DRG Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Wie kan me helpen, ik ben bezig met het inrichten van een Asus WL500W router met NewCS als cardserver. Ik heb via een grote veilingsite een USB naar TTL RS232 boardje gekocht ( voor een appel en een ei ). Hier wil ik graag een phoenix interface / card readertje van bouwen voor een CDS kaart ( seca ) Ik heb al verschillende schema's bekeken maar ik kan ze niet goed ontcijferen. Kort door de bocht kan ik natuurlijk een max232 knopen aan dat ttl bordje maar ik vind het zelf nogal onzinnig om van ttl naar rs232 en van rs232 weer terug naar ttl te gaan. om een lang verhaal kort te maken ,wie kan me helpen aan een duidelijk schema voor een interface of kan me helpen met de ontwikkeling ervan ? doel is een interface bouwen met zo min mogelijk componenten. Info over het ttl printje: http://www.nbglin.com/ft232.htm Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
rlckring Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Je zal dan zelf effe moeten puzzelen met bijgevoegde bijlage.. Aan de hand van de datasheet van de max232 en de print banen van bijgevoegd schema kun je zelf het een en ander koppelen. Max232 en omliggende condensatoren kunnen dan komen te vervallen. Als je ook geen led indicator wil kun je die 74ls07 en wat weerstanden vergeten. Verder zou je dit schema moeten uitbreiden voor 2 cristallen, nl: 3,58 en 6.mhz (Irdeto) evt. Als je de bijlage even spiegeld, in paint ofzo) en goed bestudeeerd moet het een fluitje van een cent zijn. Dit schema is beproefd door mij, en werkt goed.. Edit.. Ik zat net ff dat USB kaartje te bekijken maar ik denk wel dat je die andere stuurlijnen ook nodig heb, denk aan de kaart reset en evt card detect.. Nou maakt NEWSC geen gebruik geloof ik van die card detect maar in toekomst.... Je zult dan moeten solderen aan dat printje..
Lamko Geplaatst: 13 november 2008 Geplaatst: 13 november 2008 Gewoon een normale phoenix print maken met max232 of de opvolger zonder extra condensators. Voor de ic heb je usb na de ic heb je serieel dan weet ik wel waar ik mee wil werken! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
DRG Geplaatst: 13 november 2008 Auteur Geplaatst: 13 november 2008 Bedankt voor de reacties Ik heb toch maar usb naar serieele printjes besteld ( waren 8 euro duurder ) maar dan scheelt het een boel geknoei. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen