Gast Kingskawn Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Ik heb alle posts gelezen van "Welk type ontvanger kiezen?", "De beginners FAQ", "Beginner begint (meestal) met beginnersvragen", ... maar vind geen antwoord op mijn vraag. Ik had tv via the air met een el cheapo antenne waar ik Eén en Canvas had maar nu zijn we genoodzaakt om voor digitaal te gaan. Dit resulteert zich dus op een dilemma DVB-T, DVB-S of DVB-C. Telenet wordt te duur (ongeveer 350euro voor alles in orde te maken). FreeToAir digitaal is dan een investering van 50euro maar is dan ook weer 50euro dus waarom nie digitaal kijken via satelliet. De reden van mijn komst is de materiaalkeuze. Deze noob zit in de informatica wereld en experimenteert graag. Graag wil ik dus veel mogelijkheden maar dan ook niet 700euro uitgeven. Het moet betaalbaar blijven (en werken ) Ik zou natuurlijk aan iedereen die een verschillend apparaat heeft vragen wat hij ervan vind maar dit zouden onnodige posts zijn denk. Liever een topic maken die andere noobs kunnen gebruiken in hun zoektocht. Ik heb merken in m'n hoofd zoals Dreambox, Arion, Kathrein, Humax
WPW Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Ga je op 1 plaats tv kijken en het mot goedkoop ga dan voor dvb-t, zodra je voor satelliet gaat is het net als het bouwen van een huis, je moet door anders heb je niks Maak een tekening van wat je wilt en hang er prijs kaartjes aan, dan kan je met elk component spelen kwa prijs. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 allereerst welkom en 't is begrijpelijk dat je geen lijnrechte rode draad vindt naar hetgeen je zoekt 't is immers ook voor iedereen anders Citaat: "Welk type ontvanger kiezen?", "De beginners FAQ", oeroude informatie en is allang aan een grondige revisie toe. een aantal opmerkingen zijn natuurlijk al richtinggevend, zoals de kosten van dat alles merken en types zijn samen met de halfjaarlijkse vernieuwingen op dvb gebied zo veranderlijk dat je niemand een ultiem advies kunt geven. als je goedkoop wilt kijken met FTA ben je al voor weinig geld klaar maar je moet dan ook echt genoegen nemen met dat wat je vrij kunt ontvangen dus de belangrijkste kwestie is of je genoegen neemt met bepaalde beperkingen. als je der eenmaal mee begonnen bent en ervaringen opdoet wil je die beperkingen vaak doorbreken. (kwalitatief en kwantitatief) dan neem je geen genoegen meer met beperkingen en gaat uitbreiden of vernieuwen dat is eigenlijk de belangrijkste reden waarom onze audio-visuele apparatuur en de gemaakte kosten daarvoor zo oplopen. als je niet boven de 700 euro wilt starten, koop dan een tweedehands installatie van iemand die net gaat vernieuwen de apparatuur is meestal top en de prijs is vaak heel acceptabel een dreambox dm600 met een nette multifeed antenne 13-19,2-23,5-28,2 is heel betaalbaar en geeft je veel mogelijkheden voor die basis investering. chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
WPW Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch Citaat: "Welk type ontvanger kiezen?", "De beginners FAQ", oeroude informatie en is allang aan een grondige revisie toe. Fyi. Is bekent maar ben wagtende op een normale overgang versie en een functionele DB, dit is volgens mij nog een UBB tussen versie met de nodige bugs. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Kingskawn Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Wel, het is in eerste instantie om de meest bekeken zenders zoals één, vtm en VT4 te bekijken dus met FTA neem ik op termijn geen genoegen. Er is me wel gezegd dat het aanbod zou uitbreiden van de FTA in België (lees Vlaanderen). Wat denken jullie van de MaxSignal 225S en de Arion AF-9400PV2R ipv de DreamBox 600?
Tonskidutch Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Die Arion klinkt al bekend en kwam vaker in een van de Diverse Receivers aan bod. maar ik schrik wel een beetje van de prijs als twinreceiver wist niet dat die zo duur waren. chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
ranico Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Origineel bericht van: Kingskawn Wel, het is in eerste instantie om de meest bekeken zenders zoals één, vtm en VT4 te bekijken dus met FTA neem ik op termijn geen genoegen. Er is me wel gezegd dat het aanbod zou uitbreiden van de FTA in België (lees Vlaanderen). Wat denken jullie van de MaxSignal 225S en de Arion AF-9400PV2R ipv de DreamBox 600? Indien je niet alleen voor FTA kiest, dien je best ook rekening te houden met ontvangers met een goede support. Anders kan je in een situatie belanden zoals in dit draadje Ik spreek ook uit persoonlijke ervaring, want ik heb uiteindelijk ook een nieuwe receiver kunnen aanschaffen om alle rechtmatige/betaalde gecodeerde kanalen te kunnen bekijken. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Koen B Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Origineel bericht van: Kingskawn Er is me wel gezegd dat het aanbod zou uitbreiden van de FTA in België (lees Vlaanderen). Er wordt zoveel gezegd. Ik gok erop dat met dat verhaal verwezen wordt naar de (vage, onduidelijke) plannen om een commercieel (dus hoogstwaarschijnlijk gecodeerd, betalend) pakket op te starten via DVB-T. Of misschien gaat het wel over het Télésat-pakket voor Franstalig België - wél concreet, maar ook weer betalend commercieel. Meer FTA Vlaamse zenders dan wat er nu is (namelijk de VRT via DVB-T) is zeer onwaarschijnlijk. Niemand wil het betalen, en je zit met gecompliceerde rechtenproblemen als je FTA gaat. Qua ontvanger heb ik zelf een Topfield 4000 PVR. Eenvoudige twintuner, betrouwbaar maar ook beperkt qua creatieve mogelijkheden. Moet je tweedehands voor €150 of minder kunnen vinden, gooi er een tweedehands X-cam van €25 in en het ontvangergedeelte is klaar. Maar als ik je goed begrijp heb je liever iets waar je een beetje meer mee kan 'spelen'. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
boarder Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 zonder reclame te willen maken. Een gewone TV-vlaanderen set kost nu 200(199) euro, kaart inbegrepen. Goedkoper kan al niet meer. Volgens mij verkopen ze onder de kostprijs.
tripontin Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Origineel bericht van: boarder Een gewone TV-vlaanderen set kost nu 200(199) euro, kaart inbegrepen. Goedkoper kan al niet meer. Volgens mij verkopen ze onder de kostprijs. Hello, Het is economische crisis voor iedereen dezer tijd, blijkbaar ook bij TVV. Maar je hebt gelijk voor die prijs kan je echt niet sukkelen, alleen als je enkel voor het TVV aanbod wil gaan. Het zenderaanbod vindt je hier terug. Mvg. Tripontin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen