Ga naar inhoud


November, ik ben weer verkouden, welke middelen gebruiken?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Het is weer November en dus ben ik zoals bijna ieder jaar in november weer snipverkouden, begint in de keel, dan is de neus en niezen aan de beurt, vervolgens slijm op de borst die je pijnlijk ophoest.

 

Het lijkt ook ieder jaar erger te worden.

 

Mijn vraag is: met welke middelen bestrijden jullie de verkoudheid.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kleding aanpassen aan de temp. en voor de rest laat ik het gewoon zoals het is... ziek is ziek zeg ik altijd maar.

 

Maar als het pijnlijk is, en steeds erger wordt, zou ik eens met een doktor erover praten... Ik weet niet hoe oud je bent maar het kan natuurlijk gewoon 'de leeftijd' zijn...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gehad. Ik zat altijd met een verstopte snotterende neus en dacht dat ik allergisch was voor het een of ander. Histamineblokkers gehad etc. etc.

 

Uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar de KNO-arts.

Mijn neus(holtes) zaten vol poliepen.

Deze zijn door de KNO-arts verwijderd en ik kan weer ruiken en door de neus ademen.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik nu nog doe is vitamine C bruistabletten zo gauw ik de eerste verschijnselen ontdek.

Ik ben met allerlei middelen bezig geweest. De homeopathische middelen Aconitum en Mercurius Sulubilus D6 werkten bij mij wel.

Het effect was echter dat ik niet echt verkouden werd maar soms wel 3 of 4 weken met beginnende keelpijn en een duffe kop rond liep. Nadat ik er mee stopte duurde het nog wel een jaar of drie voordat ik weer ouderwets verkouden werd. Maar dan was ik er met een dag of 5 ook weer vanaf.

Daarom nu alleen een vitamine C shot en verder laat ik het gewoon

komen. Maar, als het te erg wordt, toch even langs de dokter.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij beginnende verkoudheid naar de sportschool en zorgen dat je flink zweet.Douchen en uitzweten in de sportschool.

Ze hebben meestal ook nog wel vitaminedrankjes.

Na afloop zorgen dat je goed aangekleed naar huis gaat.

 

Voor het slapen warm douchen en optijd naar bed.

Werkt bij mij altijd.

 

Mocht je al ziek zijn, niet sporten want dan heb je de energie nodig om te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

dacht altijd dat warme kleren niet de kans op een virus verkleinen..

spierpijn kun je wel krijgen van kou, maar verkouden wordt je toch wel, met of zonder warme kleren.

 

het zal wel aan het woord "verKOUden" liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een hogere temperatuur is je lichaam beter in staat het virus aan te vallen, is ook de reden dat je lichaam er zelf verhoging of koorts tegenaan gooit als de verkoudheid uit de hand loopt.(zie ook Wikipedia; Koorts)

Door bij beginnende verkoudheid zelf je lichaamstemperatuur al te verhogen werk je preventief.

 

Het is ook verstandig om het huis goed te luchten om geen kweek van virussen in je huis te verzamelen.

 

Maar kou zelf is inderdaad geen reden om ziek te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bijna nooit verkouden ( denk aan een weekje per jaar).

Ik pas mijn kleding eigenlijk nooit aan. Zomers of 's winters draag ik op mijn werk alleen een tuinbruik met t-shirt. Werk meestal binnen, maar kom regelmatig buiten ( ja ook dat het regent of vriest).

 

Mijn advies is:

 

Niet te warme kleren aan, zorg er voor, wanneer je zweet, dat je dan juist niet naar buiten toe gaat. Of doe dan een dikke jas aan.

 

Maar ja, sommige mensen worden al verkouden, wanneer het tocht. Ik heb daar absoluut geen last van.

 

tsja, misschien ben ik een uitzondering. Effe afkloppe..... :D

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

het zal wel aan het woord "verKOUden" liggen

 

Juist, heel goed. Kou heeft niks met het verkouden worden te maken.

Als je het koud hebt, neemt het lichaam maatregelen: Je gaat kippevel krijgen en rillen. Daardoor regelt je lichaam automatisch de lichaamstemperatuur naar boven.

 

Verkouden worden krijg je van iemand anders. Het is een bacterie die van de ene mens op de andere wordt overgedragen.

 

Je hebt daartegen een bepaalde immumiteit opgebouwd. Die is bij de ene mens groter dan bij de andere en daardoor kun je het afweren.

Hoe weer je het af: gezond eten, gezond leven. Neem iedere dag regelmatig evenwichtige maaltijden waar alle vitaminen inzitten. Eet fruit.

Dan hoef je geen extra vitamine C of onnodig dure vitamine drankjes te nemen.

 

2 jaar geleden kreeg ik het aanbod van de firma waarvoor ik werkte om een inenting tegen griep te nemen. Dit was vrijwillig en kostenloos en werd door de bedrijfsarts toegedient. Heb ik toen maar eens gedaan. Zo´n injectie doet je immuum-systeem een jaar lang extra versterken. Sinds die injectie ben ik niet meer verkouden geworden of griep gehad, het heeft dus inderdaad meer dan een jaar geholpen.

Of ik nu ziek geworden zou zijn zonder die injectie is moeilijk te bepalen. Maar uit ervaring kan ik het je aanbevelen.

 

Ik herinner me nog goed de eeuwige discussies met mijn (ex) schoonmoeder: "Doe maar een warme jas, warm ondergoed, een das en warme sokken aan....anders word je verkouden".

Ik kon dat mens niet aan d´r verstand brengen dat het allemaal onzin was.

Door die schoonmoeder praat gelooft de grote massa dat je van -het koud hebben- verkouden wordt. Puur gelul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond in de krant vanmorgen: Middeltjes tegen verkoudheid helpen niet.

Er wordt per jaar bijna 100 miljoen aan allerei middeltjes tegen verkoudheid uitgegeven, er is vrijwel niks wat daadwerkelijk helpt.

Een neusspray kan tijdelijk wat lucht geven, maar help ook niet tegen de verkoudheid zelf.

De neus zit dus zo weer verstopt.

Weggegooit geld dus, al die middeltjes.

 

Ik zal nog even een opden deur in trappen: rokers hebben veel groter kans op verkoudheid ivm verminderde weerstand in de luchtwegen en hebben er ook langer en meer last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Stond in de krant vanmorgen: Middeltjes tegen verkoudheid helpen niet.

Ze helpen wel de pharma-industrie, maar niet de patient.

 

Als je neus verstopt zit, is neusspray of neusdruppels een verademing, maar het werkt op den duur zelfs verslavend.

 

Ik gebruik daarvoor gewoon keukenzout opgelost in water en kiep dat in mijn neus. Werkt net zo goed en kost geen drol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...