Gast pinnhead Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Heb een Technomate 5300D+USB met de nieuwste software erop. Na de laatste impuls van Tv Vlaanderen krijg ik op deze zenders enkel nog de melding "gecodeerd kanaal". Volgende dingen heb ik ondertussen al gedaan: *de astra satelliet opnieuw gescant ook via fastscan van Tv Vlaanderen gescant. *heb de vorige software er terug opgezet. *heb contact met tv vlaanderen gehad daar zeiden ze dat bij hen alles in orde was. Tot op heden heb ik deze zenders dus nog altijd niet terug. Kan er iemand mij helpen zodat ik deze zenders terug kan krijgen. mvg pinnhead
Gast Paullo Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Dit is jouw probleem en je bent niet de enige: " In de nacht van 5 op 6 november heeft CanalDigitaal werkzaamheden aan transponder 109 verricht. CanalDigitaal voert alleen wijzigingen uit die binnen de coderings specificaties vallen. Gecertificeerde ontvangers blijven gewoon beeld en geluid behouden. Niet gecertificeerde ontvangers kunnen hierdoor mogelijk geen beeld of geluid meer geven .De leverancier of fabrikant van niet gecertificeerde ontvangers is verantwoordelijk voor de interne software van de ontvanger wanneer deze niet volgens de CanalDigitaal codering (Mediaguard specificaties) is vervaardigd en daardoor niet meer correct functioneert. Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer men hierdoor geen beeld heeft, we verzoeken ieder dan ook dit aan te geven bij zijn of haar leverancier zodat deze met een adequate oplossing kan komen. Het betreft de volgende zenders: NET5 ,ActionNow, Etalagekanaal, SBS6, TMF, EredivisieLive1, Veronica/Jetix, Film1.3 ,BiB, Radio2, Radio3FM en Radio4. De niet gecertificeerde ontvangers die hier mogelijk last van hebben zijn: MaxPlus Maxdigital (verschillende types) Ferguson ( verschillende types) Marnet Focus Hornet Clarktech Indien u een van bovenstaande ontvangers in bezit hebt en geen beeld of geluid hebt op de genoemde zenders adviseren wij u zich tot uw dealer te wenden" De technomate is van dezelfde familie als de Maxplus, Maxdigital en Clarketech. Ook NASN, E-Entertainment en de MTV-kanalen zijn niet meer te ontvangen. Greets
Gast pinnhead Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Paullo, op de MTV zenders en jetix heb ik nog steeds beeld;enkel op de zenders die ik in het onderwerp heb gezet daar komt gecodeerd kanaal op. mvg Pinnhead
RUF Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik heb beeld op alle zenders die je vernoemt. Probleempje met de pakketten misschien. Is nog gebeurd dat ik plots een aantal zenders kwijtspeelde. Na telefoontje met TVV kwam de zaak een paar uur later weer op het scherm.
JPVSP Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Alles wat pinnhead en paullo schriiven klopt ik heb juist hetzelfde voor. Ik heb een hornet van vroeger en in juni kocht ik een clarke-tech met TV-Vlaanderen en nu heb ik sinds een maand problemen met sommige zenders. En heractiveren van de kaart help niet. Enkel een ci of een firmware upgrade van de decoder helpt als die er komt of tvv moet alles terug zetten gelijk het voor een maand was.
horatio Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Bij mij hetzelfde probleem:ik mis ook een aantal kanalen ik werk met een technomate 6900 hd combo en een multitenne.
thierry Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Origineel bericht van: horatio Bij mij hetzelfde probleem:ik mis ook een aantal kanalen ik werk met een technomate 6900 hd combo en een multitenne. Zelfde probleem hier met techno 6900HD combo Gisteren gebeld met TV Vlaanderen en weten ervan.Het heeft te maken met de caid en dus ook met de ontvangerfirmware. Technomate is al bezig met de ontwikkeling van nieuwe soft Sommigen hebben er laste van andere niet Ze hopen dat zeker tegen eind volgende week alles is opgelost. We zullen zien maar in feite kan dit toch niet, we betalen er toch voor dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver telenet abbo
Gast pinnhead Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 heb vandaag nog meer zenders kwijtnat geo en jetix. hopelijk is er hiervoor snel een update voor klaar,want het gaat van kwaad naar erger. mvg pinnhead
Gast Deevie Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Klagen bij uw fabrikant van je box of CI module dat ze de specs correct moeten implementeren.
danny38 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 we zouden voor minder overschakelen naar cabel tv . 1 . minder problemen met codereing 2 . meer zenders in het basis pakket ps ik heb er wel geen last van . en werk met een golden interstar alle zenders werken
Gast Deevie Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Bij kabeltv is het simpelere hé: je hebt gewoon geen hardwarekeuze. Als je een TVV ontvanger had gekocht, had je nu ook geen miserie.
Bangkok By Night Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 De vrije ontvangerkeuze is dan ook de laatste troef die tv vlaanderen heeft (had) tov. kabel en belgacom , als ook die troef wegvalt hoeft het voor mij ook niet meer. Ik zal dan enkel mijn schotel nog gebruiken voor fta uitzendingen te bekijken. Las gisteren nog in de krant dat de techniekers van telenet de bestellingen voor digitale televisie niet kunnen bijhouden, als de vrije ontvangerkeuze wegvalt bij tvv. hebben ze er bij telenet een klant bij ... Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze… VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5
Gast Deevie Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Je kan dan ook om het even welke ontvanger gebruiken in combinatie met de CI van TV Vlaanderen zonder veel problemen. Als je een ingebouwde cardlezer hebt, dan zit je momenteel wel met een probleem als de leverancier van je box de coderingspecs niet 100% volgt. Spoor gewoon je dealer of leverancier aan om zo snel mogelijk hun product compatibel te maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen