vincent1971 Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Vraag me af waar de Belgen nu eigenlijk om lachen. Als ik zo een Belgisch programma volg dan worden er grappen gemaakt maar niet iets echt specifieks zoals in Nederland met bijvoorbeeld Sam en Moos om maar iets te noemen. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Moderator ceesv Geplaatst: 8 november 2008 Moderator Geplaatst: 8 november 2008 Urbanus? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Elwin Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Ik als Hollander kan soms nog best is lachen om FC de Kampioenen. En er zijn wel meer Belgische programma's die erg leuk zijn, In De Gloria bijvoorbeeld.
Gast hummiesat Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Effe een andere kant op: Volgens mij lachen de Belgen omdat zij door het niet (gaan) heffen van vliegtax, in tegenstelling tot hier in Nederland, extra inkomsten hebben door Nederlanders die via Belgie gaan vliegen. En ik geef ze nog geen ongelijk ook.
Fiene56 Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Ik vond jambers vroeger wel leuk om na te kijken. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 wat ik denk dat belangrijk is voor onze zuiderburen, is dat ze graag samen zijn, kijken en lachen. dus het is minder intellectueel leedvermaak en meer humor van alledag ik amuseer me kostelijk met Belgische tv programma's in 't algemeen en in 't bijzonder met 't die brede grijns waar je zelf automatisch door gaat mee lachen. "sam en moos" en dus de Nederlandse vorm van vermaak zijn meestal enkel notoire zeikleisters die alles en iedereen bekritiseren chiao met uitzondering van maarten van rossum Thunderstruck AC~DC
Con Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Maarten van Rossum, als ik weet dat hij op tv komt ga ik er even voor zitten. Geldt nog meer voor die maffe bioloog, Midas Dekkers, wat een prachtig figuur. Echte humor. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Alventali Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Ik zag laatst een stuk van Wouter Deprez. Kon er best om lachen. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
boaz Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Als jij nou Belg was, denk je dan dat je nog iets te lachen zou hebben? Daarom kom je in België eigenlijk alleen Vlamingen, Walen en Brusselaars tegen (en nog een kleine minderheid duitstaligen), maar Belgen......... VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Ome Merde Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 alles van Studio 100 ? plopperdeplop, merDe deze ruimte is te huur
Koen B Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Origineel bericht van: vincent1971 Vraag me af waar de Belgen nu eigenlijk om lachen. Om Nederlanders. Sorry, dat was een inkoppertje. Even ernstig, ik denk dat er wel wat zit in de opmerking van Tonskidutch dat er in Vlaanderen niet zo veel intelligente humor te vinden is. De hoeveelheid humoristische schrijfsels is verwaarloosbaar of van bedenkelijk allooi, met humor op tv is het zowat hetzelfde gesteld, humor op de radio kom je nauwelijks tegen. Stand-up comedy lijkt wel in opmars te zijn, iemand noemde al Wouter Deprez. Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van (vooral omdat het qua vormgeving niets voorstelt... niet echt verfijnd qua formulering en/of uitvoering) maar het is toch al een stap in de goede richting na humor van het niveau 'nonkel Gust vertelt honderd schuine moppen'. Voor wie YouTube wil afstruinen, kan ik het werk van Mark Uytterhoeven aanbevelen (met name Alles kan beter... maar niet te verwarren met de afgrijselijke NCRV-remake). Het sketchprogramma In de gloria is ook al genoemd, en daar voeg ik graag nog Willy's en Marjetten aan toe (snel afgevoerd door de VRT toen ze doorkregen dat ze per ongeluk iets intelligents hadden uitgezonden). VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Con Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Origineel bericht van: Con Maarten van Rossum, als ik weet dat hij op tv komt ga ik er even voor zitten. Geldt nog meer voor die maffe bioloog, Midas Dekkers, wat een prachtig figuur. Echte humor. HG CC Toevallig was vanavond Maarten van Rossum weer te zien bij een vandaag. Het blijft een bijzonder kind . . . hoewel, inmiddels bejaard. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Fatfreddy Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Origineel bericht van: hummiesat Effe een andere kant op: Volgens mij lachen de Belgen omdat zij door het niet (gaan) heffen van vliegtax, in tegenstelling tot hier in Nederland, extra inkomsten hebben door Nederlanders die via Belgie gaan vliegen. En ik geef ze nog geen ongelijk ook. Is er wat veranderd dan want zover ik weet gaat er ook in België vliegtax ingevoerd worden ?
D.Quijote Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 De vliegtax in België gaat inderdaad niet door, dus zo dom zijn de Belgen dus niet. Ik moet trouwens wel altijd lachen om Brusselmans. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Marco275 Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Origineel bericht van: Koen B Origineel bericht van: vincent1971 Vraag me af waar de Belgen nu eigenlijk om lachen. Om Nederlanders. Sorry, dat was een inkoppertje. Even ernstig, ik denk dat er wel wat zit in de opmerking van Tonskidutch dat er in Vlaanderen niet zo veel intelligente humor te vinden is. De hoeveelheid humoristische schrijfsels is verwaarloosbaar of van bedenkelijk allooi, met humor op tv is het zowat hetzelfde gesteld, humor op de radio kom je nauwelijks tegen. Stand-up comedy lijkt wel in opmars te zijn, iemand noemde al Wouter Deprez. Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van (vooral omdat het qua vormgeving niets voorstelt... niet echt verfijnd qua formulering en/of uitvoering) maar het is toch al een stap in de goede richting na humor van het niveau 'nonkel Gust vertelt honderd schuine moppen'. Voor wie YouTube wil afstruinen, kan ik het werk van Mark Uytterhoeven aanbevelen (met name Alles kan beter... maar niet te verwarren met de afgrijselijke NCRV-remake). Het sketchprogramma In de gloria is ook al genoemd, en daar voeg ik graag nog Willy's en Marjetten aan toe (snel afgevoerd door de VRT toen ze doorkregen dat ze per ongeluk iets intelligents hadden uitgezonden). Maar allee zeg wij heten toch Ollanders bij jullie??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen