Ga naar inhoud


totaal geen signaal


Gast

Aanbevolen berichten

Johan45<p>polarisatie = -10 graden.

Download dat programmatje nou maar, dan kun je het zelf zien, het is gewoon een leuk stukje speelgoed.

Versie 2 is leuk om mee te beginnen.

Versie 3 heeft wat meer mogelijkheden voor de gevorderde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verdraaien van de lnb is WEL belangrijk( die strepen zitten er niet voor niets op), hij kan op vertikaal goed werken en op horizontaal niet of slecht, bij analoog niet zo belangrijk maar digitaal wel degelijk. smile.gif" border="0

73's Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,<p>de triax hangt met de alps en de polirisatie heb ik op -10 gezet(van boven af gezien) ik had kanalen ingelezen bij een kennis doos eraan en ik heel blij na twee dagen eindelijk beeld door de adviezen van jullie maar ik had de kanalen bij me kennis in willekeurige volgorde laten inlezen alles deed het prima maar het stond een beetje door elkaar heb ik hem op canaal digitaal volgorde laten zoeken mooi op volgorde maar nu ben ik het halve ned. pakket kwijt yorin sbs enz ik heb hier ook nog een strong staan met het zelfde probleem het advies om een verzwakker er tussen te zetten maar hoe kan het dan dat als ik bij iemand de kanalen inlees wel deze kanalen ontvang dus gewoon de doos weer hier aangekoppeld en hebbes en ga ik zelf de kanalen installeren zijn ze weg kan toch moeilijk iedere keer met me dozen naar iemand toe om de kanalen in te lezen.<p>ik heb ook al meerdere files op kaart gezet en alle files doen het behalve een stuk ned. pakket.<p>ik ga zo maar weer met de dozen onder de arm op pad maar ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dit aan ligt.<p>lijkt mij als de schotel niet goed staat dat ik dan niets kan ontvangen.<p>gr femja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je (toen je op willekeurge volgorde) heb laten zoeken de nl. zenders wel had. Anders kan het zijn dat je schotel op de hotburd staat. (is op 13 graden en de astra op 19.2)

Advies: laat je ontvanger op C+ volgorde zoeken. (bij een kennis waar je zeker weet dat de schotel op de Astra staat)

Zet de ontvanger op een nl. zender en draai een klein stukje (tegen de klok in (als je achter de schotel staat)).<p>Henri. wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjaak ,<p>Toen er voornamelijk nog analoog werdt uitgezonden kon je als je niet aan je LNB draaide ( of via de ferrite/magnetische polarizer in de feedhorn) helemaal NIKS ontvangen. Vooral na hotbird ( rechts ) en Kopernikus 3 ( links ) kan het analoog nog steeds heel belangrijk zijn.

Mijn Co-Rotor II polarizer draait nog iedere dag smile.gif" border="0 ( Dit zijn de L en R in de frequentielijsten bij de polarisatie )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ femja,<p>Lastig probleem zo op afstand.

Vergelijk de signaalsterkte/kwaliteit eens bij jou kennis en bij jou thuis.

Als er een groot verschil in zit ligt het mogelijk toch aan de afstelling van jou schotel.

Ik weet niet waar je woont, maar voor de 31 graden elevatie van johan45 moet je toch redelijk richting limburg wonen, in het noorden kom je nog niet aan de 29 graden toe.

Als je alleen de horizontale of vertikale kanalen mist dan heb je de lnb misschien de verkeerde kant opgedraaid.

Hoe heb je de kabel liggen?

Een knik erin of een f connector met een slecht contact kan je een hoop signaal kosten.

Ik spuug maar wat ideeen, hopelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stardust<p>Nee, woon regio amsterdam maar de hoek van mijn schotel is 31 graden, heb dan een beter signaal op astra19.2 en hotbird13.

Als ik lager ga tot 29 graden dan is er minder signaal zowel op astra en hotbird.

Heb dit in de praktijk uitgevogeld door de tv mee te nemen naar het dak en daar de schotel af te stellen.

Er staat bij niet een Nederlandse zender op de hotbird dus als de decoder een ned.zender vind dan is de schotel niet op de hotbird gericht zoals hier op dit board ook is verondersteld.

Ben overigens wel eens met je overige suggestie`s dat het een installatie probleempje moet zijn daar als alles goed aangeslote en het zuiden redelijk bekent is, er geen objekten als bomen en dergelijke in de weg staan het klusje(uitrichten)in 10 minuten toch geklaard moet zijn.

Mogelijk dan noch niet al te perfect afgesteld maar goed genoeg om de astra zenders te ontvangen en zeker met een 80 cm schotel.<p>gr.Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hij staat niet op de hotbird want ik heb wel nederlnd 1 2 en 3 enz en ik heb het astra mozaik.<p>het is die kennis heeft ook een orginele strong 8000 staan die leest bij kanalen instaleren op zijn schotel geen yorin en sbs 6 en nog een paar. zowel niet op willekeurige volgorde als canaal digitaal volgorde kanalen zoeken.<p>we kopen italiaanse philips dozen en hij leest zijn kanalen in op zijn schotel en alles erop terwijl die strong op de zelfde schotel afstelling het niet doet, ik lees ook mijn italiaanse philips bij hem in om een schotelafstelling te plaatsen in arnhem ook 31 graden hellingshoek na uren werk doet ie het eindelijk.<p>ik heb nu een gulden tussen de arm en schotel gelegt want anders hing die arm iets te veel naar beneden en dan deed ie niets was de alps lnb iets te laag.<p>de polirisatie op -10 gezet (weet enkelt niet van waar je dat zie die - 10 want als ie recht erin zit zie je die getallenring boven op) dus ik heb het van boven af in het midden iets naar rechts gedraaid zodat -10 nu bovenop in het midden staat.<p>ik heb mijn signaalsterkte over de 5 staan geheel vol me kennis ook.<p>ik heb nu thuis de italiaanse philips opnieuw kanalen laten instaleren in zowel willekeurige als digitaal volgorde met verschillende files maar ik krijg ze er niet op, wel als ik de doos kanalen laat instaleren bij me kennis dan vind ie ze en doe ik hem er hier aan ontvang ik ze ook wel, maar ik kan ze niet hier thuis instaleren<p>ik heb al het advies gehad om een verzwakker er tussen te zetten maar ik heb geen idee wat dat is en de satshop hier in arnhem is wegens omstandigheden gesloten en zal denk ik ook niet meer open gaan.<p>ik wil het nu online gaan bestellen maar hoe heet zón verzwakker ben net iets tegen gekomen een johansson 9606 effenaar hoog/laag filter of een johansson 9603 highpass filter is dit wat ik zoek want een rol kabel van honderd meter vind ik nou een iets mindere oplossing.<p>ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij wat raad kan geven.<p>groetjes michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ femja<p>>wel als ik de doos kanalen laat instaleren bij

>me kennis dan vind ie ze en doe ik hem er hier

>aan ontvang ik ze ook wel, maar ik kan ze niet

>hier thuis instaleren<p>Kijk nog eens heel specifek naar de signaalsterkte en kwaliteit van die kanalen.

Zet al die kanalen waar je die problemen mee hebt eens op een rijtje en kijk of je er een patroon in kunt vinden, b.v. zelfde frequentie, polarisatie, symbolrate, of wat dan ook.

Dat kan een aanwijzing geven in welke richting je moet zoeken.<p>Een verzwakker bij een 80 cm schotel lijkt mij volstrekte onzin, als je nu een 2m schotel had kon ik mij er wel iets bij voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus een Italiaanse box.<p>Houdt er wel rekening mee dat Italie voornamelijk de HotBird gebruikt.<p>De signaalmeter zal dus ook op de hotbird reageren, mits je de instellingen niet wijzigd.<p>Zorg dat de LNB-spanning aanstaat en de LO (voor de hoge band) op 10600 staat.<p>Je kunt de frequentie gebruiken van Canal Digitaal voor het uitrichten op Astra.<p>Schotel 1

Freq 12515

Symb 22000

LO LNB 10600

Horizontaal

22kHz aan (hoge band).

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een italiaanse box maar hij is gepatcht hij heeft gewoon een hollands menu het zelfde als de strong srt 8000 en die instellingen die je gaf staat er al netjes in erboven astra 1g.<p>hij doet het ook wel als ik bij iemand anders de kanalen inlees.<p>als ik zelf kanalen inlees, maakt ook niet uit welke volgorde, dan leest ie sbs 6 net 5, tmf,fox kids yorin en ook radiozenders niet radio 538, 10 fm en nog een paar niet in, sommige komen gewoon niet op de kanalen lijst voor en sommige staan wel in de kanalen lijst maar doen niets.<p>als ik hem bij een ander kanalen instaleer vind ie ze wel, ik zet hem thuis aan met zelfde kaart waar ze mee ingelezen zijn heb ik ook gewoon beeld op yorin en sbs 6, alleen de kanalen zelf instaleren gaat niet, ik ga van de week maar een kanalen lijst zelf aanmaken en dan kijken wat ik ontvang want ik ga er ook nog een lnb bijzetten voor de hotbird(zal wat worden) hoop dat dit iets vlotter zal verlopen dan verleden week.<p>groetjes femja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...