Ga naar inhoud


November, ik ben weer verkouden, welke middelen gebruiken?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Stond in de krant vanmorgen: Middeltjes tegen verkoudheid helpen niet.

Ze helpen wel de pharma-industrie, maar niet de patient.


Ok, punt voor jou.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij kom je aan een verkoudheid als je lichaam het

gevecht verliest tegen de virussen ,ja afweer systeem is

op dat moment te zwak.

 

Met goed eten en vitamines wordt je afweer systeem sterker waardoor

minder kans op ziektes ontstaan.

 

Als je b.v. langere tijd in de kou gezeten hebt heeft je lichaam

veel energie verbruikt om je lichaam op temperatuur te houden.

Door zo een inspanning verzwakt je afweer systeem waardoor

virussen het winnen van je afweersysteem ,dus je wordt dan

verkouden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoudheid is een virus, en geen bacterie, anders zou peniciline een goede hulp zijn. Waarom wordt de een wel verkouden en de ander niet? Dat heeft zoals bekend in de strijd tegen virussen te maken met weerstand. Vermoeidheid, enz. verlagen de weerstand en kan iemand bevattelijker maken voor verkoudheid.

 

Je kunt je weerstand verhogen door gezond voedsel, vitaminerijk enz. en ook door middeltjes als Echinacea klik liefst in combinatie met vitamine c.

 

Ben je verkouden dan helpt een ui naast je bed ook klik is mijn ervaring, maar mijn ervaring is ook dat je partner dat niet altijd in dank afneemt :D

 

Ik gebruik zelf in ieder geval Echinacea en de nieuwe keelspray van dezelfde bekende fabrikant, en ben niet vaak verkouden (terwijl ik toch vaak in contact kom met verkouden mensen).

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

TangBravo...jij bent een potentiele kandidaad voor mijn (ex) schoonmoeder.

Je zou het prima met haar vinden. :D :D :D

 

In een goede maaltijd zit voldoende vitamine C.

Eet je iedere dag patat met majo bij McDonalds, dan kan ik me voorstellen dat je extra vitamine C nodig hebt.

 

Eet je daarintegen veel fruit/melk etc. is dit niet nodig. Tenzij je er extra geld voor uit wil geven bij de drogist in de vorm van vitamine C en andere vitaminen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als KOUDE een eerste aanzet zou zijn voor verkoudheid dan zouden de eskimo's het hele jaar verkouden moeten zijn en JUIST die mensen zijn bijna nooit verkouden.

 

Reden ? Het is een virus en bij dergelijke koude als waar de eskimo's leven hebben dergelijke virussen geen schijn van kans.

 

Ik weet me een test te herinneren van een instituut dat een aantal mensen in 2 goepen verdeelde. De eerste groep moest van een warme ruimte naar een koude, tochtige gang en de andere groep moest in de warme ruimte blijven.

 

Gek genoeg was er niemand op de tochtige gang die verkouden werd, maar wel een aantal mensen uit die warme ruimte.

 

Inderdaad is vitamine C en een goede nachtrust en gezond eten een goede eerste stap tegen de verkoudheid.

Ik ken mensen die elke keer als ze wat "aan voelen komen" een vitamine-C stoot nemen (2-3 x dagelijkse hoeveelheid) en dan zonder enige problemen die verkoudheid weerstand kunnen bieden.

 

Denk erom dat nu het donkerder weer is, je minder vitamines binnen krijgt en dus gewoon moet aanvullen.

Ook ons eten bevat inmiddels niet meer de vitamines en mineralen die er van oudsher in zaten. Dit door de uitputting van "het land" door intensieve landbouw etc.

Boeren gaan nog steeds aan de slag met stront enzo en wellicht ook nog wat stikstof om te bemesten, maar de rest van de mineralen die normaal in de grond zouden moeten zitten zijn er inmiddels gewoon uit.....

 

Daarom ; bij slikken, die vitamines/mineralen en je zult beter 'de winter door komen' !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prefentief slik ik in de winterperiode extra vitamine C 3 * daag 1000 mg.

 

Bij een neusverkoudheid spoel ik mijn neus met een zoutoplossing gebruik hiervoor een nasaline dit is een spuit van 60 ml met een speciale adapter die op je neus past je spoelt hier je neus goed mee door. Verkrijgbaar bij drogisterijen.

Ook preventie erg goed, geen verkoudheid 1 * per week en alles is weer vrij van vuil en bacterieen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een heel oude (bijna vergeten) remedie is

een flesje bier in een pannetje gieten en zo heet als Thee maken

drinken

in je bed gaan liggen onder de wol

en je zult extreem beginnen zweten van de warmte

na 2 uur effe lekker warm douchen

 

helpt bij mij altijd

uh o ja het smaakt afschuwelijk.

 

:D

 

chiao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
TangBravo...jij bent een potentiele kandidaad voor mijn (ex) schoonmoeder.
Je zou het prima met haar vinden. :D :D :D


Nou, ik ruil mijn schoonmoeder anders ook graag in. :D

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

In een goede maaltijd zit voldoende vitamine C.
Eet je iedere dag patat met majo bij McDonalds, dan kan ik me voorstellen dat je extra vitamine C nodig hebt.

Eet je daarintegen veel fruit/melk etc. is dit niet nodig. Tenzij je er extra geld voor uit wil geven bij de drogist in de vorm van vitamine C en andere vitaminen.


Ik heb in een grijs verleden eens mogen praten met Linus Pauling (klik), een van de weinigen die 2 maal de Nobelprijs won, en die een fervente voorstander van vitamine C was. Hij gebruikte zelf 18 gram per dag (maar adviseerde over het algemeen 3 gram). Hij is er zelf 93 mee geworden. Hij heeft mij wel overtuigd van de geweldige mogelijkheden van vitamine C.

En als je dit (klik) leest zie je op zijn minst een aantal feiten die te denken geven.

Ik ben helemaal met je eens dat de basis begint bij gezond eten, en als je dat doet kan een incidenteel bezoek bij de grote M geen kwaad, maar als ik last krijg van een virus slik ik gewoon effe lekker veel vitamine C. (En Echinacea, ik heb nog met meer mensen gesproken dan alleen Linus Pauling wink )

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Verkoudheid is een virus, en geen bacterie,

 

Inderdaad...ik wilde eigenlijk bacillen schrijven. Maar bacillen zijn een klasse van bacterien..

Ik wil niet altijd gelijk hebben hoor. :D :D

 

Teveel vitamine C slikken is niet schadelijk..het komt er op natuurlijke wijze weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Hmmm..dat met dat warme bier lijk mij persoonlijk niks. Ik zou er gelijk van moeten sassen.

 

Maar om op dat virus-bacterien-bacillen verhaal of hoe het dan ook heet terug te komen.

Er is geen één verkoudheid hetzelfde. Heb je een bepaalde verkoudheid eenmaal gehad, dan krijg je die verkoudheid niet weer terug. Je lichaam heeft namelijk "kennis" met die bacillen gemaakt en anti-bacillen opgebouwd en ze zijn daardoor verdreven.

Daarom zijn kinderen vaker verkouden dan ouderen omdat ouderen al meer anti-bacillen hebben opgebouwd. Je lichaam krijgt een grotere imumiteit tegen dit soort indringers.

 

Vandaar dat je de mazelen, waterpokken, etc. ook maar één keer krijgt. Meestal op jonge leefdheid.

 

Bejaarde mensen krijgen weer een grotere kans op verkoudheid omdat doorgaans hun lichamelijke gesteldheid zwakker wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat iedere nieuwe verkoudheid door een andere virus onstaan is

denk ik niet omdat het door aansteking komt.

 

Het is wel zo dat je verkouden wordt doordat je afweer mechanisme

het virus niet onder controle kan krijgen.

 

Een verzwakt imuum systeem kan je o.a. krijgen door

slaap gebrek,stress,zich in te koude omgevingen ophouden,slechte

voeding cq gebrek aan vitamines.

 

Ohja :D roken belast ook het afweer systeem

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...