naar inhoud

Nucleaire energie, willen we dat wel..

Aanbevolen berichten

• Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
im Energiepark
"Waldpolenz" bei Leipzig die größte Photovoltaik-Anlage der Welt

is niet spanje
je bent in de war met sinterklaas... :D
chiao

Die 10 größten Solarkraftwerke der Welt (Photovoltaik)
Fuente Álamo: 26 MW Murcia, Spanien
Brandis: 24 MW (40 MW geplant) Sachsen, Deutschland
Abertura: 23,1 MW Caceres, Spanien
Hoya de Los Vincentes: 23 MW Murcia, Spanien
Trujillo: 20 MW Cáceres, Spanien
Beneixama: 20 MW Alicante, Spanien
SinAn: 19,6 MW Korea
Nellis: 14 MW Nevada, USA
Salamanca: 13,8 MW Spanien
Quelle: www.pvresources.com
Geplaatst:

ja hehe,

die beschreven staat is opgebouwd in?

natuurlijk kunnen we zoals ook anderen reeds schreven meer effectiviteit halen uit de pv als er meer zon is

en als die gewoon in het europees net hangen is dat ook geen enkel probleem

maar mijn voorbeeld laat zien dat ook veel noordelijker het initiatief opgepakt wordt en de prijs per eenheid dramatisch daalt eenmaal in gebruik

dan moet je eens de vergelijking durven maken met de kernenergie eenheidprijs (als je dat nog steeds geloof dat die lager zou zijn met al het onderhoud en personeelskosten ben je naar mijn bescheiden mening een atoom activist :D )

cheers

Vienna

Ultravox

Geplaatst:
als je dat nog steeds geloof dat die lager zou zijn met al het onderhoud en personeelskosten ben je naar mijn bescheiden mening een atoom activist :D )

cheers

Een beetje ( kern-) centrale levert al gauw 1000 MW. Daar moet je wel heel veel van die 24 MW prutspaneeltjes voor aan elkaar brijen. En dan nog leveren ze 's-nachts: helemaal niets :D .
Geplaatst:
Origineel bericht van: Alventali

Een andere optie is( hoe lullig dat ie ook klinkt )
Om uit eindelijk wat aan het energie vraagstuk/vervuiling van de aarde te doen.

Is beperking van de groei van de wereld bevolking.
Daar hoor je maar weinig mensen over spreken.

De laatste 50 jaar is de wereld bevolking verdubbeld.
Van +/- 3 miljard eind jaren 50 tot +/- 6.6 miljard nu
En daarmee is dus ook de consumtpie van goederen/energie etc.etc.
gegroeid.
Waarschijnlijk niet evenredig maar toch.

En voor de komende 50 jaar worden er nog eens minstens 3 miljard extra wereldburgers bij verwacht.
Dus rond 2050 zitten we op minstens 9 miljard.
En in het uiterste geval zelfs op 12 miljard mensen.

Het een en ander is te lezen op Wiki wereldbevolking

Laat meneer de pastoor je maar niet horen!!
Gaat heen en vermenigvuldigt U totdat U erbij neervalt!
Dit is inderdaad de beste oplossing, het lijkt onderhand een mierennest, hier in Nederland kun je al nergens meer komen zonder in een rij te moeten aansluiten.
Geplaatst:

Citaat:
Maar op een gegeven moment gaan we vanzelf dood door b.v. honger, oorlogen of een virus. Het is nu eenmaal niet mogelijk om oneindig te blijven vermenigvuldigen. Of we moeten de ruimte in, dan kunnen we waarschijnlijk nog erg lang doorgaan, maar dat zit er voorlopig niet in.

Alleen is de mens er veel te bedreven in dat natuurlijke evenwicht de kop in te drukken. Vroeger kwam er eens in de zoveel tijd een ziekte langs waardoor alleen de sterkste overbleven, nu die selectie er niet meer is en ook geen geboorte beperking kan het alleen maar fout lopen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Marco275
Citaat:
Maar op een gegeven moment gaan we vanzelf dood door b.v. honger, oorlogen of een virus. Het is nu eenmaal niet mogelijk om oneindig te blijven vermenigvuldigen. Of we moeten de ruimte in, dan kunnen we waarschijnlijk nog erg lang doorgaan, maar dat zit er voorlopig niet in.

Alleen is de mens er veel te bedreven in dat natuurlijke evenwicht de kop in te drukken. Vroeger kwam er eens in de zoveel tijd een ziekte langs waardoor alleen de sterkste overbleven, nu die selectie er niet meer is en ook geen geboorte beperking kan het alleen maar fout lopen.

Oorlog kost relatief weinig mensen, voor een virus verzinnen we meestal wel een vaccin dus blijft de honger over.

We hoeven er iig niet op te rekenen dat moeder natuur met een oplossing komt: verminderde vruchtbaarheid is geen evolutionair voordeel.

Een geboortebeperking lijkt mij ook de enige oplossing, maar zelfs als je de baas van de wereld bent kan je dat niet opleggen. Het volk wil dat namelijk niet. Het volk moet eerst doodhongeren voor ze beseffen dat het zo niet langer kan, maar dan is de wereldbevolking al meerdere malen wat ie nu is.

Ik heb een stuk meer vertrouwen in het oplossen van het energieprobleem dan in het oplossen van het overbevolkingsprobleem.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Citaat:
Ik heb een stuk meer vertrouwen in het oplossen van het energieprobleem dan in het oplossen van het overbevolkingsprobleem.

Ja ik opzich op de korte termijn ook.

Maar stel we kunnnen in de toekomst door middel van windkracht/zonnekracht genoeg schone energie op wekken om de wereld bevolking te voor zien van energie.

En je zou bijvoorbeeld 10.000 personen kunnen voorzien met 1 windmolen/een veldje zonnen panelen.

Met een verdubbeling van de wereld bevolking zou je dus ook het aantal windmolens en zonnekracht veldjes moeten verdubbellen.

Dit naast het aantal huizen etc.etc

Waar ga je het allemaal laten??

De aardkloot waarop we leven is nu eenmaal niet oneindig groot.

Dus naar mijn mening is het energie vraagstuk weldegelijk afhankelijk van de grote van de wereld bevolking.

Ik weet wel dat dit wel erg ver vooruit denken is maar toch

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:
Citaat:
Ik weet wel dat dit wel erg ver vooruit denken is maar toch
Erg ver vooruit denken is dat we mars bewoonbaar gaan maken daar zijn al veel theorieen over.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik heb de discussie niet meer helemaal gevolgt. Ik kan hier wel een op of aanmerking over plaatsen en wel dat de natuur zich wel degelijk hersteld.

Namelijk, hoe komt het dat na een al dan niet zware oorlog, het tekort aan mannen weer hersteld wordt.

Het is een feit dat bijvoorbeeld tijdens de 80 jarige, 1ste en 2de wereldoorlog vele miljoenen mannen en jongens zijn gesneuveld. De vrouwen bleven (doorgaans) thuis en vormden na de oorlogen een duidelijk overschot.

Er bleek een regelrecht tekort aan vruchtbare mannen in de leefdheid van 18 - 50 jaar in verschillende zwaar getroffen landen.

Of om de vraag anders te stellen, hoe komt het dat de natuur zelf zorgt voor het evenwicht tussen de hoeveelheid mannen en vrouwen?

Het gaat wel een beetje off-topic. toch ben ik benieuwd wie het antwoord weet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Ik heb de discussie niet meer helemaal gevolgt. Ik kan hier wel een op of aanmerking over plaatsen en wel dat de natuur zich wel degelijk hersteld.

Namelijk, hoe komt het dat na een al dan niet zware oorlog, het tekort aan mannen weer hersteld wordt.
Het is een feit dat bijvoorbeeld tijdens de 80 jarige, 1ste en 2de wereldoorlog vele miljoenen mannen en jongens zijn gesneuveld. De vrouwen bleven (doorgaans) thuis en vormden na de oorlogen een duidelijk overschot.
Er bleek een regelrecht tekort aan vruchtbare mannen in de leefdheid van 18 - 50 jaar in verschillende zwaar getroffen landen.
Of om de vraag anders te stellen, hoe komt het dat de natuur zelf zorgt voor het evenwicht tussen de hoeveelheid mannen en vrouwen?
Het gaat wel een beetje off-topic. toch ben ik benieuwd wie het antwoord weet.

In de tijden na de oorlogen zullen wel veel
ongehuwde moeders geweest zijn.
Hitler had (grof gezegd) mensen fok stations om germaanse
kinderen te fokken.
Geplaatst:

Citaat:
Hitler had (grof gezegd) mensen fok stations om germaanse

kinderen te fokken.

Praat nu toch is niet zo ongenuanceerd dit waren proeflaberatoria waar enkele mensen uit zijn voort gekomen heeft dus niets te maken met t aantal mannen weer op peil te brengen na een oorlog.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:

ik begrijp jullie afwijken van de vraagstelling (willen we dat wel?)

maar het is echt niet on topic.

of kun je stellen dat atoomsplitsing straling oplevert die een bijdrage levert aan de (on) vruchtbaarheid?

"prutspaneeltjes"

Tja zo kun je elk zinnig alternatief voor kernenergie doden.

Je zou echter ook anders kunnen redeneren en wel dat de kernenergie van de zon op de meest slimme manier gebruikt wordt.

Zoals ook (bijna) alles wat leeft op onze aarde die kernenergie van de zon al miljarden jaren slim gebruikt HEEFT.

chiao

Vienna

Ultravox

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik zal proberen om het uit te leggen.

Het gaat in de natuur erom dat de sterkste overleefd.

De "sterken" worden doorgaans op oorlogspad gestuurd en sneuvelen.

De lichamelijk zwakkere en zieke (ongezonde) mannen blijven meestal thuis.

Lichamelijk zwakken zijn ook de vrouwen. (ik wil geen vrouwen discrimineren)

Vrouwen moeten dus met "dat wat er overblijft" reproduceren. Omdat dat de zwakkeren zijn zorgt de natuur in de vorm van een geboortenoverschot aan mannen, dat er weer "sterkeren" worden aangevuld.

Het klinkt gekompliceerd maar het is wel zo. :D

Geplaatst:
een nieuw project net klaar PDF
40000000 kW
130000000euro
1e jaar 30 euro cent
2e jaar 15 euro cent
3e jaar 9,5 euro cent
en zo verder (steeds goedkoper en geen afval

I rest my case

Er zitten wat graten in je verhaal. Als ik het artikel bekijk, vind ik geen van de door jou gequote cijfers terug. Wat overigens niet maakt dat ik ze betwijfel. Ik had al ergens teruggevonden dat in Spanje tegen 2010 stroom uit pv-panelen geproduceerd zou kunnen worden vanaf 8ct/KWh mits pv-panelen blijven dalen in prijs en stijgen in efficientie. Da's nog steeds 2 keer zo duur dan nucleaire energie, en duurder dan stroom uit windenergie HIER en NU!
De meeste van deze projecten staan in Spanje, wat niet verbaast gezien m'n eerdere berichten, dat in Zuid-Europa het meer zin heeft dan hier.
Maar je "geen afval" commentaar, heb jij al nagekeken hoe lang zonnepanelen meegaan? In ruimtevaartkringen neemt men 25 jaar als gemiddelde. Op aarden (met zand en zo...) neem ik aan dat dat korter is. Daar komt nog bij dat de pannelen hun efficientie verliezen in hun leven (zoals led-lampen). De efficientie die op de doos staat, halen ze in het begin, maar na 10 jaar niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen