Gast Stoker Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: gigantaandemuur De term milieuactivist is allang achterhaalt hoor tenminste in verband met de nieuwe energie opwek mogelijkheden. Half denemarken en half duitsland zijn zeker allemaal milieu activisten en laten we ook Obama niet vergeten . Deze mensen kijken vooruit wetende dat t straks fout gaat als we niks doen en lekker op ons gemak de olie en t gas opmaken en kernafval blijven dumpen. Met milieuactivist bedoel ik iemand die een utopie/ideaalbeeld nastreeft, en hierbij geen rekening houd met de realiteit waarin we leven. Dat we van olie afmoeten is net zo realistisch als te stellen dat we niet onze huidige energiebehoefte kunnen voldoen met wind-, en zonne-energie. Als we uitzoeken wat de beste oplossing is, zullen we een realistisch doel moeten nemen. Anders swingen de prijzen de pan uit EN gaat het licht uit.
pukje Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Uit eigen ervaring merk ik ,vroeger had ik in de woonkamer normale gloeilampen ,nu heb ik overal spaarlapen van de zweedse meubel markt en merk dat 's avonds de ketel vaker opstart dan vroeger. Maar het klopt ook dat stroom 3 keer zo duur is als gas of huisbrand olie. Het liefst ga back to the nature , in de living een hout kachel. Stroom zelf maken maar een stroom agrigraat op diesel geeft geen voordeel op de prijs.
Gast Stoker Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Ik heb beneden net de houtkachel aangemaakt. Spaarlampen is in geld gerekend een besparing. Ten opzichte van centrale verwarming, of zelfs airco, zijn de peertjes duurder in verwarming. Ik heb nog niemand gezien die verwarming op peertjes heeft geprobeerd. Dat houd niet in dat ze niet verwarmen, maar voor de prijs vrij slecht. Bij ons heeft de overstap geen invloed gehad in de gasrekening...
gigantaandemuur Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: pukje Uit eigen ervaring merk ik ,vroeger had ik in de woonkamer normale gloeilampen ,nu heb ik overal spaarlapen van de zweedse meubel markt en merk dat 's avonds de ketel vaker opstart dan vroeger. Maar het klopt ook dat stroom 3 keer zo duur is als gas of huisbrand olie. Het liefst ga back to the nature , in de living een hout kachel. Stroom zelf maken maar een stroom agrigraat op diesel geeft geen voordeel op de prijs. Vroeger kon je de blits maken met je houtkachel nu zie ik alleen nadeel je vervuilt de lucht 10 keer meer met de rook en je stook 3 keer minder effectief dan iemand die een hr ketel laat draaien. De dieselagregaat,nu zijn we roetfilters aan t invoeren op auto s ga jij weer een agregaat laten draaien zonder terwijl je er ook nog is geen voordeel van hebt. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
gigantaandemuur Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: Stoker Origineel bericht van: gigantaandemuur De term milieuactivist is allang achterhaalt hoor tenminste in verband met de nieuwe energie opwek mogelijkheden. Half denemarken en half duitsland zijn zeker allemaal milieu activisten en laten we ook Obama niet vergeten . Deze mensen kijken vooruit wetende dat t straks fout gaat als we niks doen en lekker op ons gemak de olie en t gas opmaken en kernafval blijven dumpen. Met milieuactivist bedoel ik iemand die een utopie/ideaalbeeld nastreeft, en hierbij geen rekening houd met de realiteit waarin we leven. Dat we van olie afmoeten is net zo realistisch als te stellen dat we niet onze huidige energiebehoefte kunnen voldoen met wind-, en zonne-energie. Als we uitzoeken wat de beste oplossing is, zullen we een realistisch doel moeten nemen. Anders swingen de prijzen de pan uit EN gaat het licht uit. Dat we ooit van de olie afkomen is echter wel realistisch. T percentage zon en wind energie is op dit moment niet t belangrijkste wel dat je er op tijd mee begint. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
pukje Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 De industrie heeft gewoon niets gedaan aan andere energie soorten. Iedereen heeft wel subsidies opgestreken voor kinderachtige projecten ,auto's op solarcellen ,gas uit huisafval enz enz Dit zijn allemaal projecten waarvan je van te voren weet dat het niet tot een resultaat leid. Het probleem is de bedrijven willen geen geld in steken en staat (subsidies) willen alleen geld vrij maken als ze zeker! weten dat het wat op brengt ,hierdoor komt niets van de grond. Stel de staat zegt tegen VW hier heb je 10 miljard maar dan moet binnen 2 jaar een auto rijden die geen olie nodig heeft. dan ben ik zeker dat vw die maakt.
Digipaps Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: pukje Stel de staat zegt tegen VW hier heb je 10 miljard maar dan moet binnen 2 jaar een auto rijden die geen olie nodig heeft. dan ben ik zeker dat vw die maakt. Daar heeft de regering wel andere wegen voor hoor...wat dacht je wat er zoal niet voor eisen gesteld zijn aan de auto-industrie? Je kunt zelf wel zien dat de auto's veel schoner en zuiniger zijn geworden..of niet dan. Dat is het machtsmiddel vanuit de regeringen wereldwijd. digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
pukje Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: Digipaps Daar heeft de regering wel andere wegen voor hoor...wat dacht je wat er zoal niet voor eisen gesteld zijn aan de auto-industrie? Je kunt zelf wel zien dat de auto's veel schoner en zuiniger zijn geworden..of niet dan. Dat is het machtsmiddel vanuit de regeringen wereldwijd. Die machtsmiddelen hebben geen wol meer ,ze ballanceren allemaal op bankroet ,hun stelling wat niet gaat gaat niet.
Digipaps Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: pukje Origineel bericht van: Digipaps Daar heeft de regering wel andere wegen voor hoor...wat dacht je wat er zoal niet voor eisen gesteld zijn aan de auto-industrie? Je kunt zelf wel zien dat de auto's veel schoner en zuiniger zijn geworden..of niet dan. Dat is het machtsmiddel vanuit de regeringen wereldwijd. Die machtsmiddelen hebben geen wol meer ,ze ballanceren allemaal op bankroet ,hun stelling wat niet gaat gaat niet. Nou, ik weet het niet meer hoor...regeringen hoeven geen geld te hebben om een bepaalde wet door te voeren hoor.....pfff Ik hoor het wel als je weer wakker bent... digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Hellum Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: 1664 Origineel bericht van: gigantaandemuur Kortom t lijkt me de grootste onzin degen die dat rapport heeft gemaakt moet ff terug naar de middelbare school. Even een gedachten experiment op middelbare school niveau: Plaats een grote ventilator aan het begin van een buis, type rioolbuis bijvoorbeeld. De ventilator blaast wind door de buis. Na een paar meter zetten we een identieke ventilator. Deze wordt aangedreven door de wind en levert dus stroom. De wind neemt niet af, dus we plaatsen er nog 1, en nog 1 en nog 1 en nog 1 en.... ad infinitum Joepie, gratis stroom. Zou dat echt werken denk je? nee dat doet het niet omdat elke ventilator weer voor weerstand zorgt en dus elke fan draait weer een stuk langzamer en de voorste draait niet op volle snelheid, in het ideaalste geval speel je net kiet. (er gaat altijd energie verloren in de vorm van warmte etc.) edit: ziet net dat dit er al staat. (niet goed gekeken), kan een mod dit verwijderen? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
pukje Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Origineel bericht van: Digipaps Nou, ik weet het niet meer hoor...regeringen hoeven geen geld te hebben om een bepaalde wet door te voeren hoor.....pfff Ik hoor het wel als je weer wakker bent... Stel de EU maakt een wet dat binnen 2 jaar geen auto meer met verbrandingsmoter nieuw op de weg mag komen. Welk automerk is nog instaat een totaal nieuw concept auto te ontwikklen ?
gigantaandemuur Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 allemaal wel alleen op dit moment zal t behelpen zijn op batterijen dat is zeker. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Alventali Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 Citaat: Stel de EU maakt een wet dat binnen 2 jaar geen auto meer met verbrandingsmoter nieuw op de weg mag komen. Dan zullen er in 1 keer verdomd veel priussen op de weg rijden Maar ff zonder gekheid. Dan zullen ze echt met iets op de proppen komen. Het gaat ze immers anders te veel geld kosten op de europese afzet markt. de andere vraag is dan weer of het gebeurd. ik denk dat het een te grote finaciele klap voor veel regeringen zouden zijn. Die zelf vaak ook voor een groot gedeelte mede eigenaar zijn van olie en gasvelden. Een andere vraag komt dan bij mij weer opzetten. Stel we zouden alleen nog op electriciteit rijden. Alle auto's zouden dan als ze stilstaan aan de oplader hangen. Niemand wil immers met een lege accu langs de weg staan. Wat dan weer meer stroom vebruik tot gevolg heeft. Waardoor de centrales ook meer vermogen moeten leveren dan dat ze nu doen. Wat inhoud dat die centrales weer meer brandstoffen verbruiken. Weegt dit tegen elkaar op?? Of is dit ook weer een tussen oplossing zolang zonnepanelen op je dak nog niet voldoende capaciteit kunnen leveren om de auto van voldoende energie te voorzien. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Erik S. Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 L.S. Inderdaad het zal stroom gebruik tot gevolg hebben. De aandacht die er nu voor electrische autos is heeft toch ook een positief punt de centrales die toch draaien snachts kunnen hun energie in de autos OPSLAAN dan krijgt het net zelf voor elektriciteit een soort van buffer en kunnen de centrales hun energie kwijt. De gedachte van netwerkbedrijven is dat er een soort van intelligent netwerk van in en uitschakelen van laders ontstaat "smart grid" genoemd om een continue belasting te hebben. En ik heb wat fotos gezien van een lotus elize op de TT baan van Assen zo wil ik ook wel elektrisch rijden! Groeten Erik VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje
gigantaandemuur Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 http://www.youtube.com/watch?v=Oi4wILg3V-Y "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen