Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Firmware upgrade lukt niet.


Gast draadloos

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste firmware 16/03/2007 gedownload van de site van topfield, en ook het progje tap om de firmware te laden via een nulmodemkabel.

ofwel doe ik iets niet goed, wat goed mogelijk is, of de firmware is niet compatibel.

Als ik het progje start, en dan wanneer het progje meld, reset receiver, en ik doe dat dan, komt er op, downloading, echter bijna onmiddelijk krijg ik dan een error.

gegevens van de topfield.

system: ID:206

loader: A3.06

divice version: V4.5.0

application version: TF-JPC4.59.01

 

de software die erin zit is nog van 2001, en ik kan astra 3 niet werkend krijgen, nogthans de satelliet toegevoegd en de transponders erin gezet, ik wil hem op 4 lnb's met diseqc, daarom denk ik dat een software update hier soelaas zou brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


topset werkt bij mijn weten enkel via usb, en de 4000 heeft geen usb aansluiting.

ik heb verder alle instructies gevolgd zoals beschreven in de link van decodertje, ook oudere versies die daar in het topic staan geprobeerd, nog de andere TFD daar ook geprobeerd, maar telkens krijg ik external error occured.

ook nog een andere pc geprobeerd, en nog een andere nullmodemkabel.

Hij wil het niet doen.

Nog iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software 16-3-2007: TFD Download manager port set up 1 of 2.

 

Eerst terug naar Fabrieksinstellingen JA/ NEE, dan de met nulmodemkabel verbonden Topfield/PC de hieronder beschreven beschrijving uitvoeren.

 

 

Met het nulmodemkabel is Topfield 4000 pvr verbonden met PC, filename software 16-3-2007 (find aanklikken) staat boven in open vlak. dan download aanklikken en als goed is gaat die de software inladen. NIET ONDERBREKEN!

 

Blijven proberen!

 

Succes Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem gehad met het updaten van een tf5000 ci plus. Bij mij bleek de oplossing simpel: Met de rechtermuisknop op het icoontje van tfdown gaan staan, op eigenschappen drukken en dan op compatibiliteit. Daar kun je aanvinken 'dit programma altijd in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren'. Daaronder kun je selecteren 'Windows 98/Windows ME' Hierna Windows opnieuw opstarten en alles werkt naar behoren.

 

Ik hoop dat dit voor jou ook werkt...

 

Supersnail

Groeten, Supersnail

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Heb je wel een 0 modem kabel dus geen normale seriële kabel gebruikt en heb je de goede FW met hetzelfde hardware ID van je 5000ci plus ontvanger geladen. ? En je zult waarschijnlijk ook niet een echte seriele aansluiting op je Win7 pc hebben, dus zul je een usb naar serieel adapter moeten gebruiken, en dan moet je eerst de  com poortinstellingen en de baudrate instellen. 

Hallo Sjaak,

 

Kabel ok pen 2,3 en 5 aangesloten (2 en 3) aan andere kant cross. pc is van werk, gebruiken zelf heel vaak de ingebouwde serieële poort voor av toepassingen heb poort getest alleen op com 1 werkt hij. Heb hem zelf op laagste rate gezet. Hij begint met 'processing download' en daarna krijg je de error. Dus sta open voor suggesties... Vraag mij alleen af waar ik hardware id moet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...