Ga naar inhoud


DSX6071 dood na flashen met FlashDSX


Ibmar

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij het flashen(FlashDSX) van een nieuwe firmware had ik tot mijn schrik een stroomstoring waardoor mijn laptop de vbd even verbrak. Het programma liep vast waardoor ik genoodzaak was om deze te sluiten Bij het opnieuw te hebben opgestart kon ik geen vbd meer maken en met m'n stomme kop heb ik de ontvanger uitgezet. Gelukkig heb ik een oslink dacht ik. Maar wat ik ook doe, ik kan geen vbd meer met mijn ontvanger krijgen en de display van de ontvanger is zwart bij het aanzetten.

 

Een ontvanger van firmware voorzien heb ik al meerdere keren gedaan, hierbij heb ik dus wel ervaring in. Maar nu zit ik helemaal vast.

 

Ik hoop dat er iemand mij hiermee kan helpen anders moet ik binnenkort maar een nieuwe kopen.

 

Mijn ontvanger is een DSX6071.

 

MVG. Ibmar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Johan,

 

Ik had mijn oslink uitgeleend en was te ongeduldig om hierop te wachen. Maar ook dacht ik dat het daarna wel goed komt mocht het zijn als er iets misgaat. Toen het dus misging dacht ik even te kunnen klaren met mijn oslink. Helaas, kreeg maar geen vbd met de flips. Zowel met oudere versies oslink (meestal gaat het met verie 1.3 altijd goed) als 3.0 lukt het niet. Ik heb nog steeds stroom op de flips dus ik ben bang dat de tuner het nu heeft begeven.

 

MVG Ibmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ibmar

 

Er zijn verschillende opties.

1.Je Oslink is nu defect.

Misschien kan je hem even testen bij diegene waar je hem aan hebt uitgeleend.?

2. De voeding van je decoder is defect geraakt door de stroomstoring.

Vervang de 3 meest voorkomende defecte elco's

3. De flashes zijn defect geraakt (zijn niet meer te koop)

 

En zoals aangegeven door Yugi, gewoon blijven proberen om verbinding te krijgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Bedankt voor de feedback, maar de fout ligt bij de voedingsadapter van de oslink. Na zoveel keren te hebben geprobeerd heb ik alle stappen maar nagelopen en bleek dat de adapter op 3V stond. Ik weet niet of dit de reden kan zijn maar toen ik het op 7,5V probeerde kreeg ik weer vbd met de flips. Daarna was het een koud kunstje en nu werkt mijn flips weer als vanouds.

 

Nogmaals dank.

 

MVG Ibmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...