Ga naar inhoud

Flac bestand branden op DVD welke software

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Met welke software kan men Flac bestanden op een CD branden.

Met Nero 8 is het mij niet gelukt.

Ook de zoek functie leverde niets op.

Geplaatst:

Ik gebruik hier Mandriva Linux. En met het veel gebruikte brandprogramma K3B lukt dit prima.

Gewoon de Flac file verslepen naar 'audio CD aanmaken' en branden. Verder kan ik nog het programma Audacity aanbevelen.

Is er voor Linux en Windows.

Hiermee kun je geluid opnemen via versterker, of ophalen bij andere bronnen, geluid bewerken (inkorten bijvoorbeeld) en omzetten (exporteren) in andere formaten. Bijvoorbeeld MP3 naar WAV, Flac etc.

Aan te bevelen !

Groet,

Bram

Is bovendien gratis te downloaden.

Geplaatst:

Flac kun je gewoon naar DVD branden met Nero. Vereiste is hooguit dat je FLAC frontend hebt geinstalleerd. De daaruit gebrande DVD's spelen uiteraard NIET zomaar overal in af.

Aangezien Nero ze eventueel converteerd naar normale audio DVD's (als je muziek-DVD kiest) is er geen vuiltje aan de lucht als je de FLAC software hebt geinstalleerd.

Om de FLAC files te branden kun je volstaan door gewoon een ISO/UDF DVD aan te maken en de files erop te branden.

(Ze spelen dan uiteraard wel af op je PC als die het FLAC-formaat kent).

:D

Geplaatst:

Er zal wel bedoeld worden een audio-CD maken van FLAC bestanden. Gewoon FLAC bestanden op CD bakken gaat net zo makkelijk als van elk ander type bestand.

Om van FLAC een audio-CD te maken kun je met Nero branden. Alleen moet je wel een plug-in voor Nero installeren. Googlen op Nero plugin FLAC ofzo zal wel helpen.

Geplaatst:

Ahhh... YEP je hebt gelijk, het gaat om een CD branden. Dan si inderdaad Nero met plugin voldoende.....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen