Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 Wie heeft er nog nuttige adviezen voor een schotel bij mijn Stab.... 1 meter is waarschijnlijk wel zo veilig ivm windbelasting. Maar dan een beetje goede kwaliteit ?<BR>Levert Gregorian nog veel op ?<BR>Of kan een lichte 1.20 meter toch wel ?<P>Heb een 2 meter voor C band, maar daar zit en corrotor in , die kun je weer niet combineren met universal...dus ik ben wat verwend.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Hoi,<BR>Vooraleer ik draaibaar ging met channelmaster werkte ik met verschillende schotels geschakeld via een Disecq-switch.<BR>Een daarvan was een funke 95cm alu,en hierop had ik steeds een betere ontvangstkwaliteit dan met de andere(getest met verschillende satellieten).Aluminium:licht in gewicht +roest niet.Heel goede schotel!<BR>
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Big John,<P>wat vindt je van de kwaliteit van de Channel Master ?<P>Ron
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Hoi;Ron<BR>De channelmaster is wel wat prijzig,maar ééns aangesloten doet die dan ook perfekt zijn werk(bij mij althans).Werk met een channelmaster van 1.2m gestuurd door de strong 4375,en een superjack van 18".<BR>
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Dank voor de suggestie. Dacht zelf ook aan een Channel Master, PVC geen roest, maar werd afgeraden vanwege het gewicht (is voor 1 meter 12 kg). Op zich kan de Stab 120 tot 17 kg, maar het risico wordt wel groot ? Iemand ervaring met windkracht 10 ?<BR>Wat kost een 1 meter eigenlijk ? Voor een Telesat heb ik f200,= gehoord. <BR>
Gast Geplaatst: 21 oktober 2001 Geplaatst: 21 oktober 2001 Hallo Satheaven<P>Ik heb ook een channelmaster 1,2m schotel<BR>maar met actuator, dit geeft geen probleem.<BR>Hij staat op het platdak van de bijkeuken,<BR>met een voet voor 4 stuks 60*40cm tegels.<BR>Met een herfststorm een paar jaar geleden<BR>ging hij wel aan de wandel, hij is net niet<BR>van het dak gekieperd.<BR>Een paar extra tegels lostte dit probleem op.<BR>Als ik de kwaliteit vergelijk met andere<BR>schotels, dan vind ik hem beter.<P><BR>Maar nu even wat anders, jij hebt een 2m<BR>schotel voor c-band ontvangst, ik wil daar<BR>ook mee aan het experimenteren.<BR>vertel iets over wat je zoal kunt ontvangen.<BR>Ik ben vooral geintereseerd in de intelsat<BR>806.<BR>Ik heb al een 2e hands 1,80m schotel, maar<BR>hier moet ik nog even aan werken voor hij<BR>het dak op kan.<P>PS chaparral heeft wel een gecombineerde<BR>c/ku band corotor, kijk maar eens op <A HREF="http://www.chaparral.net/corotor_II_plus_wideband.html" TARGET=_blank>http://www.chaparral.net/corotor_II_plus_wideband.html</A><p>[ 22-10-2001: Message edited by: Stardust ]
Aanbevolen berichten