Fatfreddy Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Ik zit hier in Heiloo bij jou in de buurt en heb ook een schotel met een diameter van 180cm en die heb ik hier echt nodig om ook de horizontale nog enigszins redelijk te kunnen ontvangen.De vertikale gingen op een 120cm schotel ook nog wel maar met bar weinig slecht weer reserve.
barona Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 je zegt redelijke ontvangst bij de horizontale TP, wat merk schotel en LNB heb je ""
Fatfreddy Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Een channelmaster en een Invacom flens twin lnb met channelmaster feedhorn.
maja Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Ik zou eigenlijk voor een gregorian schotel van 120 cm gaan. Ik denk dat deze schotels een hoger rendement hebben. Voordeel is ze zijn niet zo groot. Zijn er misschien medesatters die hiermee ervaring hebben? Zelf heb ik een 180 cm primefocus schotel hiermee heb ik eigenlijk altijd goed signaal. Ik gebruik een zelf omgebouwde invacom quad lnb.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Ik gebruik een zelf omgebouwde invacom quad lnb. Wat heb je daar aan omgebouwd dan? Je maakt me nieuwschierig. Foto misschien?
maja Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Hierbij even een foto van de omgebouwde Lnb.
Fatfreddy Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Origineel bericht van: maja Ik zou eigenlijk voor een gregorian schotel van 120 cm gaan. Ik denk dat deze schotels een hoger rendement hebben. Voordeel is ze zijn niet zo groot. Zijn er misschien medesatters die hiermee ervaring hebben? Zelf heb ik een 180 cm primefocus schotel hiermee heb ik eigenlijk altijd goed signaal. Ik gebruik een zelf omgebouwde invacom quad lnb. Het rendement is inderdaad hoger maar ook weer niet zo groot dat een 120 gregorian dezelfde gevoeligheid heeft als een 180 grote schotel. 120 cm grote gregorians daar is overigens zeer moeilijk aan te komen.
Gast sattaz Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Origineel bericht van: barona bedankt voor alle reacties, maar ik heb slechte ervaring met triax 110 cm ( als het slecht weer is ), ik ga zeker voor een grotere schotel ( max. 180 cm ), weet ik niet of prime focus schotels beter zijn dan offset schotels?, b.v. archsat schotel DJ180 kost 159 euro, zeker heb ik nog prime focus LNB nodig"" @barona, Zoals al vaker op dit board vermeld is de Triax 110 geen 110 cm. schotel maar een 100 cm. schotel. Prime focus schotels zijn niet beter dan offset schotels. In het algemeen is de effectiveit van prime focus schotels zelfs nog iets geringer vanwege de LNB die een gedeelte van het oppervlak van de schotel afdekt. Zelf heb ik een 120 cm. no name offset schotel die ik heb kunnen vergelijken met een stuk of drie prime focus schotels van 180 cm. Daarbij bleek, verrassend genoeg, mijn 120 cm. no name schotel betere prestaties te leveren dan die drie prime focus schotels van 180 cm. Daarnaast bleek, even verrassend, mijn 120 cm. no name schotel zelfs iets beter te presteren dan een 120 cm. Gregoriaan schotel die ik ook een tijdje heb gehad. Ik heb onder andere in het verleden een Jonsa 180 cm. prime focus schotel gehad die, op de naamsticker na, identiek is aan de door jou genoemde Archsat DJ180. Die Archsat/Jonsa presteert redelijk in de C-Band maar bij gebruik in de Ku-Band komen de prestaties niet hoger dan die van een ca. 90 cm. offset schotel. Een kennis van mij in Bakel heeft een Channelmaster 120 cm. offset schotel die ongeveer gelijke prestaties levert als mijn 120 cm. no name schotel. Een offset Channelmaster van minimaal 120 cm. of liever nog 180 cm. lijkt mij voor jou een betere keuze dan een 180 cm. prime focus schotel. Als alternatief voor de Channelmaster valt eventueel nog te denken aan de Laminas. Dat is een schotel die in Polen wordt geproduceerd. Op het Duitse satellietboard www.dxtv.de zijn daaraan diverse uitgebreide topics gewijd. Met vriendelijke groeten sattaz
hayman Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: barona bedankt voor alle reacties, maar ik heb slechte ervaring met triax 110 cm ( als het slecht weer is ), ik ga zeker voor een grotere schotel ( max. 180 cm ), weet ik niet of prime focus schotels beter zijn dan offset schotels?, b.v. archsat schotel DJ180 kost 159 euro, zeker heb ik nog prime focus LNB nodig"" @barona, Zoals al vaker op dit board vermeld is de Triax 110 geen 110 cm. schotel maar een 100 cm. schotel. Prime focus schotels zijn niet beter dan offset schotels. In het algemeen is de effectiveit van prime focus schotels zelfs nog iets geringer vanwege de LNB die een gedeelte van het oppervlak van de schotel afdekt. Zelf heb ik een 120 cm. no name offset schotel die ik heb kunnen vergelijken met een stuk of drie prime focus schotels van 180 cm. Daarbij bleek, verrassend genoeg, mijn 120 cm. no name schotel betere prestaties te leveren dan die drie prime focus schotels van 180 cm. Daarnaast bleek, even verrassend, mijn 120 cm. no name schotel zelfs iets beter te presteren dan een 120 cm. Gregoriaan schotel die ik ook een tijdje heb gehad. Ik heb onder andere in het verleden een Jonsa 180 cm. prime focus schotel gehad die, op de naamsticker na, identiek is aan de door jou genoemde Archsat DJ180. Die Archsat/Jonsa presteert redelijk in de C-Band maar bij gebruik in de Ku-Band komen de prestaties niet hoger dan die van een ca. 90 cm. offset schotel. Een kennis van mij in Bakel heeft een Channelmaster 120 cm. offset schotel die ongeveer gelijke prestaties levert als mijn 120 cm. no name schotel. Een offset Channelmaster van minimaal 120 cm. of liever nog 180 cm. lijkt mij voor jou een betere keuze dan een 180 cm. prime focus schotel. Als alternatief voor de Channelmaster valt eventueel nog te denken aan de Laminas. Dat is een schotel die in Polen wordt geproduceerd. Op het Duitse satellietboard www.dxtv.de zijn daaraan diverse uitgebreide topics gewijd. Met vriendelijke groeten sattaz hallo sattaz welke LNB gebruik je .... ? ik heb gehoord over mti highline..?in middels heb ik een superim versie van gezien ...? wat raad je aan 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
Gast sattaz Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Origineel bericht van: hayman hallo sattaz welke LNB gebruik je .... ? ik heb gehoord over mti highline..?in middels heb ik een superim versie van gezien ...? wat raad je aan @hayman, Kijk eens in mijn profiel en zoek op dit board naar mti en highline Dan krijg je een zeer uitgebreid antwoord op jouw vragen Met vriendelijke groeten sattaz
Wielleke. Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Rotana Cinema : 11766 H 27500 3/4 Melody Aflam : 12034 H 27500 3/4 Als jullie dit kunnen dan hebben jullie een heel goede opstelling zou ik zo zeggen. ----------------------------------------------------------- Ik kan Rotana Cinema nu maandag 9,15uur ontvangen, maar matige sterkte zoals je ziet. Melody aflan alleen blokken. Gr wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
salem999 Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 bij mij op die tijd 9 uur ochtend was het signaal (kwaliteit) 72% en van jij 74% .. met mijn schotel 130x120 echostar.daarom begon ik te vragen in andere coax te kopen dan de huidige RG6, mischien geeft 4% extra signaal sterkte ...hoop ik.. P.S.. een boom kompt precies op zij kant voor de schotel, en de schotel zelf ietsje laag.. mischien hier speelt een rol denk ik. hier een foto die ik heb net gemaakt met de GSM. groeten salem
hayman Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 welke is de sterkte transponder van nilesat ...? alvast ebdankt 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
salem999 Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Origineel bericht van: hayman welke is de sterkte transponder van nilesat ...? alvast ebdankt nu heb ik op die freq. 81% kwaliteit op DM500s.
hayman Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 bedankt voor jou snller reactie... als ik wel die nilesat ontvangen zonder motor met trai 110 en highline LNB moet ik eerste op 8W zoeken of 5 W ...? 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen