Gast Henri Aalten Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Ik wil mijn schotel uitbreiden met dual LNB's zodat ik de ene zender kan kijken en de andere kan opnemen. Nu heb ik 4 LNB op mijn schotel zitten Vraag, Is de Diseqc Switch 2.0 geschikt voor de Topfield 7710 HD PVR. En stuur ik deze dan aan als 1 van 4, en 2 van 4, enz. Of moet ik toch een Diseqc Switch 1.0 kopen Wat is overigens het verschil tussen Diseqc 1.0, en 2.0 ??
Albert_H Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Het verschil is dat 2.0 ook informatie overdracht van apparaat naar de ontvanger toestaat. Bij 1.0 1.1 en 1.2 kunnen alleen commando's van de ontvanger naar DiSEqC compatible apparaten gegeven worden. De 2,x versie bevat commando's waarbij een antwoord van het apparaat verwacht wordt. B.v. een status afvraag van de local oscilator in een LNB of een check of de switch zich daadwerkelijk in de gewenste toestand bevindt. Deze commando's kunnen gebruikt worden maar zijn niet nodig. Er zijn naar ik begrijp ook maar zeer weinig ontvangers die deze mogelijkheid ook daadwerkelijk gebruiken. Verder zijn 2.x apparaten volledig compatible met 1.x apparaten. Wel lees ik op verschillende forums dat er 2.x apparaten zijn die niet lekker samenwerken met bepaalde ontvangers. Dit zou echter niet mogen en het moet dan gaan om een "slordige" implementatie van de technische eisen van het DiSEqC protocol. Deze "slordigheid" kan zowel bij de ontvanger als in het apparaat liggen natuurlijk. De Topfield zou dus zonder problemen met ieder DiSEqC 2.x apparaat moeten werken. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen