Martijntje Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Hoi Heren, Ik probeer eigelijk een Mount voor mijn Gregorian 90 cm te vinden waarmee de Antenne op een gewone mast geschroefd kan worden. Ik heb een Vbox gebruikt met mijn Vantage8000, maar het werkt gewoonweg niet goed, het verloop is gewoon te groot voor een schotel met een kleine openingshoek. nu heb ik iets gelezen over een vaste mount voor onze antenne, waarmee de Antenne op een gewone Disecq motor geschroefd kan worden. Hebben jullie daar ervaring mee ? Het ontvangst op de Nilesat gaat overigens gewoon goed met ongeveer 175 services, Groeten, m
Snuffer Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 jawel die is er hoor deze bedoel jij? TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Martijntje Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Is dit nog te verkrijgen ergens Ron ? Dit bedoel ik precies !
Snuffer Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 jazeker is die te koop 29Euro in Duitsland maar uh ik mag geen http adress neerzeten dat kom ik helemaal onder aan het forum te staan. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast sattaz Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Origineel bericht van: Snuffer En een LNB die je met een losse motor draait geen universele he die heeft zelfs verlies. Of uh gaan we nu te ver??? @Snuffer, Kun je misschien toelichten wat je bedoelt? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar je het over hebt. Met vriendelijke groeten sattaz
Snuffer Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 SAttaz Wat ik bedoel is dat als aanvulling op het geen vbox ertussen om alles uit de kan te halen een niet universele LNB en die laten draaien door een motortje zodat de scew etc meteen optimaal is en het verlies van de krijpol. ook weg is. Dan is er echt alles gedaan om verlies te beperken. Tevens slaat dit niet op iemand hoor als dit zo gedacht is mijn excuus. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast sattaz Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 @Snuffer, Bedankt voor de toelichting, nu is het mij iets duidelijker. Met eenh niet-universele lnb bedoel je een lnb die bedoeld is voor een bepaalde frequentie/polarisatie? En inderdaad zou een motor voor de skew in bepaalde gevallen kunnen helpen. Hoewel eigenlijk alleen de skew van de Astravloot wat afwijkt. De door jou ooit gememoreerde feeds op 8 West vertonen volgens mij de laatste tijd ook geen afwijkende skew meer. Ik neem daarbij aan dat je met "krijpol." bedoelt: "kruispolarisatie". Voor verdere verbetering van het signaal zou je de lnb nog kunnen koelen. Een lnb gekoeld tot bijvoorbeeld zo'n 30 graden onder nul levert een aardige signaalwinst op. Met vriendelijke groeten sattaz
hayman Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 door veel te lezen worden we echt wijzer ... 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
trust Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Bij voornoemde 36 V motoren heb je dan nog een V-box nodig. Bij mij dus niet...daar ben ik compromisloos. Gewoon een SuperJack EZ2000 o.i.d. en geen gezeur. @Drs. Ijzerbout, Het klopt wat je zegt en zelf gebruik ik ook een positioner en geen V-box. sattaz Nou , klopt toch niet helemaal . Bij een V-box gaat het signaal niet door de motor maar door de stuur-unit , deze is bij de latere generaties V-boxen echter ook met de hand en via de remote te bedienen en dan hoef je de doorlussing niet te gebruiken . Dan heb je hetzelfde als bij een positioner . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Fatfreddy Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 .............als je een twin lnb gebruikt kan het signaal wat van de tweede uitgang afkomt buiten alle schakelingen,diseqC motoren,v-boxen etc. om geleid worden. In dat geval geen probleem dus.
Wielleke. Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Origineel bericht van: Fatfreddy .............als je een twin lnb gebruikt kan het signaal wat van de tweede uitgang afkomt buiten alle schakelingen,diseqC motoren,v-boxen etc. om geleid worden. In dat geval geen probleem dus. --------------------------------------------- Juist opgemerkt, dat is ook ( een ) van de redenen waarom ik op bijde door mij gebruikte schotels twin LNB'S gebruik. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
sattos Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 hallo, sorry,dat ik in andermans topic een vraag stel!! hier wordt vaak beweerd dat er s nachts nilesat beter wordt ontvangen dan overdag?wat is de logica die er achter zit? mvg
Gast sattaz Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Origineel bericht van: sattos hallo, sorry,dat ik in andermans topic een vraag stel!! hier wordt vaak beweerd dat er s nachts nilesat beter wordt ontvangen dan overdag?wat is de logica die er achter zit? mvg @sattos, Volgens mij mag je daartoe ook een nieuw topic openen. Over het algemeen is de temperatuur 's nachts lager dan overdag. Dit heeft een lagere interne ruis van de lnb tot gevolg. Daardoor is 's nachts de ontvangst beter. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Over het algemeen is de temperatuur 's nachts lager dan overdag. Dit heeft een lagere interne ruis van de lnb tot gevolg. Daardoor is 's nachts de ontvangst beter. Ik denk eerder dat het komt dat de satelliet een minimale drift heeft die niet gecorrigeerd wordt. Aan de randen van de footprint is dit duidelijker merkbaar dan in het centrum van het ontvangstgebied. Wat de temperatuur betreft heb je wel enigzins gelijk, maar het komt ook voor dat de nachttemperatuur gelijk is aan de dagtemperatuur en dan is er sprake van hetzelfde phenomeen. Misschien heeft de invloed van de ionosfeer invloed op de ontvangst. Door zonne-instraling gedraagt de ionosfeer zich heel anders dan bij nacht. Dit is duidelijk te merken aan de ontvangst op LG/MG/KG banden tijdens de nachtelijke uren. Ik weet niet zeker of dit zo is, maar ik zou het me heel goed kunnen voorstellen. Misschien is er wel een extra laag in de ionosfeer die ik nu ontdekt heb en hier invloed op heeft en zou dan naar zijn ontdekker: "de Drs. IJzerbout laag" genoemd moeten worden. :D
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen