Ga naar inhoud

Windlast

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat en hoe(veel beton) komt er bij kijken om een 1,80m schotel overeind te houden?

Geplaatst:

Stardust, ik denk dat je niet zoveel beton nodig zult hebben! als je hem met een lange paal in diep in de grond kunt zetten en een stel piudraden eraan (naar 4 hoeken) zou het volgens mij toch goed moeten zijn! <p>Groeten, John

Geplaatst:

Helaas heb ik geen vrij zicht vanaf de grond, ik moet hem kwijt op de bijkeuken op en voet.

Voor mijn 1,20m schotel had ik 6 stuks 40*60cm beton tegels nodig (is ongeveer 180 kg)

Geplaatst:

Primefocus, wat is er dan zo verschillend?, het oppervak zal niet zoveel schelen.

Geplaatst:

ik heb hier een 2meter staan en daar zit ongeveer een een zak of 8 beton omheen hij staat ongeveer 2.50 meter van de grond en boven aan de muur vast gezet staat er al jaren en is nog geen centimeter uit het lood gezakt hoe zwaarder je alles maakt hoe eerder je de kans heb dat het gaat verzakken<p>groeten adje

Geplaatst:

Hallo<p>Het is dus een primefocus die vangt meer wind

omdat hij holler is dan een ofset.

Het is veel belangrijker hoe hoog de pijp is.

Die moet je zo kort mogelijk houden 1.20 cm

als je dan 4 tegels van 40-60 in het frame

doet en dan 4 betonbroden, die kan je halen

bij een bedrijf die bouwhekken verkoopt of verhuurd, kosten Fl-20 per stuk.

En hij gaat nooit meer om.

Er staat bij ons een 2MTR schotel al 10 jaar mee

overeind.<p>Groetjes Sjefke..

Geplaatst:

is het een prime focus of een offset schotel?

is wel van belang voor de windlast.<p>groeten,<p>Zeeman.

Geplaatst:

Heb een 1m20 schotel staan op een plat dak met een tegelstatitief. 6 tegels staat al 5 jaar heb er nooit naar om hoeven te kijken. En staat op een winderige plek.

Geplaatst:

In de (Veronica) Satellite van 25 nov. t/m 8 dec. 2000 (nummer 25) stond een heel artikel over windlast berekeningen.<p>groeten,<p>Zeeman.

Geplaatst:

@ Zeeman<p>Toen was ik nog geen abonnee.

Als je een copytje heb hou ik mij aanbevolen.

Ik ben er inmiddels wel achter dat sommige sathandelaren er veel te makkelijk over denken.

Iemand vond zelfs dat een voet voor 4 stuks 60*40 tegels wel gebruikt kon worden voor een 1,50m schotel.

Mijn 1,20m schotel ging met zo'n voet tijdens een storm mooi op stap en ik heb hem extra moeten verzwaren.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.