Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een quad duo lnb. (astra1 en astra 3) alleen wil deze niet schakelen met diseqc 1.0 van mijn sab ontvanger ook niet met een andere ontvanger. Maar met mijn meetapparatuur (sm2200) werkt het wel met diseqc 1.0 hier schakelt hij wel van astra1 naar astra3

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

The birdman has left the building

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met het DiSEqC gebeuren met standalone ontvangers, alleen met PCI DVB kaarten.

Daarbij heb ik verschillende problemen in de timing van het DiSEqC commando gezien. Het DiSEqC commando wordt gevormd door een bepaalde volgorde van 22KHz toonpulsjes. Nu wordt deze 22KHz toon ook gebruikt om de LNB naar de bovenband te laten schakelen. Als de LNB een 22KHz signaal op de coax ziet schakelt hij zijn lokale oscillator om naar de bovenband frequentie. Als er dan een DiSEqC commando gegeven moet worden haalt de ontvanger deze toon eerst een poosje weg, geeft dan de commando sequence en zet dan na een poosje de 22KHz toon weer op de coax als deze nodig is. Bij PCI DVB kaarten ging het in de timing van af en weer opschakelen van die 22KHz nogal eens verkeerd. Daarom werkte de DiSEqC soms wel als er eerst naar een onderband transponder gezapt werd voordat er een DiSEqC commando gegeven werd en niet als het commando gegeven werd als er op een bovenband transponder afgestemd was.

Als je het eens wilt bekijken dan kan dit vrij goed met behulp van de geluidskaart in de PC.

Lees deze draad er maar even op na.