Gast Geplaatst: 4 november 2001 Geplaatst: 4 november 2001 ik ben bezig om een 1 m schotel af te stellen met een universele lnb,en een humax, zowel op astra als op hot bird kan ik alleen de horizontale freqenties ontvangen. wat doe ik verkeerd?
Gast Geplaatst: 4 november 2001 Geplaatst: 4 november 2001 Waarschijnlijk schakelt je lnb niet meer horizontaal/verticaal.
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Frans,wat ik wel eens gehad heb is dat toen ik een elektronisch relais gebruikte dat deze op horizontaal bleef staan,en nadat ik dit door een analoge switch vervangen had was alles ok. Ik weet niet of je een diseqc switch gebruikt Maar dat zal bij jouw wel niet het geval zijn, wat je wel kan doen is even met een volt meter de spanning meten, 13 of 17 volt. Programeer dan 2 zenders 1 hor. en 1 vert. en meet dit op de lnb voor de astra, en daarna voor de hotbird,is dit dan niet ok meet dan achter op de ontvanger, maar gezien je probleem met 2 lnb's zal het wel voor de lnb's zijn. 73's Sjaak
Gast Geplaatst: 9 november 2001 Geplaatst: 9 november 2001 het was inderdaad de lnb, bedankt voor de hulp
Gast Geplaatst: 11 november 2001 Geplaatst: 11 november 2001 <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door frans troch: <strong>het was inderdaad de lnb, bedankt voor de hulp</strong><hr></blockquote><p>Graag gedaan
Aanbevolen berichten