Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil graag nilesat ontvangen en heb hier paar vraagjes over;

-Welke schotel heb ik nodig voor een goede ontvangst?(dus welke maat,merk etc.)

-Is er misschien een speciale LNB voor nodig?

alvast bedankt :D

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Voor Nilesat kun je aardig wat informatie terug vinden op het forum.

Ikzelf heb nooit geprobeerd Nilesat te ontvangen maar wat ik weet uit ervaringen van andere mensen hier op het forum is dat een Triax 110 minimaal is. Ik raad je aan om toch groter te gaan, zo rond de 120cm. Het probleem is alleen dat grotere schotels dan de Triax 110 niet wijdverspreid te krijgen zijn dus daar moet je wel bij de speciaalzaak voor zijn. Deze opstelling moet je ook het liefst niet draaibaar afstellen maar puur op Nilesat alleen.

Als LNB zou ik de MTI Highline aanraden, die zal je het beste resultaat geven. Uiteraard is een goede ontvanger ook een pre: Ik heb met mijn Dreambox 500 en alps tuner veel beter ontvangst dan mijn Echostar van paar jaar terug.... Klinkt misschien triviaal maar veel mensen vergeten dit wel eens

Geplaatst:

Met een 120 cm Schotel zul je over het algemeen wel de verticale transponders van NileSat kunne ontvangen.

De horizontale zullen vaak alleen bij goede weersomstandigheden, meestal 's avond en 's nachts, mogelijk te ontvangen zijn.

Als je echt alless 24 uur per dag wilt ontvangen, dan zul je toch richting een 180 cm schotel moeten gaan. Of verhuizen naar zuidelijker oorden??? smile

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Of verhuizen naar zuidelijker oorden???

Zoveel zuidelijker hoeft niet.

Hier ca. 60 km ten zuiden van Frankfurt/M ontvang ik alle transponders van Nilesat met een 1,20 cm prime-focus schotel met een Invacom quattro LNC waar 0,3 dB op staat.

De ontvangst is stabiel overdag en ´s nachts bij goed en slecht weer. Alleen bij heel erg slecht weer: zwaar onweer en sneeuw heb ik uitval. Maar dan legt Astra en co. ook plat. eek

Geplaatst:

dr ijzerbout welke lengte en breedtegraad is dit ongeveer?

Gewoon om even een vgl te kunnen maken om eventueel later eens over te kunnen stappen naar een betere schotel voor nilesat

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

49° 48' 25.88" N

08° 59' 19.59" E

Geplaatst:

Je kunt toch gewoon een beetje grote stad nemen onder Frankfurt neem als voorbeeld Darmstadt is Latitude 49.8 en Longitude 8.6.

Ook in het zuiden van Nederland ontvangt ons erelid @sattaz Nilesat met een 120 cm schotel ook de horizontale. laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Je kunt toch gewoon een beetje grote stad nemen onder Frankfurt neem als voorbeeld Darmstadt is Latitude 49.8 en Longitude 8.6.

Ook in het zuiden van Nederland ontvangt ons erelid @sattaz Nilesat met een 120 cm schotel ook de horizontale. laugh

Ik ontvang ook nilesat in gent (belgië) met een triax 110cm en ik ontvang ook sommige horizontale kanalen. Het gaat er hem gewoon om dat ik zoveel mogelijk info wil van mensen met nilesat zodat ik binnen een paar maanden/jaren mijn nilesat opstelling zou willen veranderen en dan toch al wat meer info heb van wat een goede koop zou zijn (buiten een 2m schotel hehehe)

Aan iedereen die meevolgt en Nilesat ontvangt kunnen jullie eens kijken of jullie volgende kanalen makkelijk kunnen ontvangen (ook gedurende de dag bedoel ik en ook bij bewolkt weer):

Rotana Cinema : 11766 H 27500 3/4
Melody Aflam : 12034 H 27500 3/4

Als jullie dit kunnen dan hebben jullie een heel goede opstelling zou ik zo zeggen.

PS. En heel spijtig dat de linken die satazz aanhaalt niet meer kunnen opgehaald worden. Dit zou mij serieus veel info kunnen bezorgen hebben.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine

Ik ontvang ook nilesat in gent (belgië) met een triax 110cm en ik ontvang ook sommige horizontale kanalen. Het gaat er hem gewoon om dat ik zoveel mogelijk info wil van mensen met nilesat zodat ik binnen een paar maanden/jaren mijn nilesat opstelling zou willen veranderen en dan toch al wat meer info heb van wat een goede koop zou zijn (buiten een 2m schotel hehehe)

Aan iedereen die meevolgt en Nilesat ontvangt kunnen jullie eens kijken of jullie volgende kanalen makkelijk kunnen ontvangen (ook gedurende de dag bedoel ik en ook bij bewolkt weer):

Hallo,
Heb net geprobeerd de frequenties + symbolrate hieronder te scannen, heb een Channelmaster 120 cm (Deventer) is niet gelukt.
Nillesat 7 west is een lastige (zwakke) sateliet.

Groet Wiljo

Als jullie dit kunnen dan hebben jullie een heel goede opstelling zou ik zo zeggen.

Gast dischdriver
Geplaatst:

Hallo,

Heb net geprobeerd de frequenties + symbolrate hieronder te scannen, heb een Channelmaster 120 cm (Deventer) is niet gelukt.

Nillesat 7 west is een lastige (zwakke) sateliet.

Groet Wiljo

--------------------------------------------------------------

Deze freq is hier prima te ontvangen nu ,heb hier een Gregorian van 120 cm

Mvg Dischdriver

post-16682-1318259980,8069_thumb.jpg

post-16682-1318259980,8327_thumb.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44

Ik woon in Amsterdam (4.9 E, 52.7 N) en met een ChannelMaster 120, Invacom C120 LNB + feedhorn, ontvang ik alle verticale transponders 24 uur per dag. De meeste horizontale achter alleen 's avonds.

Adri.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine

PS. En heel spijtig dat de linken die satazz aanhaalt niet meer kunnen opgehaald worden. Dit zou mij serieus veel info kunnen bezorgen hebben.

@wolverine,

Vul de woorden/zin van de links in bij het zoekmenu van Sat4all.

Via deze (alternatieve) manier kun je de info ophalen smile

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: c.c.
Ik ondvang hem met 55cm.
Goed he.

@c.c.,

Dat is inderdaad goed smile

Welke van de onderstaande transponders kun je wel en welke niet ontvangen
zowel met jouw 55 cm. Fibo alsook met jouw 90 cm. Fibo?

10719 V
10723 H
10758 V
10775 H
10796 V
10834 V
10853 H
10873 V
10892 H
10911 V
10930 H
11747 V
11766 H
11785 V
11804 H
11823 V
11843 H
11862 V
11881 H
11900 V
11919 H
11938 V
11958 H
11977 V
11996 H
12015 V
12034 H
12053 V
12073 H
12130 V
12149 H
12207 V
12226 H
12284 V
12303 H
12341 V
12360 H
12399 H

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

bedankt voor alle reacties, maar ik heb slechte ervaring met triax 110 cm ( als het slecht weer is ), ik ga zeker voor een grotere schotel ( max. 180 cm ), weet ik niet of prime focus schotels beter zijn dan offset schotels?, b.v. archsat schotel DJ180 kost 159 euro, zeker heb ik nog prime focus LNB nodig""

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen