salem999 Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 volgens mij is de 8w atlantic bird2 maar alle kanalen zijn gecodeerd behalve : 11010.00 H - Txp: B1 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 CNN International Europe , en ook 10972.00 V - Txp: B2 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 aljzeera English en die heeft genoeg signaal bij mij is 96% kwaliteit. dus suc6
hayman Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 bedankt om een uur of 4 ga ik het proberen,,nogmaals bedankt 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
Wielleke. Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Hoi Salem, ik denk niet dat die boom invloed heefd op je ontvangst, Omdat de schotel die er onder staat, er dan zeker last van moest hebben. Maar zo te zien gebruik jij 'n Smart lnb, als je die zou vervangen voor b.v.b. MTI Highline zou misschien wel genoeg winst opleveren. Vriendelijke Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
salem999 Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Wielleke Hoi Salem, ik denk niet dat die boom invloed heefd op je ontvangst, Omdat de schotel die er onder staat, er dan zeker last van moest hebben. Maar zo te zien gebruik jij 'n Smart lnb, als je die zou vervangen voor b.v.b. MTI Highline zou misschien wel genoeg winst opleveren. Vriendelijke Gr. Wiel. Hoi Wielleke, bedankt voor je antwoord,ik zoek nu sinds 2 dagen een MTI lnb want hij heeft bijna 70db versterking dus haalt mischien een paar db binnen,.. is de schotel onder (heeft wel last van boom ??) is de hoogte genoeg zo?of moet ik nog ietsje omhoog (als ja,, anders gaat de bovenste schotel niet bewegen), want gister avond ontving ik Rotana Cinema met 73-74%kwaliteit met de DM500s.dus hij moet dan zo goed zitten richting Nilesat. nog een snelle vraag aub (die zet in de foto),, en nogmals bedankt, Respect. salem $#$%#$%
Wielleke. Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Hoi Salem, Als je de pijp waaraan de draaibare schotel bevestigd is, zou vervangen door 'n pijp met 'n grotere dimeter en iets langer, en eventueel 'n extra muurbeugel met schoor bijplaatst , omdat hij anders te veel kan bewegen bij erge wind, dan kunne beide schotels omhoog, zo te zien. en de naam en en Stikker hebben denk ik geen invloed. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
salem999 Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 hallo allemaal, ben ik weer, nog geen koka799 kabel gekocht ((komt nog)), maar toch MTI HIGH LINE Single ,2LNB tot (70db versterking),gekocht en vandaag gelijk met oude smart titanium ,2 vervangen , en was het signaal gelijk met 2-3% qualiteit omhoog gegaan, nu is het rond 3 uur ochtend (ja nog wakker-lol), kijk effe paar fotos gemaakt : (( zoals in mijn vorige posts met fotos;ik heb de schotel nog niet omhoog gezet dus komt mischien volgende week dat ik de schotel met 30cm omhoog gaan trekken en de paar taken van de boom knippen dat heeft de schotel meer zicht,, hoop komt nog 3-5%kwaleiteit signaal, denk jullie ook als ik de 30-35m koka799 koop brengt ook 2-3%signaal??????? groeten
Wielleke. Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 Hoi Salem, of het vernieuwen van je kabel noch signaalwinst zal opleveren, is afhankelijk van de kabel die je nu gebruikt. Zou je kunnen uitproberen. Zo kostbaar is kabel nu ook niet. En misschien levert 'n stukje omhoog wel net voldoende winst op. Dit omdat het schuurtje waarna je onderste schotel kijkt, nogal dichtbij staat. Dit in combinatie met het wegknippen van takken, die 'n eventueel vrij zicht van je schotel zouden kunnen belemmeren. (T.h) je foto's zijn in iedergeval prima. Hobby groeten Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Fatfreddy Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 Door de ontvanger eventjes vlak bij de schotel te plaatsen en te kijken hoeveel signaal er dan geleverd word is goed vast te stellen hoeveel verlies er in de huidige coax plaats vind. Is het verlies minimaal dan zou ik de coax dus lekker laten zitten. Nederland ligt overigens een beetje op de grens van de footprint van Nilesat daardoor maakt het nogal wat uit waar je in Nederland woont.
Gast Poblaw Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 op welke plaatsen in NL heb je goede ontvangst van nilesat
salem999 Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 bedankt allemaal voor jullie reacties en (appreciated) hulp, ik heb nu +-30m van af de schotels tot de receiver en ook 3m van LNB1 tot de (Diseqc rotor) en ook 1,5m van de Gibertini tot de (Diseqc rotoer) dus totaal +-35m. mijn HUIDIGE coaxkabel is BIGSAT RG6 ik kan hereneren dat de demping per 100m bij 800mhz is 22db dus bij mij is +-7db (voor de 35m) en de koka799 heeft bij 800mhz 18,5db en voor de 35m -+6,2db , er is geen veel verschill in combinatie voor de 35m tenzij andere factoren een rol hier invloed hebben ??!! P.S.: is het waard om zo iets to plaatsen tussen de LNB en Receiver inplaats van de mooiete om de hele kabel te vervangen zolang de verschil tussen de koka en RG6 voor de 35m niet veel is?? en als JA beter,, waar denk jullie to plaatsen ,,dicht bij de schotels dus vanaf het begin van de signaal sterkte of in de midde dus bij 15m na of voor de schotel/receiver, of net voor de receiver OF maakt niet uit?? Code: Frequenzbereich: 950-2400 MHz Verstärkung: 20 dB max Ausgangspegel SAT: 104 dB µV Rauschmaß: 7 dB DC-Durchgang/DiSEqC & 22-KHz-tauglich Stromaufnahme: max. 55 mA Betriebsspannung: 15 +/- 3 V DC voll geschirmtes Gußgehäuse: ≥ 90 dB Abmessung: 85 x 26 x 20 mm ik Woon IN Rotterdam-Zuid (Feyenoord) ,, schotel is Echostar 132x122cm. receiver : DM500s en nogmals bedankt, groeten uit Rotterdam salem
salem999 Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 en of de volgende kabel met 130db understeun dan nuttig is in combinatie met de 20db versterker dan kan de kabel veel db's overdragen tot de receiver ??? of niet ? Code: 130dB Abschirmung 1,13mm Stahlkupfer-Innenleiter 8,2 mm Außenmantel geeignet für DVB-S / DVB-T / DVB-C Metermarkierung ClassA Voll HDTV tauglich 100% UV-, Wasser- und Temperaturbeständig CE+ROHSDegressive Meterteilung nogmals dank salem
Gast sattaz Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 Origineel bericht van: salem999 P.S.: is het waard om zo iets to plaatsen tussen de LNB en Receiver inplaats van de mooiete om de hele kabel te vervangen zolang de verschil tussen de koka en RG6 voor de 35m niet veel is?? Origineel bericht van: salem999 en of de volgende kabel met 130db understeun dan nuttig is in combinatie met de 20db versterker dan kan de kabel veel db's overdragen tot de receiver ??? of niet ? @salem999, De antwoorden zijn nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee Een inline versterker heeft in jouw geval geen nut. Zie ook een uitgebreid topic over de inline versterker elders op dit board Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 P.S.: is het waard om zo iets to plaatsen tussen de LNB en Receiver inplaats van de mooiete om de hele kabel te vervangen zolang de verschil tussen de koka en RG6 voor de 35m niet veel is?? en als JA beter,, waar denk jullie to plaatsen ,,dicht bij de schotels dus vanaf het begin van de signaal sterkte of in de midde dus bij 15m na of voor de schotel/receiver, of net voor de receiver OF maakt niet uit?? Sjaak..?
Tisnix Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 WPW wil nog wel een test doen denk ik, Salem999 woont trouwens tóch in versterkt Rotterdam.... VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen